waterman schreef:Het reviseren van de veercilinders gaat het probleem van het inzakken bij het remmen niet verhelpen
Daar ben ik ondertussen ook achter.
Ach ja, zijn deze toch ook weer in orde.
H@ns schreef:Heb je toevallig de retourleidingen van de LHM tank losgehad?
De aansluitingen zijn namelijk niet allemaal hetzelfde.
Sommige komen boven de vloeistof uit…
Leidingen zijn inderdaad los geweest.
Is me wel opgevallen dat wanneer ik de achterste hoogteregelaar beetje met de hand bedien de lamp op het dash uit gaat.
En het gesis aan de regelaar stopt dan ook.
Maar verder gebeurd er niets.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik bedoel eigenlijk dat je een retour op een verkeerde aansluiting gezet kan hebben.
Als het uiteinde van de veerretour per ongeluk onder de vloeistof zit loopt de lekzak vol vanuit het vat.
Heeft even niet te maken met de remmen.
Of misschien toch wel als bij de remmen ergens iets verkeerd is aangesloten?
H@ns schreef:Ik bedoel eigenlijk dat je een retour op een verkeerde aansluiting gezet kan hebben.
Als het uiteinde van de veerretour per ongeluk onder de vloeistof zit loopt de lekzak vol vanuit het vat.Heeft even niet te maken met de remmen.
Of misschien toch wel als bij de remmen ergens iets verkeerd is aangesloten?
Ik ga morgen de aansluitingen van het vat eens bekijken.
Is er ergens een aansluitschema te vinden voor een ID?
In het WPH heb ik enkel 1 van een hydraulique gevonden.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Wellicht staat het ook in die parts-catalog.
http://citroen-ds-id.com/index.html?ds/DS_manuals.html
Je hebt toch een DSuper5 van 72 ??? waarom zou je dan van een ID willen hebben. ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Thx
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Niet het meest duidelijk maar toch…
Nog eens bedankt
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroen23 schreef:Wellicht staat het ook in die parts-catalog.
http://citroen-ds-id.com/index.html?ds/DS_manuals.html
Je hebt toch een DSuper5 van 72 ??? waarom zou je dan van een ID willen hebben. ??
Omdat een Dsuper5 gewoon een ID is misschien? Een DS systeem is anders en een Dspecial, Dsuper en Dsuper5 zijn géén DS’ modellen maar ID’tjes
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar had ik geen IDee van.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Vandaag weer verder met de hydraulique.
Momenteel is de situatie als volgt: wanneer ik de wagen in zijn rijstand wil zetten, slaat de regelaar aan, wagen komt aan de voorzijde beetje omhoog maar zakt dan weer en de lamp gaat branden.
In hoogste stand gebeurd er niets.
Ik blijf het vreemd vinden dat er in eerste instantie wel genoeg druk was om de wagen hoog te krijgen en eens de rem ingedrukt er plots te weinig druk is.
Leidingen onder het voorraadvat gecontroleerd met de schemaatjes. Waarvoor dank.
Het enige dat ik verwisseld kan hebben zijn de retours van de veercilinders en algemene retour (drukregelaar, stuurhuis, hoogteregelaars).
Maar deze zijn beide op een gebogen leiding aangesloten.
De nylonretours van de hoogteregelaars en de rem zaten op de kromme aansluiting. (Uiterst links)
Is het mogelijk, dat de nylon leidingen te hoog in het vat zitten, zodat wanneer de rem indruk wordt er via deze leiding terug lucht in het systeem komt?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Of zit er gewoon zoveel lucht nu op het systeem dat er gewoon geen druk wordt gemaakt?
Met ingedrukt rem komt de wagen tot rijhoogte maar zakt dat weer.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Controleer eens hoe je de “valve de prioritee” hebt aangesloten, als je remt en de wagen komt omhoog dan is er denk ik iets verkeerd aangesloten.
Die “valve de prioritee” regelt de prioriteit van het hydraulisch systeem: eerst de remmen, dan hoogte.
To err is human, not to err is divine.
Wanneer het gaat om een foute aansluiting op de hoofdremcilinder kun je wel eens gelijk hebben.
Want bij het ontluchten van de remmen stel ik juist vast dat ik enkel links achter druk heb.
Bij de andere komt er niks uit.
Maar de valve zelf is nooit los geweest
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Dan wordt het tijd dat je het hydraulisch leidingschema erbij neemt en kijkt of alle leidingen goed zitten: Er lopen ( zo uit het hoofd) 2 leidingen van het remcommando naar de valve de prioritee… Of je vraagt iemand die dit it het hoofd weet en ziet om even mee te kijken.
To err is human, not to err is divine.
Na controle van de HRC blijkt inderdaad ea. verkeerd te zijn.
Ik kan weer verder 😃
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand