Hallo Ik heb een c5 v6 uit 2001.
Nu kwam ik vandaag thuis parkeerde achteruit in.
Toen ik uitstapte zag ik een spoor vloeistof liggen.
Blijkt bij mn radiateur vandaan te komen.
Zit een groot gat rechts onder net boven de dikke slang.
Nu komt er ook damp uit dit gat.
Zal de lekkage daar vandaan komen?
Via mp kost een radiateur 60 euro.
Maar is dit makkelijk zelf te vervangen?.
Zo ja hoe precies?.
Daar mijn vader mij altijd hielp met technische dingen.
Maar helaas is hij niet meer onder ons.
Dus zet ik de liefde voor dit fantastische automerk
Graag voort.
Mvg jezuit.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
dit is niet zo moeilijk, eerst systeem leeg laten lopen, met koude motor, dan de slangen los maken, en de radiator los wippen uit de steunen,
En hoe vul je de nieuwe? Via het expansie vat?
En hoe ontlucht je dit systeem dan weer?
Hallo.
Ik ga morgen. Mijn radiateur vervangen.
Van mijn v6. Uit 2001 handgeschakeld.
Is dit makkelijk te doen ivm de airco?.
Geen compressor of condensor in de weg?.
Mij is verteld.
Slangen los halen.als het kan omhoog laten
Zodat het blok niet leeg loopt.
Radiateur demonteren nieuwe installeren.
slangen aansluiten.
Vullen met dop eraf. 15 min wachten vullen.
Motor starten wachten. Evt bijvullen en dop erop.
Dus dat gaan we morgen uit proberen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Leeg laten lopen in een emmer, dan kan je de kvs weer gebruiken.
Waar die wachttijden voor nodig zijn?
Gewoon vullen, laten draaien met de dop er af en net zo lang bijvullen tot alle kvs er weer in zit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop