8 van de 19
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Oplossing olieverbruik EW7J4,EW10J4,EW12J4,EW10A,TU,XU,VTi en THP motoren.
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2288
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 juli 2016 10:49 PM
  [ # 106 ]

Proefje nog maar eens herhalen?

Zolang die melding “lage druk olie” niet terugkomt kan je dat rustig doen.
Dat geeft in elk geval meer info, en statistisch wordt de correlatie dan ook waarschijnlijker.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 15 juli 2016 10:56 PM
  [ # 107 ]

Ik heb volgende week nachtdienst en dan rij ik de hele week hetzelfde traject, inclusief even stilstaan op de schuine inrit van de parkeer garage. Dus afwisselend restrictor erin en eruit en kijken wat er gebeurt.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 15 juli 2016 11:16 PM
  [ # 108 ]

Het lijkt mij zinniger om even met de Lexia naar de signalen van de MAP-sensor,stappenmotor, inlaat temperatuursensor en koelvloeistoftemperatuursensor te kijken. Er zijn nogal wat invloeden die het stationair toerental bepalen. Die restrictor steeds erin/eruit lost de oorzaak niet op.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 15 juli 2016 11:50 PM
  [ # 109 ]

ook prima, moet ik ff uitzoeken hoe ik live data met de lexia bekijk, laptopje weer reanimeren e.d.
Ik heb het wel eens op een ander forum gevraagd, maar niemand reageerde toen en ik had er ook even geen tijd voor.
Map sensor heb ik trouwens al eens vervangen, (nieuwe Bosch) nieuwe bougies met 0,7mm electrode afstand (lpg) nieuwe bobine. Gasklep schoongemaakt en de heleboel opnieuw ingeregeld met de lexia. (resetten auto adaptieve waarden, zoiets) Daarna eigenlijk een hele tijd prima lopen.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2288
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 16 juli 2016 12:23 AM
  [ # 110 ]
GW-tje schreef:

Het lijkt mij zinniger om even met de Lexia naar de signalen van de MAP-sensor,stappenmotor, inlaat temperatuursensor en koelvloeistoftemperatuursensor te kijken. Er zijn nogal wat invloeden die het stationair toerental bepalen. Die restrictor steeds erin/eruit lost de oorzaak niet op.

De oorzaak is onduidelijk.
Het enige dat er tot nu toe lijkt te zijn is een correlatie tussen het optreden van het probleem en de al-dan-niet aanwezigheid van de restrictor.

Vandaar de suggestie om te checken of die correlatie duidelijker wordt als je ‘m er opnieuw in zet en weer uithaalt.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 juli 2016 12:35 PM
  [ # 111 ]

Ik snap het wel, maar dit is hetzelfde als kijken of een aspirientje tegen de hoofdpijn helpt. Ja, dat doet het! Weer hoofdpijn? Weer een aspirientje, ja het helpt alweer!
De oorzaak van de hoofdpijn komt zo niet boven tafel. Ik ben ervan overtuigd dat er iets anders speelt wat dan in combinatie met de restrictor een probleem opwerpt.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2288
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 16 juli 2016 12:42 PM
  [ # 112 ]

Uiteraard moet daar dan verder naar gezocht worden.

Maar daaraan voorafgaand lijkt het me juist eerst vasttestellen dat die correlatie er inderdaad is.
Daar lijkt het nu wel op, maar om daar zekerheid over te krijgen moet je meer “metingen” doen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 juli 2016 07:13 PM
  [ # 113 ]

Tja, we zullen zien. met restrictor rijdt ie rond de 2000 toeren nogal stotterend, zonder lijkt ie er geen last van te hebben.
Hoe dan ook, ik hoop eind van de week meer te weten.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 16 juli 2016 08:09 PM
  [ # 114 ]

Zit hij niet een beetje verstopt?

 

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 juli 2016 09:07 PM
  [ # 115 ]

Volgens mij niet maar dat ga ik natuurlijk wel ff checken, bedankt! (zou wel héél logisch zijn)

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 juli 2016 09:37 PM
  [ # 116 ]

Okee, restrictor is niet verstopt trouwens.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 22 juli 2016 05:54 PM
  [ # 117 ]

Nou hele nachtdienst geen problemen, zo mogelijk (geen mensen achter mij) even “getreuzeld” op de steile helling naar de parkeergarage. Ging ook goed.
Ik heb wel het idee dat ie mét restrictor wat onregelmatig loopt bij koude motor rond de 2000 toeren maar dat kan ook tussen de oren zitten natuurlijk. Restrictor blijft er in tot ie raar gaat doen en dan kijken of verwijderen wat uit maakt. Maar ik verwacht steeds minder dat het aan de restrictor ligt. Zal wel een klepstoter probleem zijn bijvoorbeeld. De auto komt uit Friesland en heeft waarschijnlijk een vrij rustig bestaan gehad. Zo was de steun voor het oliefilter nog nooit vervangen voor de verbeterde versie. (dikke olielekkage gehad bij de garage) Dus misschien ben ik wel de eerste die er mee in lange files sta in de warmte in Frankrijk, je weet maar nooit Smile

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 augustus 2016 01:08 PM
  [ # 118 ]

Ondertussen zijn er weer 10 restrictors voor de EW7/EW10 J4 op voorraad. Voor de EW10A zijn er ook nog een aantal.
Bestellingen weer via PM.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 28 augustus 2016 07:23 PM
  [ # 119 ]

Er zijn er ondertussen alweer wat onderweg naar een nieuwe eigenaar!

Momenteel op voorraad:

- 7 stuks voor EW7 en EW10J4
- 7 stuks voor de EW10A.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 30 augustus 2016 12:13 PM
  [ # 120 ]

Gisteren maar eens de proef op de som genomen en het kleppendeksel van de inlaatzijde gedemonteerd.
De auto heeft nu 270.000km gereden en daarvan een dikke 20.000km met de Oilsaver.
Er is wat aanslag te bekennen in het deksel. Het is immers de koudste plaats in de motor.
Alles was met een stukje keukenpapier met een paar vegen weg.
Ik maak me nergens meer druk over met deze vinding. QED!

Afbeelding Bijlagen
20160829_185523.jpg20160829_185545.jpg20160829_185431.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
8 van de 19
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook