Hallo,
ik wou hier vragen naar de locatie van de claxon in een Berlingo, model dat geproduceerd werd tot begin 2008 omdat die niet meer werkte. Eerst zekering onder de motorkap gecheckt, die is ok. Dan de grill vooraan gedemonteerd, maar ik vind de claxon niet.
Terwijl ik hier bezig ben dit bericht te schrijven passeert mijn vrouw en zegt: ‘Ah, ik kan hem wel doen werken!’.
Ik: ‘Aja, dat wil ik wel eens zien’.
Ze duwt nogal hard op het stuur met de 2 handen (ze duwt gelijktijdig links en rechts). Eerst lukt het haar niet, maar daana wel.
Hierdoor dacht ik eerst aan een slecht kontakt in het stuur, maar meteen erna dacht ik aan iets dat ik daarjuist op een forum gelezen heb, nl. dat claxons mogelijks gestuurd worden via CAN BUS (en die can bus kan de oorzaak van een delay zijn).
Even wat gelezen over CAN BUS en dat werkt dus idd met prioriteiten (communicatie-protocol waarbij bep. zaken voorrang krijgen op andere zaken). Zou het kunnen dat een claxon geen hoge prioriteit heeft en dus die vertraging veroorzaakt?
Zoja, dan vraag ik me af waarom ik de sterke indruk heb dat er vroeger geen delay was en nu wel.
Mss is het wel ontstaan na een software-update.
Mvg,
Peter.
Frontgrill terug gemonteerd en claxon nog eens getest.
Nu is er geen vertraging meer, bizar.
Slecht contact aan de claxon zelf was het probleem bij mijn C8
Ik had eerst een andere aan gehangen met behoud van de stekker, draden afgeknipt bij de originele, werkte voor een week toen terug vertyraging.
Dan stekker weggehaald en universele stekkers er tussen, doet het nog steeds.
Ik heb nu deze http://link.marktplaats.nl/m1057190738 klinkt een pak beter (franser)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017