ik ben (o.a.) een achterwiellager van een 99 saxo 1.4 vts aan het vervangen.
hoe krijg ik de borgveer eruit?
normaal zitten daar oogjes aan, maar hier dus niet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Dan heeft hij schuine kantjes waar je een schroevendraaier kunt onder steken om hem eruit te wippen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dan heeft hij schuine kantjes waar je een schroevendraaier kunt onder steken om hem eruit te wippen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
wat een *** constructie zeg.
uiteindelijk met de snijbrander de veer in tweeen gebrandt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik heb daar ook eens een tijd mee lopen prutsen. Uiteindelijk: Boor net naast de borgring, bijna aan het uiteinde in de trommel met een 5mm boortje een gat tot naast de borveer. Dan kun je er een schroevendraaier insteken en de veer iets naar binnen drukken. Dan heb je een begin en kun je met meer schroevendraaiers de borgring er wel uit krijgen. Mij is dat in ieder geval goed bevallen.
Citroen Berlingo M49 1.6 16v