Mijn huisgenoot heeft deze cx en wil er het liefst een gastank in zetten, maar vraagt zich af wat de mogelijkheden zijn voor de plaats, in laten bouwen, of zelf doen, kosten, keuring etc….
Heeft iemand enig idee hoe dat werkt, wat het kost, of het zelf gedaan kan worden, wat een RDW keuring kost, wat daar bij komt kijken en waar die tank allemaal kan komen te zitten?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zie dit topic:
Vooral de lange post van Ernst23 ongeveer halverwege de eerste pagina.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Heb zelf een CX2500i
Net omgebouwd op gas, 90L gastank in de breedte achter de achterbank.
Wat belangrijk is, is de plaatsing van de gasinlaatring. Deze moet je bij een injectie plaatsen tussen het luchtfilter en voor de luchtweger.
Doe je dit niet, kost dit extra veel gas. De verdamper geeft eerder gas dan dat de luchtweger open gaat.
Veel succes, bij vragen even mailen
p.s. Let op de inbouweisen van de RDW
gr. Wouter
VanClee’ man…..
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik heb ‘m ook maar gejat
sans-pareil schreef:Zie dit topic:
Vooral de lange post van Ernst23 ongeveer halverwege de eerste pagina.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb jij een 2500i met gasring? Geeft dat niet veel backfires?
Lees die maar eens. Dan (zeer geschikt voor injectie) wordt het gas gasvormig ingespoten dmv injectoren in het inlaatspruitstuk. Kost wel wat meer om in te laten bouwen (± 1800 euro), maar: verbranding is veel beter, de CX is zuiniger, minder vermogenverlies, op benzine starten en vooral geen backfires. Meer info van Aart, hij heeft het laten doen, op
HotSpike schreef:Heb zelf een CX2500i
Net omgebouwd op gas, 90L gastank in de breedte achter de achterbank.
Wat belangrijk is, is de plaatsing van de gasinlaatring. Deze moet je bij een injectie plaatsen tussen het luchtfilter en voor de luchtweger.
Doe je dit niet, kost dit extra veel gas. De verdamper geeft eerder gas dan dat de luchtweger open gaat.Veel succes, bij vragen even mailen
p.s. Let op de inbouweisen van de RDW
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.
gr. Wouter
VanClee’ man…..
HotSpike schreef:Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.
Daar is een oplossing voor: gewoon de gasring vlak voor de gasklep en electromotortje die de stuwschijf opentrekt als ie op gas staat ( dmv een kettinkje). Div inbouwers pasten die truuk vroeger toe, eigenlijk is dit enige correcte manier om gas in te bouwen in een L-jettronic injectiesysteem!. Voor de liefhebber kan ik wel een plaatje mailen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Deze liefhebber meldt zich aan
Ds23man schreef:HotSpike schreef:Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.Daar is een oplossing voor: gewoon de gasring vlak voor de gasklep en electromotortje die de stuwschijf opentrekt als ie op gas staat ( dmv een kettinkje). Div inbouwers pasten die truuk vroeger toe, eigenlijk is dit enige correcte manier om gas in te bouwen in een L-jettronic injectiesysteem!. Voor de liefhebber kan ik wel een plaatje mailen.
GRG
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ernst23 schreef:Deze liefhebber meldt zich aan
Ds23man schreef:HotSpike schreef:Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.Daar is een oplossing voor: gewoon de gasring vlak voor de gasklep en electromotortje die de stuwschijf opentrekt als ie op gas staat ( dmv een kettinkje). Div inbouwers pasten die truuk vroeger toe, eigenlijk is dit enige correcte manier om gas in te bouwen in een L-jettronic injectiesysteem!. Voor de liefhebber kan ik wel een plaatje mailen.
GRG
Zal vandaag even scannen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)