Deze is niet los geweest.
Dus ga ik er vanuit van wel.
Staat trouwens in de “2de stand”.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Omdat ik er zelf niet meteen uit geraakte is het koppelingspedaal even gelaten voor wat het is.
De uitlaat is terug aangesloten, daar bleek de klem te groot te zijn voor een goede afdichting.
Zelf dan meer met een stuk staal plaat een vulring gemaakt om het geheel beter te doen passen.
De dynamo is aangesloten.
Heb de motor zonder ontsteking, via het contact, laten ronddraaien.
En alles lijkt naar behoren te werken
Achterzijde dynamo
Het schuifcontact, maar deze kwam niet van de spanningsregelaar maar uit de kabelboom richting het dashboard
Kabel even gevolgd.
En de voeding.
Moet wel nog een kapje overheen.
En ea weer verder afgemonteerd.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
SalsaChris schreef:Omdat ik er zelf niet meteen uit geraakte is het koppelingspedaal even gelaten voor wat het is….
Zou ik toch eerst in orde maken, anders is al het werk dat je nu doet zinloos.
Komt de drukgroep wel vrij en grijpt hij ook goed aan?
Heb je tegendruk op het pedaal?
Weet ik, die radiator is er zo weer van.
Neen, voel helemaal niks
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
En we gaan weer verder…
Ondertussen staat de auto startensklaar.
Koppelingspedaal is terug werkend gemaakt, nieuwe “retro” radio geïnstalleerd, ....
Enkel heeft ze daar nog even geen zin in, verder dan een beetje gepuf geraakt ze niet.
Alles al 2x nagelopen maar kan het probleem niet direct vinden.
Het einde komt inzicht
Verder worden nog de vooruit en de banden vervangen.
De ruit heeft nogal wat krassen en steenslag, hopelijk komt er dan ook geen water meer naar binnen gesijpeld.
De voorste banden zijn ook aan vervanging toe. Waar kan ik de DS best laten uitlijnen incl hulpstuurhuizen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
SalsaChris schreef:Koppelingspedaal is terug werkend gemaakt….
En….?
Niks aan het handje, moest enkel de moer aan de schakelbord verder indraaien.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
En daar gaan we weer.
Vandaag heb ik de vooruit al verwijderd om alles terug te kunnen voorzien van een nieuwe laag zwart.
De kabels voor de hoogte regeling vd koplampen zitten erin.
En nog eens gepoogd om de dame uit haar coma te krijgen.
Ontsteking gecontroleerd, bougies geven een mooie vonk, kleppen nagelopen, benzine komt goed aan de carb binnen.
En toch wil ze niet lopen, verder dan wat hoesten geraakt ze niet.
Uiteindelijk de bougies verwijderd, droog
De benzine geraakt dus niet tot bij de kaarsen.
Zou de vloeibare pakking aan de inlaatpakkingen hier iets mee te maken kunnen hebben??
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SalsaChris schreef:
Zou de vloeibare pakking aan de inlaatpakkingen hier iets mee te maken kunnen hebben??
Neen. Weet je trouwens heel zeker dat je ontsteking goed staat en dat de aandrijving van de verdeler precies zo gemonteerd is als het boek voorschrijft?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De tandwielen van de distributieketting zijn met de puntjes naar elkaar toe geplaatst.
Ontsteking is geplaatst zoals in DS-TT filmpje.
Dus BDP eerste cilinder, ontsteking tegen de draairichting in draaien tot lampje uit en dan weer terug tot lampje net aangaat.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt ok: cilinder 1 in bdp ( cilinder 1 is dus bij het vliegwiel ) en wijst de vinger van de rotor dan ook naar het punt op de verdelerkap waar de bougiekabel van de eerste cilinder zit?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Allemaal al tig x gecheckt.
Ik weet het momenteel ook even niet meer.
Op het starten na, is de auto helemaal klaar.
Vandaag de nieuwe voorruit geplaatst en nog wat losse eindjes afgewerkt.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Klein scheutje benzine direct op de gasklep gieten.
Als ie dan even aanslaat weet je dat je het moet zoeken in de carburateur.
Misschien blijft de vlotter hangen?
Ook al geprobeerd.
Denk meer in de richting van distributieketting, dat deze waarschijnlijk een tand verkeerd staat.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Dat zou niet zo leuk zijn…
Moet de hele zooi er weer uit…
Gat in het schutbord hakken is ook weer zo wat…
Toch niet ontsteking halve slag verkeerd? (wat Waterman bedoelt?)
Afgesteld met pen-gat van vliegwiel of met schroevendraaier in bougiegat?