Draait gewoon rond zoals het hoort.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Vond deze foto in mijn album van de distributie (IMG_0658.JPG)
Sorry het lukt me even niet om de foto hier te plaatsen.
Als iemand even de moeite wilt doen, graag.
Stand lijkt me niet verkeerd.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
De foto’s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Alhoewel….... Het lijkt inderdaad goed te staan: ervanuitgaande dat er een streepje zit tussen die bovenste 2 tandjes op het krukastandwiel.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Inderdaad…
Heb je er ook nog een liniaal langs gelegd?
En ik hoop dat dit een foto was van vóór het terugplaatsen in de voiture…
Of heb je alles er weer uit gehaald?
Alles terug geplaatst zoals in het WPH beschreven staat.
Maar het tandwiel op de nokkenas, kan er dat maar op 1 manier op.
Of zijn er meerdere mogelijkheden.
Ik kan me dat even niet meer herinnere .
Bij meerdere mogelijkheden, kan het best zijn dat het tandwiel fout is terug geplaatst.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat tandwiel kan er maar op een manier op. Het lijkt mij ook dat alles goed zit. Denk nog steeds dat je ontsteking fout staat. Jammer dat je zo’n eind bij mij vandaan zit Chris..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Euraka!!!
Met de hulp van een kennis de motor draaiende gekregen.
Bleek toch een foute afstelling van de ontsteking te zijn.
Ontsteking afgesteld met stroboscoop, draait als een naaimachine.
Komt na een tijdje omhoog maar de pomp slaat wel heel snel aan.
Maar goed eerst de boel maar eens ontluchten.
Komen we nu bij het volgende probleem.
Bij het indrukken van het rempedaal zakt de terug op zijn buik en de lamp op het dash gaat branden.
Wat nu weer?
Ontlastschroef even open en weer dicht, lamp uit.
Maar vanaf het moment dat ik haar op hoogte wil brengen, gaat de lamp weer aan.
Even rond de wagen gekeken en blijken de achterste lekzakken vol te lopen.
Waar moet ik daat nu weer gaan zoeken? Hoogterelaars, veercilinders, ... ?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Euraka!!!
Met de hulp van een kennis de motor draaiende gekregen.
Bleek toch een foute afstelling van de ontsteking te zijn.
Ontsteking afgesteld met stroboscoop, draait als een naaimachine.
Komt na een tijdje omhoog maar de pomp slaat wel heel snel aan.
Maar goed eerst de boel maar eens ontluchten.
Komen we nu bij het volgende probleem.
Bij het indrukken van het rempedaal zakt de terug op zijn buik en de lamp op het dash gaat branden.
Wat nu weer?
Ontlastschroef even open en weer dicht, lamp uit.
Maar vanaf het moment dat ik haar op hoogte wil brengen, gaat de lamp weer aan.
Even rond de wagen gekeken en blijken de achterste lekzakken vol te lopen.
Waar moet ik daat nu weer gaan zoeken? Hoogterelaars, veercilinders, ... ?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
De lekzakken kunnen ook vollopen als de retourleiding verstopt zit. Maar dat gebeurt als het goed is, pas na verloop van tijd, tenzij de auto vanuit hoge(re) stand omlaag gaat.
Je zou eens kunnen proberen om de retourleiding voorzichting met perslucht door te blazen. Hulpje laten luisteren of het gaat borrelen in het vat. Als dit niet het geval is zit de retourleiding verstopt.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst maar eens alle remmen opnieuw ontluchten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Pas op met doorblazen lekleiding van achter naar voor. Je blaast daar makkelijk een lekzak ( bv Re voor) mee op, been there.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het zijn gloednieuwe retourleidingen, hoe kunnen deze verstopt zijn?
Ondertussen al begonnen met de revisie van de veercilinders, had nog een setje liggen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het reviseren van de veercilinders gaat het probleem van het inzakken bij het remmen niet verhelpen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb je toevallig de retourleidingen van de LHM tank losgehad?
De aansluitingen zijn namelijk niet allemaal hetzelfde.
Sommige komen boven de vloeistof uit…