12 van de 23
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT, verkocht
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 juni 2016 11:18 AM
  [ # 166 ]

Hij zit tussen het LHM vat en de accu. Grote stekker 37 polig nabij LHM vat.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 juni 2016 11:58 AM
  [ # 167 ]
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 juni 2016 01:39 PM
  [ # 168 ]

Als je daar geen 1000 Ohm meet zegt dat dus nog niets over die sensor.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 26 juni 2016 03:25 PM
  [ # 169 ]

Nu ben ik een leek qua electronica.
Als je 1000 Ohm meet op die ECU stekker zegt dat nu wel/ niet iets?
Wanneer je niets meet lijkt me dat je als eerste bij die sensor moet kijken.
Kan ik zo bepalen bij welk wiel ik als eerste moet kijken?
Misschien komt het door een brakke stekker verbinding, het lampje brand slechts af en toe.

Oh ja, het is nodig om in te loggen om op de site service citroen.com te komen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 juni 2016 04:16 PM
  [ # 170 ]

Je weet dan inderdaad bij welk wiel je moet zijn.

Zo’n sensor is een doodgewoon spoeltje met een Ohmse weerstand van ca 1000 Ohm.
Als je bij de “ABS-centrale” ergens geen 1000 Ohm meet zegt dat alleen dat het circuit van die sensor onderbroken is. Dat kan het spoeltje zijn, maar de ervaring leert dat het meestal de stekkerverbinding is van het kabeltje van de sensor met de draadbundel van de auto.

Er zijn nogal wat mensen, helaas ook in garages, die niet beginnen bij het simpelste: stekkertje los, schoonmaken, vaseline, testen, maar een onbedwingbare lust hebben om allerlei componenten te gaan vervangen, hoe duurder hoe liever, lijkt het wel.

Als je nou die sensor vervangt kan het heel goed zijn dat de oude sensor gewoon knorde was en 1000 Ohm weerstand had. Alleen weet je dat niet omdat je een sensor nu eenmaal niet ongeschonden uit zijn gat krijgt. En bij het aansluiten van de nieuwe is de kans groot dat alleen al door lostrekken, nieuwe erin steken, de verbinding weer tot stand komt. “Zie je wel, sensor” is dan het commentaar.

Ik wijd hier wat over uit omdat ik het helaas erg vaak heb gezien. Honderden euro’s armer, maar de oorzaak niet weggenomen.

Inloggen op de service site kan simpel door je te registreren. Men vraagt om een KvK nummer: of verzinnen, of lenen of jatten, bijvoorbeeld van de Nederlandse Bank. Niemand kijkt daar ooit naar.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 juni 2016 05:29 PM
  [ # 171 ]
JanSr schreef:

...Je weet dan inderdaad bij welk wiel je moet zijn….

Ben je dus een hele stap verder mee. Met je multimeter kun je ook een (sloop)exemplaar doormeten voordat je tot aanschaf overgaat.

knuffel

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 03 juli 2016 01:07 PM
  [ # 172 ]

Ik heb de stekkerverbindingen van de ABS sensor op de voorwielen los gehaald en met contactspray flink ingespoten.
Gisteren heb ik het waarschuwingslampje niet meer zien flikkeren… Very Happy

Klopt het dat er geen ABS zit op de achterwielen op mijn Xantia Turbo CT uit 1997?
Ik heb geen sensor of tandring kunnen vinden?

Zo af en toe brandt het waarschuwingslampje van de remblokken, ik heb de draadjes gecontroleerd op beschadigingen.
Toch flikkert het lampjes zo af en toe, maakt dan contact met massa denk ik..
Zal ik de draadjes er maar af knippen of de stekkertjes eruit trekken?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 juli 2016 01:11 PM
  [ # 173 ]

Dat die draadjes er nog zitten is zeldzaam, meestal zijn ze er al afgeknipt vanwege valse meldingen. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 juli 2016 01:14 PM
  [ # 174 ]

Dat zal zeker niet helpen. ABS zit ALTIJD op alle 4 wielen. Bijvoorbeeld achter: onderdeelnr 4545 73 voor de sensor.
De tandkrans zit op de wielnaaf.
Contactspray is erg leuk, maar als je geen dot vaseline in die stekkers doet is het wachten tot het weer gebeurt.
Zoek de stekkers van de achterwielsensoren en behandel die ook.


Afknippen kan altijd nog. stekertjes er uit, dus.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 juli 2016 01:20 PM
  [ # 175 ]

Ik doelde op de draadjes van de remblokken, die geven vaak valse meldingen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 04 juli 2016 02:50 PM
  [ # 176 ]

Ik ga nogmaals op zoek naar de ABS sensoren op de achterwielen…
Moet je die klodder Vaseline in het “vrouwtje” smeren?

De indicatordraadjes van de remblokken zal ik loskoppelen wanneer de storing weer terug komt.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 juli 2016 03:08 PM
  [ # 177 ]

Helemaal goed.
Die ABS kabeltjes lopen langs de draagarmen ergens naar toe, vermoedelijk boven de tank. Wellicht via de grote dop onder de achterbank te bereiken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 juli 2016 03:33 PM
  [ # 178 ]

Vaseline is een onderschat middel om corrosie in stekkerverbindingen en accuklemmen tegen te gaan. Het sluit zeer langdurig af van zuurstof en vocht.
Bij Citroens met zwakke stekkerverbindingen onmisbaar. Zeg maar voor alle auto’s van voor 2000, met de XM met stip op 1.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 27 augustus 2016 07:07 PM
  [ # 179 ]

Vandaag een goede Heulliez hoek geslepen uit een sloop die forumlid Mcdean nog had staan.
Binnenkort naar de lasser brengen om erin te laten zetten. Hierna zal ik het gehele achterpaneel moeten laten spuiten.

Een parkeerschade op de hoek van de achterbumper heb ik zelf uitgedeukt, geplamuurd en gespoten.
Het spuiten van het achterpaneel laat ik maar doen denk ik…of de kosten moeten te hoog uitpakken.


Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 augustus 2016 08:50 PM
  [ # 180 ]

Mooi wark!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
12 van de 23
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook