Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
waterman schreef:Rens, je mist de ‘69-er dashboards nog
Ze zijn ertussen gefrot!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Modeljaar 1969, tweede dashboard ID, geheel zwart
Met halfautomaat?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
RensKorevaar schreef:Vanaf januari 1963 kan ook de DS met handbak verkregen worden en in februari 1968 verschijnen de eerste ID’s met halfautomaat.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alleen ID breaks
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe zit het dan met de rempedalen? Op de foto lijkt het op een remknop, moeilijk te zien…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
2PK Spot,2PK Dolly (wit-rood), 2PK Perrier en de 2PK Charleston, zijn bij ons ook over de toonbank gegaan. De spot was een 2CV4 dacht ik.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nog even over de acadiane: Het eerste jaar van productie was het “vak” links waar bij de besteleend het reservewiel zat, leeg. Bij de dyane, en nu dus ook de acadiane, ligt het reservewiel onder de motorkap. Daarom hebben ze er een afsluitbaar deksel voor gezet en een bodem in geplaatst zodat daar ook nog wat ruimte was om spullen mee te nemen.
In juli 87 is de produktie van de acadiane gestopt.
In Duitsland is er een acadiane camper leverbaar geweest, de “Reise-ente”, en soortgelijke campers voor de Franse markt zijn de acadiane “Oasi” en “Escampette” geweest.
En de productie van de dyane is gestopt in juni 1983
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Bedankt! De einddata van de productie staan er nu ook bij. Die Reise-Ente is leuk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De DS heeft altijd een champignon, de ID, DSpécial en DSuper altijd een klassiek pedaal.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ID Break met halfautomaat heeft ook een champignon.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Echt? Dan is dat eigenlijk een volledige DS! Op de goudkleurige chevrons na .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De aankleding is natuurlijk wel ID.
Maar qua techniek zit het er dicht in de buurt.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dankzij Bertje beige staan de Reise-Ente (CH, DE) en de Acadiane Oasi (IT) nu ook in het overzichtje. Van de Acadiane Escampette (FR) heb ik niet voldoende informatie kunnen vinden. Bij het zoeken ben ik wel op de Acadiane Mixta (ES, PT) en de Acadiane Nomad (UK) gestoten, dus die staan er ook bij.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Aan het openingsbericht van dit topic zijn twee modellen toegevoegd:
1966-1967 MEP-Panhard X2 (50)
1970-1971 MEP-Citroën X27 (50)
De links achter de modelnamen verwijzen naar het subforum Overig Citroën en Panhard. Daar vind je een leuk topic over de MEP’s: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204866/
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Om het Compleet modellenoverzicht Citroën makkelijk vindbaar te houden, is de discussie afgesplitst. Suggesties voor toevoegingen en verbeteringen blijven hier natuurlijk welkom!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!