


Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009
- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Tja, sommige problemen zijn lastig op te lossen en dus zoek ik help via het Forum. Mijn CX 2400 GTi uit 1977 met het oude gietijzeren blok en het Bosch L. Jetronic systeem vertoont op vaste momenten kuren. Als het gaspedaal is ingetrapt en de motor vermogen moet leveren ontstaat er een hapering in de ontsteking op twee specifieke momenten : bij het aanschakelen van de richtingaanwijzer ( bij elke knipper ) en bij het aanschakelen van de interval van de ruitenwisser ( elke keer als de ruitenwissermotor opstart ).
Ik heb de massapunten aan het binnenscherm bij de accu opgezuiverd en het knipper-relais van de richtingaanwijzer vervangen, maar dat heeft niet geholpen. De accu laad netjes bij en de massakabel meet goed door.
De problemen ontstaan dus als ik iets aanzet aan het linker deel van het dashboard, maar of het daar aan kan liggen weet ik niet.
Kortom, misschien dat het bekend voorkomt bij iemand die dit eerder heeft meegemaakt.
Alle suggesties zijn welkom !
Hallo, interessant probleem, blijkbaar ben jij de eerste met dit probleem? Of heb je al een oplossing?
In ieder geval succes met de zoektocht!
Wim



Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009
- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Er bleken twee sensoren verkeerd om aangesloten te zijn op de draadboom. Dat kan, want de elektrische aansluiting is op een M3 draadeindje en niet met een unieke stekker. Na het weer goed aansluiten loopt de motor weer naar behoren.