Hallo,
Weet iemand het volgend probleem op te lossen?
Mijn radio kan ik alleen handmatig aan en uit zetten.
Heb wel een verloopstekker gehaald om constante spanning te krijgen qua zenders.
Nu heb ik bij het contactslot gekeken, en daar lopen dikke kabel.
Maar als ik doormeet zit er geen spanning op als ik het contact aan zet?
Weet iemand welke kabel ik moet gebruiken om de radio automatisch aan te laten gaan?
Het gaat om een Xsare 1.4.
Heb ook ergens gelezen dat je voorzichtig moet zijn, omdat je de boordcomputer van slag kunt maken?
Of moet ik het contactslot verwijderen en verder zoeken naar de + die uitvalt als de spanning
verdwijnt nadat ik de sleutel omdraai??
Alvast bedankt,
Paul
voor de geschakelde spanning heb ik een draad getrokken vanaf de sigarettenaansteker ( voor zekerheid een zwevende zekering ertussen )
Xsara Picasso 1.6 Prestige 2008
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-12-2014
- Xsara 1.6 16V Berline Ligne Prestige
Ik heb ergens twee draden omgewisseld, bij mij gaat nu de radio aan zodra ik de deur open doe, en deze gaat na 30 seconden weer uit. Ook als ik de auto na het rijden uit heb, en van contact draai, speelt hij 30 seconden door.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Mooi gedaan Eric? Maar dan heb je de plus op de bsi, zitten, neem aan dat je een aftermarkt radio erop hebt zitten? Eigenlijk moet ie er dan vanaf, heb je er dan geen extra stekker tussen zitten die de bsi omzijlt
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-12-2014
- Xsara 1.6 16V Berline Ligne Prestige
beremans schreef:Mooi gedaan Eric? Maar dan heb je de plus op de bsi, zitten, neem aan dat je een aftermarkt radio erop hebt zitten? Eigenlijk moet ie er dan vanaf, heb je er dan geen extra stekker tussen zitten die de bsi omzijlt
Heel mooi gedaan;) Heb inderdaad een aftermarket radio, meende dat ik alleen de rode en de gele draad achter de radio heb omgewisseld.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
maar de belangrijkste vraag. heb je nou een extra adapter er tussen die de bsi, omzijlt, of ben je een beet boos omdat ik schreef. mooi gedaan. dit komt zo vaak voorbij hier, bsi is onderdeel van computer van de auto, als je er dan wat op aan sluit wat meer stroom verbruikt, gaat de bsi dingen doen, waar niet om werd gevraagd. neem aan dat het om die 16-16V gaat???
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-12-2014
- Xsara 1.6 16V Berline Ligne Prestige
beremans schreef:maar de belangrijkste vraag. heb je nou een extra adapter er tussen die de bsi, omzijlt, of ben je een beet boos omdat ik schreef. mooi gedaan. dit komt zo vaak voorbij hier, bsi is onderdeel van computer van de auto, als je er dan wat op aan sluit wat meer stroom verbruikt, gaat de bsi dingen doen, waar niet om werd gevraagd. neem aan dat het om die 16-16V gaat???
Ik ben niet boos hoor;) Volgens mij zit er inderdaad zo’n ding tussen als de op de foto. Volgens mij heb ik die rode en gele draad omgewisseld. Alles werkt nog naar behoren, gelukkig;) Gaat inderdaad over een 1.6 16v.
Ik heb er ook zo’n adapter (harness) tussen zitten, en je kon daar iets in configureren dmv overpluggen zodat je inderdaad die 30 seconden functionaliteit krijgt.
Diue rode en gele draad omwisselen is niet de oplossing, ga je de BSI mee mollen. Extra draad bijtrekken!
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017