Tja, in de titel staat de vraag eigenlijk al:
Welke benzinesoort kan ik tanken in Frankrijk zonder er problemen mee te krijgen? Euro 98 of Euro 95 met toevoeging (E10?)?
Ben benieuwd naar jullie antwoorden/ervaringen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Is in 2009 al eens genoemd
Sjeees, da’s een end terug!!😎 Mijn Xsara mag dat spul dus wel verorberen. Eerst maar eens het prijsverschil opzoeken tussen 95 E-10 en 98. Anders mik ik er dus gewoon 98 in.
Bedankt voor de info!!!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-01-2010
- C3 Picasso 1.6 vti Aura
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti Business
Beste volgens de E10 check kan je Xsara alle benzine aan. Ik tankte met mijn Xsara destijds als tijd Ron98 of Ron95 (ZonderE10). Of het in mijn hoofd zat weet ik niet maar ik vond de wagen dan prettiger rijden. 1 op 15 met cruisecontrol aan is dan mogelijk. Zelfs wanneer mijn Xsara Break vol beladen was.
Op dit moment tank ik altijd Euro 95. En idd 1:15 is zeker goed te halen.
Ik denk dat ik dus in Frankrijk maar voor alle zekerheid Euro 98 ga tanken. Zorgt in ieder geval voor een nog betere ontbranding zonder toevoeging van E-10.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Welnu, terug van de vakantie en gevarieerd EUR 95 en EUR 98 getankt, dus zonder E10 toevoeging. Heerlijk zuinig gereden met een gemiddelde van 1:15,5.
Minst zuinig was 1:14,9 het zuinigst was 1:17. daar wordt je toch blij van.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ik rij altijd met mijn 16-16V op ultimate 98, A, blijft mijn olie mooier schoon dan met 95, en hij is zuiniger, en er zit meer pit in, met mijn hatchback ree ik ook continu 1 op 16,5 gem,
Nu met mijn xsara picasso 1 op 13,8,
Ook zie ik dat mijn uitlaat altijd schoon is, ondanks ik stukken rij van maar 14 km,
De zuinigheid compenseert het duurdere tarief, Tevens staat er ook in instructieboekje, citroen adviseert Ron 98,
Bedankt voor de tip Beremans. Dus 98 is zeker het overwegen waard. Maar eens proberen zodra deze tank leeg is.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Het is natuurlijk niet dat wanneer je getankt hebt gelijk de straat stenen eruit rijd,
Na een paar keer tanken begin je het te merken, ook wordt de voor ontsteking bij gesteld, dit wordt automaties gedaan door het motor manegment, dit is waar door de motor beter oppakt , heb wel eens hoger als Ron 100 getankt,
Bedankt voor de uitleg enne…..als ik de klinkers uit de straat wil trekken dan schakel ik wel een stratenmaker in!!:lol:
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.