Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
René van Maren schreef:
Zo hebben we het bij de xantia gedaan.
Motorsteun boven de bak er af, en via deze brug het motorblok scheef laten zakken (met de uitlaat er nog aan)
precies, zo deed ik het bij de bx ook, motor scheef, en de uitlaat er aan, maar schijnbaar gaat het dus simpeler bij de xm (was met de D-riem toen ook al) maar omdat het pas mn 2e koppeling in mn leven is die ik vervang, en de 1e was een maand of 3 geleden ben ik nogal onzeker van mezelf, maar goed, de assen liggen er al uit, evenals de hd-regelaar en de startmotor, dus dan zou ik er bijna moeten zijn, moet ff weer een weekje wachten nu, want heb school maar heb alle vertrouwen dat het goed komt!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
IJspeert schreef:Mechuccio schreef:okeej, het wordt dus een beetje wurmen daaronder.
Maar nou heb ik dus nog een vraagje, als ik de bak er toch niet ondervandaan krijg, maar moet gaan werken in de spleet die ik kan creeerden (klinkt een stuk leuker dan het is ) kan ik dan het motorblok geheel op zijn plek laten? want dan kan ik een hoop zooi laten zitten waarvan de vraagbaak me verteld dat het los moet, zoals bijv. de uitlaat, en ik wil idd de alleen de koppeling met drukgroep vervangen, de bak is verder goed, dus ik kan wel zeggen dat ik best blij ben om te horen dat de bak niet geheel weg hoeft.Maar als ik het goed begrijp dan gebeurt er met het motorblok niets, alleen ondersteuning door een krik oid, de bak losschroeven en opzij leggen in het gat van het voorwiel, en dan kijken of mijn armen frans genoeg zijn (3 ellebogen 7 knokkels per vinger) om ertussenin de drukgroep los te schroeven en het zooitje te vervangen.
bedankt alweer voor de vele antwoorden!
Bij de 2.0 benzine versie zou de bak er dus wel uit moeten kunnen, maar dat is dus niet nodig…
De motor moet je ondersteunen omdat de motorsteun die op de bak zit er af moet.
De “spleet” is ongeveer 15 cm, dus ruimte zat….Martin.
rielekst! dan ga ik het uiteraard eerst zo proberen, zit ik alleen nog met de vraag of ik nou wel of niet de uitlaat los moet halen, want die laat ik liever zitten eigenlijk.
en mocht het me zo niet lukken, dan kan ik altijd nog de neus er af trekken, maar laat nu liever nog zoveel mogelijk vast zitten.
bedankt alweer voor de tips!
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Bij mij bleef de startmotor ook zitten.
Ik denk dat de XM en Xantia niet veel zullen schelen?
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
René van Maren schreef:Bij mij bleef de startmotor ook zitten.
Ik denk dat de XM en Xantia niet veel zullen schelen?
qua ruimte wel
en maar goed ook, want ik ben ook maar een beginnend sleutelaartje, en als ik al kijk dat het verschil tussen het vervangen van de d-riem bij mij tussen de bx en de xm ongeveer 36 uur was en ik ongeveer een dikke maand over de koppeling van de bx deed, denk ik dat ik bij de XM al zowat klaar ben, lhm-vat is weg, accu + accu bak verwijderd, aandrijfassen eronderuit, hd-regelaar en startmotor weg, beschermplaat linkerwielkast weggenomen, en de auto staat netjes op blokken en bokken dus ik denk nog bak er af trekken en drukgroep en lager en plaat vervangen en de zooi weer terugplaatsen, ik wordt steeds enthousiaster
De motor plus uitlaat en slangenmeuk kan je gewoon zitten laten waar het zit…....
Martin.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
IJspeert schreef:De motor plus uitlaat en slangenmeuk kan je gewoon zitten laten waar het zit…....
Martin.
Kijk dat wilde ik horen!
dat vergemakkelijkt het eea aanzienlijk!
groeten Tonie