Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dit is met een gangetje van rond de 70 km/u geloof ik.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Vandaag gehoord dat de Neba niet prompt door de APK komt. Achter heb ik verschil in remkracht, ze konden de claxon niet vinden (hahaha) en de rechter koplamp heeft te veel roest op de reflector en lekt bovendien.
Maar de “vervloekte” handrem is er door gekomen! Dus het laatste beetje stel mogelijkheid bleek voldoende. Neemt niet weg dat ik het hele spul nog eens wil vervangen.
Er heeft zich helaas ook een ander probleem aangekondigd. Ik heb spontaan ergens een lekstroom van 0,3 ampère die de startaccu in een dag leeg trekt. Erg vervelend! Te meer omdat ik aan het C35 deel van de electra niets gedaan heb. Probleem is begonnen nadat ik de nieuwe accu’s had geplaatst. Ook doet het zonnepaneel nu niks meer en geeft de voltmeter van de opbouw niks meer aan.
Erg vreemd, want ik heb verder geen storingen (gehad).
Zodra het draadje wat het dashboard e.d. voedt van de accu word gekoppeld is er geen lekstroom meer. Het loopt dus niet weg via de startmotor.
Word weer een interessant zoekplaatje, vrees ik…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Beste Ed,
Ik heb vorig jaar ook remverschil problemen gehad, zowel achter als voor. I.V.M. Vervangen wiellagers moesten de achterklauwen eraf, ging rechts goed, links braken de bouten volledig vastgeroest. Helft van de klauw vervangen. Nieuwe blokken erop en remkrachtverschil was weg. Voor rechter fusestuk omgezet inclusief klauw,met goede blokken. Teveel verschil. Originele klauw gemonteerd nog steeds teveel verschil. Nieuwe blokken, ondanks dat de oude prima waren. Geen verschil meer. Dat zou een oplossing kunnen bieden. 0.3A lekstroom mag een 102Ah accu niet in 1 dag zover leegtrekken dat de auto niet meer start. Het zou dus meer moeten zijn. Mijn autoradio gebruikt overigens ook een dergelijke hoeveelheide stroom vanwege de afstandsbediening waarmee je hem kunt aanzetten. Dus een extra schakelaar, ook heb ik elektrisch bedienbare stoelen. Als die niet over het contact staan blijven ze ook stroom trekken, mijns inziens nog steeds niet genoeg voor 1 dag. Het zal dus wat zoekwerk kosten met een amperemeter, succes.
Groetjes, tonie
C35 FOREVER
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Idd, het word zeker zoekwerk. Te meer omdat de electrisch bedienbare stoelen er niet meer in zitten. De radio en de navigatie hebben eigenlijk nooit problemen gegeven in de vorige camper, maar het is wel iets waar ik even in duik, je weet maar nooit.
Niet te min vreemd dat dat zomaar gebeurd na het vervangen van de accu’s.
De camper staat bij de garage, die mogen de remmerij uitzoeken, daar heb ik helaas geen tijd voor.
Komt vast wel weer goed.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb jaren geleden eens een nieuwe Bosch accu in mijn auto gezet en deze was binnen een paar maanden stuk, onder garantie vervangen maar de accu zelf kan dus ook zeker het probleem zijn.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
De accu is ook weer vervangen, helaas met het zelfde resultaat. Het probleem zit toch ergens in het systeem.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Eemspoort schreef:Dit is met een gangetje van rond de 70 km/u geloof ik.
Ik hoor vooral een hoge toon ergens uit de aandrijving.
Dat toontje is bij mijn reductorloze bak afwezig.
Misschien helpt het om de behuizing van de reductoren met antidreunplaat
te beplakken, m.n. de grote vlakken aan de zijkanten.
Missschien een vonkje getrokken tijdens het wisselen van de accu’s?
Electronica kan daar slecht tegen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Geen vonk gezien tijdens het installeren, daar was ik al gelukkig mee. Maar we duiken er t.z.t. wel in, want ik wil het uiteraard opgelost hebben.
De bijgeluiden uit de aandrijflijn storen me niet. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben, gek genoeg.
Maar ik ga zeker ook eens met anti-dreun e.d. aan de slag. Een beetje minder mag het ook wel met het lawaai.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Weer een kleine update over de Neba.
Gisteren weer even bezig geweest, onder andere het lekstroompje opgespoord. Bleek gelukkig simpel maar toch vreemd te zijn.
Het navigatie-systeem bleek de boosdoener, deze trekt 0,3 ampère terwijl die uit staat, dus daar moet ik eens in duiken wat daar de oorzaak van is.
De voorstoelen zijn weer van hun mooie sokkels af. Om prettig te zitten had het geheel lager moeten staan en ik heb besloten maar niet in de basis te gaan slijpen en lassen. In plaats daar van heb ik de “originele” sokkels onder de oude stoelen weg geslepen (want die zaten gelast) en onder de nieuwe stoelen gebouwd. De zitpositie is nu enorm verbeterd, dus zo laten we het maar.
Volgende week gaat de Neba naar de garage die de APK verzorgd om de remklauw rechts achter in orde te maken en de rechter koplamp te vervangen.
Daarna zou ie goedgekeurd moeten zijn voor de APK en kunnen we in augustus (hopelijk) zorgeloos op vakantie!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Te hoog zitten is inderdaad niet fijn. Maar wat hoger dan de oorspronkelijke stoelen is wel fijn als langer bent dan de toenmalige ‘standaard fransoos’. Geweldig overzicht op het verkeer En mijn ervaring is dat het eigenlijk ontzettend stevige en betrouwbare busjes zijn. Als het eenmaal weer allemaal op orde is, rij je rustig maar zorgeloos. Vakantiegevoel, zeg maar.
Koplampen beginnen trouwens wel schaars te worden ...
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Het overzicht was met de hoge kolommen idd fenomenaal. Maar de zit was niet aangenaam, haast gespannen.
Dan maar iets minder overzicht en lekker zitten.
Dat onderdelen schaars worden was ik inmiddels ook al achter idd. Jammer en vervelend als je wat moet vervangen.
Mijn garagist heeft de benodigde onderdelen 2e hands kunnen vinden en gaat nog kijken of er wellicht nog nieuw te vinden is, maar de kans is bijzonder klein. Nou ja, we rijden er ook geen 20.000 km per jaar mee en hij staat normaal droog gestald, dus de “slijtage” is dan ook niet zo groot.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Voor de koplampen zijn alternatieven, AMI en C25 zijn bruikbaar met kleine aanpassinkjes.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Kijk, dat zijn berichten! Mocht het nodig zijn, kan ik daar op terug vallen.
Maar dan wel van een C25, want = Ducato en daar zijn er massa’s van. :p Ami koplampen voor de Ami rijders.
Bedankt voor de tip!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Nou, de Neba is met hangen en wurgen door de APK! Maar ik verwacht na de vakantie wel de achterste remklauwen te moeten reviseren.
Maar nu het volgende probleem. De startmotor blijft draaien… Dus dat probleem moeten we ook nog even tackelen voordat we op vakantie gaan.
Jammer weer, een extra klus waar we niet op gerekend hadden.
Problemen steken altijd de kop op wanneer je ze niet kan gebruiken.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110