Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik ben gewoon zo’n dertiger die het liefst alles nog zelf bij een ‘echte’ winkel aanschaft
Afijn, weer een paar uurtjes bezig geweest. Ontdreunmatjes gekocht en deze in plakjes van 10 centimeter breed gesneden. Men adviseert ongeveer 25% van het oppervlak te beplakken. Ik heb de klopmethode gebruikt: waar het blikkerig klinkt komt ontdreun. Dat ziet er uiteindelijk zo uit (voetenbakken voor nog niet gedaan):
En na het plakken van het spul (ik had jaren geleden al zo’n roller aan moeten schaffen) en de eerste laag van de oude geluidsisolatie:
Voorste tapijt/vloer er weer in. Best een gedoe want het schakelmechanisme moet van de vloer en de handremkabels vinden ook hun weg door het tapijt:
Inmiddels zitten de twee voorste tapijtdelen er weer in, alleen de kofferbakbodembekleding moet nog. Daar wacht ik even mee, omdat ik de holle ruimtes ‘in’ de achterschermen eerst wil bekleden.
Verder nog her en der wat epoxyprimer gespoten en een enkel gat in de kit gezet. Daarover later meer.
Nog wel een vraag aan de ervaringsdeskundigen: de kunststof strip op de dakrand komt aan de ene kant vrij makkelijk los, aan de andere zijde niet. Ik wil ze heel houden, wat is de beste manier? Met een föhn verwarmen? Of vervormen ze dan?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Ontdreunmatjes gekocht en deze in plakjes van 10 centimeter breed gesneden. Men adviseert ongeveer 25% van het oppervlak te beplakken.
Wat is het idee daar achter?
Waarom niet gewoon zoveel mogelijk beplakken waar mogelijk? Hoe meer demping hoe beter toch?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ontdreunplaatjes houden geen geluid tegen, maar voorkomen resonanties van trillend plaatwerk. In theorie is meer meer meer beter, maar in de praktijk ben je met beperkt toepassen al van de meeste trillingen af. Helemaal volplakken kan natuurlijk, maar levert maar beperkt extra voordeel op. Bovendien is het gedoe en kost dat spul nogal wat. En al die kilo’s ben ik ook liever niet aan het meesjouwen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik ben ook wel van het “hele matten plakken”, maar zoals je het nu gedaan hebt scheelt vast al een heel eind.
Netjes hoor!
Overigens word ik over een maand 40, dus echt leeftijdsgebonden is het on-line winkelen niet.
Ik haal mijn spullen ook liever gewoon in de winkel, maar er zijn 2 redenen waarom ik dat niet doe.
1) Ik heb er simpelweg geen tijd voor met mijn werk.
2) Het prijs-verschil is mij te groot. En ik snap heus wel dat een gewone winkel meer overhead heeft die betaald moet worden, maar uiteindelijk gaat het ook mij gewoon om de knikkers.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De meningen lopen uiteen natuurlijk, en ik zou het bij een andere auto misschien ook wel anders of uitgebreider aanpakken. Maar een Axel gaat nooit een stille auto worden, dus vind ik het wel best zo
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ach, dat hoort toch bij zijn charme!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
2d schreef:
De kunststof strip op de dakrand komt aan de ene kant vrij makkelijk los, aan de andere zijde niet. Ik wil ze heel houden, wat is de beste manier? Met een föhn verwarmen? Of vervormen ze dan?
Demonteren van plasticzoot doe je het beste in de brandende zon, dan knapt er niks kapot, maar vervormingen rechtföhnen is écht heel tricky, over een flink lang stuk verwarmen tot een graad of 60 (max=veiligheidshalve) en goed in model houden met wasknijpers o.i.d.
Ik heb voor dakstrips wel een zitten kijken naar ouwe Volvo’s (240-940) da’s ook hele sjieke kwaliteit, ik ben er alleen nooit verder ingedoken
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ondertussen zijn we een vakantie verder en een baan rijker, dus geen zeeën van tijd meer! Wel was ik al begonnen met het weer opbouwen van de zijpanelen van het interieur. Omdat de smid eerst op vakantie was, en ik er toen een tijd niet aan toe kwam, en toen zelf op vakantie was, en toen die smid weer, was het pas de week van de ICCCR dat ik de bevestiging voor de stoelen in huis had. En dat is dus mooi niet goed gegaan, want door eigen toedoen pasten die dingen niet.. Toch verkeerd getekend denk ik. Links was nog wel pas te maken, rechts echter niet. Ik wilde toch koste wat het kost een dagje met de Axel naar De Steeg, dan dus maar met alleen een bestuurderssstoel! Uiteindelijk was dat laatste ideaal, want bij de oude eigenaar heb ik op een steenworp afstand van Middachten nog wat spul over kunnen nemen:
Bovendien heb ik een handelaar in één keer van zijn hele assortiment Axelspul af kunnen helpen:
Zo’n onderdelenmarkt afstruinen is gewoon veel leuker als je een Axel hebt, en niet alles nieuw kunt aanschaffen. Ik heb dus zomaar een ontluchtingsslang voor de brandstoftank gevonden! Daar wordt een mens blij van.
Het was zonder meer fijn om weer eens een lekker stuk te rijden met de Axel. Heerlijk Audi’s opduwen op de A12. Die 205-stoel zit dus eigenlijk te hoog, maar als ik de leuning wat naar achter kantel en een beetje onderuit zak gaat het ook best prima. Het ziet er ook echt prima uit! Foto’s daarvan komen zodra ook de passagiersstoel er in zit: ik ga nog één keer zelf aan de gang met de HSS-borenset
Eerstvolgende punt op de wensenlijst: achterdempers, hij veert nu níet meer achteraan. Dat ben ik nu aan het regelen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dempers zijn besteld. Duimen dat het de juiste zijn!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het lijkt er op!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Oftewel, snel eronder beunen en genieten!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ben benieuwd!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanmiddag weer eens lekker aan de beun gegaan met de nieuwe schokdempers. Omdat ik toch de boel lekker opgebokt had staan en ik op de ICCCR een onluchtingsslang heb gevonden gelijk ook de tankvultoestand maar ontmanteld.
Hoe dan ook, demper eruit, oud versus nieuw:
Past precies! En hoe goed nieuws dat ook is, is het probleem van de stugge achterkant niet verholpen. Ik ga me dus moeten verdiepen in het achteras-gebeuren geloof ik..
De vulpijp heb ik uit moeten boren voor deze los kwam, was wel een beetje gehannes. Erg lekker is het ook niet om onder de auto te liggen waar jaren aan opgedroogde modder, olie, benzine en andere zooi in je gezicht en ogen valt. Toch kwam alles vrij makkelijk los:
En heb ik een mooie ontluchtingsslang klaar liggen:
De hele vultoestand zelf bestaat uit de tankdophouder en een slang:
De tankdophouder is gescheurd, ik denk dat ik dat zélf heb gedaan, óf dat dit de oorzaak is van de benzinelucht bij bochten rechtsaf..
Herkent iemand deze contraptie? Wellicht is het gewoon een BX, Visa of GSA-onderdeel?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hé Daan, heb je al iets gemerkt van voorbereidingen om je ereburger van Roemenië te maken?
Adri (nog steeds zonder baard)