Heerlijk woord voor galgje
Gisteren trok ik de kabel van de motorkapontgrendeling kapot. Gelukkig ging de motorkap ook net van de vergrendeling af, dus ik heb nu een mooie tijdelijke oplossing (kabel aan het sleepoog vastgebonden).
Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met die kabel vervangen? Er is al een nieuwe besteld, maar als het inbouwen makkelijk te doen is dan geef ik daar liever geen 40 euro ex. BTW per uur aan uit.
Ik zag dat de kabel in een voering geleid wordt, als je een nieuwe kabel neemt, heb je dan alleen de staaldraad of ook die voering?
Ik merkte nu ook dat ik volgens mij altijd veel te ver doortrek aan de ontgrendeling. Met de tijdelijke oplossing is het een kwestie van een heel kort rukje en hij is los. Anders had ik het idee dat ik die rode hendel helemaal naar mij toe moest halen voordat de motorkap los ging. Hoe is dat bij anderen?
Maarten
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Volgens mij zit die kabel aan je vergrendeling en kan de kabel gewoon niet verder dan dat je de vergrendeling open hebt. Is dus logisch dat je aan de kabel trekt tot ie niet verder kan.
Maar dat je die kabel kapot hebt?? Zo vaak je blok bewonderd? Zo vaak kun je er niet voor reparaties onder hebben hoeven zijn
Ik heb een jaar of 2 terug het motorblok te vaak mogen bewonderen ja Bij elke tankbeurt een liter olie bijvullen. Maar goed, de goed opgevoedde automobilist controleert sowieso bij elke tankbeurt zijn oliepeil. Toch?
Maar ik denk dat het ook een combinatie van (te) hard er aan trekken is. Vooral als ik nu merk hoe lichtjes je er maar aan hoeft te trekken.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Maarten Deen schreef:de goed opgevoedde automobilist controleert sowieso bij elke tankbeurt zijn oliepeil. Toch?
Nee, want de auto heeft dan meestal nog geen 10 minuten stil gestaan en dus zit nog een flink deel van de olie in het blok in plaats van in het carter.