Niet te lang dus, dan krijg je de pen er bij het nokkenastandwiel niet in.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Een boortje is perfect, wat lengte betreft. Te lang en het zit in de weg, te kort blijft niet zitten. Ons advies: kies het boortje. Neem er 2. Een voor de nokkenas, de ander voor de krukaspoelie. Er zit speciaal een gaatje om de boel te blokkeren. Meer moet dat niet zijn. Weet even niet uit mijn hoofd hoe het zit met het spannen van de snaar. Gaat wellicht automatisch bij dit blok?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
als ik het zo lees, moet het redelijk simpel zijn, een goede voorbereiding en een portie gezond verstand en 2 boontjes en je bent weg
alleen begreep ik dat t qua ruimte wat beter had gekund, dat zien we dan wel
Recent nog geprobeerd met een boortje, ging net niet.
Samen met Jeroen de motorsteun losgemaakt en de motor opgekrikt, omdat we niets anders hadden dan een boortje.
Ik weet trouwens niet of dat de enige reden was om de motor op te krikken.
Spannen gaat bijna automatisch, daarvoor moet je de spanner los en vastschroeven.
Is Jeroen online toevallig?
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ik kan me zo voorstellen dat de krik er toch wel onder staat als je de motorsteun wegneemt. Iets opkrikken geeft inderdaad meer ruimte. Voor de fijnproever: een gebroken boortje, dat past. Zo’n boontje is toch een gepiel en vind maar eens een rechte.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Dat boontje wordt een klassieker
ik vrees idd da die boontjes een klassieker worden
nu ben ik van mijzelf een perfectionist, en wil ik het zoveel mogelijk volgens het boekje werken.
zo ook de vloeistoffen.
ik ben alles aan het nalezen in mn vraagbaak, maar kan t niet vinden
welke en hoeveel transmissie olie (of werkt deze via de motorolie?)
welke soort en hoeveel koelvloeistof?
Deze bijvoorbeeld:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/nl_3658.html?OpenDocument&land=DE
Ik meen 1,8 L, dus 2 bussen moet genoeg zijn…
ik kan me vergissen, maar ik kan nergens vinden waar de vuldop zit
althans niet in mn vraagbaak
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
super, dank je wel
voor mijn versnellingsbak, ben ik nog op zoek naar een overbrenging van kabel naar de bak.
ik hoop dat de foto erbij staat.
Heeft iemand die liggen of weer iemand waar ik dat vinden kan
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Wat bedoel je precies? De hevel in de bak of de hevel waar de kabel in haakt? Of misschien geen van de genoemde opties?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
getsie, ook daar zijn er weer 2 van.
maar voor 90% zeker degene waar de kabel in gaat.
die is jaren geleden gelast. maar wederom aan het scheuren.
ook is de km teller kabel stuk. maar blijkbaar is dat ook uit 2 delen. vandaar mijn reactie