Nou ja,
Zit ineens te denken aan een nieuwe XM. Toyota lease gaat de deur uit. Wordt het weer een XM of een Saab 900 ,9.3.
Zag deze staan zie deze
Kent iemand deze. Vage sticker van de XM-club.
Wil geen automaat of een V6 en vooral geen diesel meer, want hoef niet meer zoveel te rijden. Ben wel bekend met de XM, maar nog niet met een 2.0 I. Maagdelijk mooi, behalve een deuk helaas of het kan de lichtinval zijn. Geen airco.
Graag wat info waar ik moet gaan letten bij deze motor.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet ‘t niet hoor, maar volgens mij is maagdelijk mooi toch iet wat overdreven… Ik zie idd een deukje, een kofferbak die niet is uitgezogen enz enz..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Afgebroken code klepje, een flinke km-stand voor een maagdelijke auto, bumpers onverzorgd en achter schade, afwerkrand rond handgreep lv binnen die los ligt, van binnen niet schoon gemaakt..
Ik sluit me bij waterman aan: verre van maagdelijk helaas..
Dit ziet er ook niet verkeerd uit.
en wat kan je weer verblind zijn als je een oude liefde weer ziet. Die dingen die genoemd werden zie je snel over het hoofd.
Ben nog aan het twijfelen. Ga ik de ellende, maar ook de lol weer aan met een XM of wordt het nog meer ellende met een Saab 900 Classic of Saab 900 SE, 9.3 met een 2.0 I-motor.
Zie bij Ton van Soest een hele voorraad staan en ook veel die daar al lang staan volgens mij. Misschien daar toch een keer langs gaan.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Volledig off topic natuurlijk, maar met een 900SE en dan zaker met die, die er nog ronrrijden, kan je je in principe geen buil aan vallen.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Er gaan zo nu en dan heel prima onderhouden XM’s tegen heel lage prijzen weg omdat men een volgende onderhoudsbeurt niet meer wil laten uitvoeren. Tja, een grote auto is duur in onderhoud, maar daar kan dus een heel lage basis-investering tegenover staan.
Als je voor een Saab gaat ga dan voor een classic, dus voor de Opel tijd. Ze zijn wel kleiner dan een XM binnenin.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Jaren plezier gehad van een Saab 9-5. Zit uitstekend, motorisch top. Lekker ruim, XM-achtig.
Alleen verkeersdrempels: daar kan zo’n ding echt niet tegen. Zeker niet als je een hydro-citroen gewend bent.
Veel keus tussen ca € 1.500 en € 30.000.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eigenlijk wel een leuke keuze - ik heb ook getwijfeld of ik na 13 jaar DS en nu een jaar of 6 CX weer terug zou keren bij een SAAB. Ooit drie jaar en 70.000 km zonder enig probleem gereden met een toen al 10 jaar oude 900 GLs sedan (wat nu dus een classic heet). Smal van binnen - als een DS - maar net ruim genoeg voor vier volwassenen en met een gigantische kofferbak (die ik nog steeds wel eens mis). Fijne degelijke auto’s waarin je je prettig veilig opgeborgen voelt. En net als de grotere Citroens bijzonder geschikt om comfortabel lange afstanden in af te leggen, zij het dat de comfort-benadering net iets anders wordt ingestoken. Stevige in plaats van zachte stoelen. En idem vering.
Dan hebben we het niet eens over een Volvo 240 sedan.
Ga deze week wel kijken bij de maagdelijke XM (ding is trouwens niet eens wit, maar grijs) en andere auto’s. Je zal het zien dat ik thuis kom met een Visa of een BX.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Het is een Saab 9.3 2.0T uit 2000 geworden. Met complete onderhoudshistorie erbij. Te mooi om voorbij te laten gaan. De maagdelijke XM is nog steeds te koop volgens mij. Heb hem niet kunnen bekijken, want verkoper zat volgens mij op het strand toen ik voor de deur stond en hem belde. Je zal zien dat ik na een jaar mij ga vervelen met deze Saab, dus wie weet….
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geniet er van. En als je heimwee krijgt ben je hier weer welkom
Hij staat nog steeds te koop . . .
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
jabaar schreef:Nou ja,
Zit ineens te denken aan een nieuwe XM. Toyota lease gaat de deur uit. Wordt het weer een XM of een Saab 900 ,9.3.
Zag deze staan zie deze
Deze is nu ook weg…..