Heb nu die reactiestangetjes voor de stabilisatorstang vervangen. De nieuwe exemplaren zijn iets korter (1 tot 2 cm) dan de oude. De auto staat nog op bokken, maar ik ontkom er zeker niet aan de rijhoogte opnieuw te moeten instellen? Aangezien met de kortere reactiestangen de stabilisatorstang nu ietwat is verdraaid?
Altijd weer even spannend als een 28 jaar oude auto op moet voor z’n jaarlijkse apk, maar hij heeft weer een jaartje erbij gekregen
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gefeliciteerd! En van die stabilisatorstangen, dat is wel opvallend. Waar komen ze vandaan? Want dan moet ik misschien ook eens gaan meten . Als ik zo even de verhoudingen inschat zal de auto tussen 2 en 3 cm lager staan dan initieel (zal wel mooi staan bij een 16Soupapen). Ik zou het wel even aanpassen. Toevallig heb ik dat gisteren ook moeten doen. Ik heb de auto op oprijbokken gereden en gekeken of ik er ruim onder kon liggen met de BX in de laagste stand. Toen een rechte lat onder de wielvlakken geklemd zodat je in het midden kan meten. Werkt best goed. En stel ‘m wel bij bij de beugel op de stabilisatorstangen, en niet met het klipje wat schuift over die stang die aan je bediening vast zit .
Zal m zeker bijstellen bij de bevestiging op de stabilisatorstang. Voorkant is voor mijn gevoel minimaal lager geworden. Als je niet zou weten dat ik die dingen vervangen zou hebben, zou je het niet zien. Ik ga hem zo veel hoger zetten dat voor en achterkant visueel weer in balans zijn. De reactiestangetjes zijn van het merk NK. Net als de oude lijkt het alsof je de lengte kunt aanpassen maar ze laten zich niet verstellen.
Gisterenavond om tien uur bij stevig doorrijden op de snelweg sloeg de motor af. Motor draaide mooi rond op de starter, maar hij wilde niet meer aanslaan. ANWB erbij. Conclusie: BDP-sensor overleden.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Oei, dat is minder! Gelukkig is het een relatief eenvoudige fix
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Gemakkelijk alleen als je kinderhandjes hebt of de HD-pomp demonteert
Afgaand op de diagnose van de wegenwacht dus de BDP-sensor vervangen, maar… zonder resultaat. Ik heb geen vonk. Ook van de bobine komt geen hoogspanning. Ik had nog een zelfde bobine liggen, werkt ook niet. Ik moet elders gaan zoeken, ontstekingsmodule? Hebben jullie enig idee?
Hield hij er ineens mee op?
Viel de toerenteller ook ineens terug naar 0 terwijl je nog wel uitrolde op de motor?
(misschien van de schrik niet op gelet)
Hij hield er inderdaad ineens mee op. Toerenteller viel naar 0. Deze heeft nu nog steeds geen signaal. Zelfs als ik start beweegt de naald niet.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Felice schreef:Gemakkelijk alleen als je kinderhandjes hebt of de HD-pomp demonteert
Daarom zei ik relatief eenvoudig Bij een 16v kun je nergens goed bij
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Ik heb eens zo iets vergelijkbaars gehad met mijn bx lang geleden.
Volgens mij loopt er een bosje draden van voor naar achter over het binnen spatbord in een gootje.
Daar was bij mij een van de draden over 10cm totaal weg gesleten door trilling, het maakte geen sluiting (door de verf) maar de kern en isolatie was praktisch helemaal weg. Ook geen ontsteking meer.
Misschien iets om naar te kijken.
Als het goed is heeft jouw auto een losse bobine en een losse ontstekingsmodule?
Eerst alle stekkertjes controleren, kijken of er 12V op de bobine komt (draadbreuk?)
Als dat allemaal correct is kan het de ontstekingsmodule zijn, maar vaak begint die met haperen en bokkig rijgedrag.
Heren bedankt voor jullie tips voor zover.
Probleem is, ik heb geen 12V op de bobine of ontstekingsmodule…
Volgens dit schema moet het probleem dan tussen het contactslot en de bobine liggen:
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Ik kan de scan van het schema niet goed lezen, maar als wat je zegt zo is dan is je contactslot ook nog een verdachte dus samen met alle stekkers die ertussen zitten. Zit er geen vlak na de parafanbak onder je accubak? Daar zat een uit mijn hoofd 8-polige stekker die bij mijn 16V rot was en rare contact gerelateerde storingen gaf.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS