Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Vandaag een sportfilter (van Green-air en geleverd door Cituning) door de dealer op m’n C2 VTS laten monteren. Gebeurde samen met de eerste 2500 km-beurt. Dat filter zorgt voor een perfecte sound. Geweldig :whoohoo De motor pakt ook beter op onderin. Bovendien ziet het er ook nog ‘ns gelikt uit. Zou wel met de motorkap open willen rijden, maar ja… :neenee Kortom: zo’n filter kan ik anderen van harte aanbevelen
Willibrord,
Wat kost zo’n filtertje dan?
Hoe zit het met de garantie van Citroen??
CU in my C2
als je goed lees is de filter door de dealer geplaats dus garantie hoef je niet voor te vrezen
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Hoi Japie, dat filter kostte mij inclusief montage 200 euro. Het is een Green-filter. Een grote. Er staat een afbeelding van in de C2-catalogus van Cituning http://www.carequipment.be/ .De garantie zit wel snor. Vandaar ook dat ik de dealer dat filter heb laten bestellen en monteren. Ik heb het fabrieksfilter meegekregen. Dat ligt nu thuis op zolder.
Yeps!
Ik heb ook de green-air gestoken!
Lekker gegrom als je even boven de 3500t/p gaat,
tegen de 6000t/p is het magie!
Rustig vertrekken geen show,30km/p dan even in 5de gaspedaal induwen
en een sweet-bass sound daarna in tweede of eerste trekken en gas geven. Lekker stevig brullend mooi brullend,...mensen kijken om in de hoop een knappe ferrari of lambo te zien, maar een C2 VTS Dolby surround komt spontaan vriendelijk over
Pluspunten:
Zeer sportief geluid.
verbruik is met 3liter gedaald.
Intenser gevoel met gaspedaal.
Minpunt
Word niet geaprecieerd bij Citroen.
Kostprijs van 200€
Boven 180km/ph onaangenaam gegrom
gekocht in Sint-job voor 200€ bij Carequipment!
=> Black C2 16v VTS owner…
Ik neem aan dat dit niet specifiek voor de VTS geldt of wel
nog geen vermogensverlies gemerkt bij warme motor…?
<=Proud Black C2 16V owner =>
Voor de noobies als mezelf, kan er iemand eens uitleggen wat een sportfilter nu net doet?
een kelk/vervangingselement is zo gemaakt om dus nog net meer zuurstof in de motor te laten, eventueel met een ram systeem dat delucht meer in de motor perst ...
voordeel is ook nog da je een leuk geluid krijgt ...
nadeel, en een groot! is dat bij zo warm weer de motor warme lucht binnenkrijgt, en dus minder gaat presteren!
daarom is nog altijd een gesloten type het beste, als vb een bmc cda, green twister ...
<=Proud Black C2 16V owner =>
Met de warme lucht die ik bedoel, dat is de lucht die opgewarmd wordt door de motor zelf onder de motorkap… deze ligt nog vele malen hoger dan de buitenlucht
<=Proud Black C2 16V owner =>
Nasty Student schreef:Met de warme lucht die ik bedoel, dat is de lucht die opgewarmd wordt door de motor zelf onder de motorkap… deze ligt nog vele malen hoger dan de buitenlucht
Belangrijk detail; in de originele situatie zuigt hij met een buis naar buiten lucht aan en geen opgewarmde lucht. Vuistregel: iedere 10 graden warmere lucht kost je 1% aan vermogen.
mgf.be forum member
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Klopt, maar ik heb een aanpassing gemaakt voor mijn Green-air filter. Ik heb de ijzerzaag gepakt en de oorspronkelijke luchtfilterbehuizing van plastic doormidden gezaagd, precies achter de aansluiting op de buis die de koele lucht aanzuigt via het rooster onder in de voorbumper. Vervolgens een flexibel stuk benzineslang gepakt dat gebruikt wordt voor het verbinden van de tankmond en de tankhals achter in de kofferbak van… een MG B! Daar zit een mooie kromming in. Dat wat bijgevijld tot een mooie vorm en dat vervolgens met een roestvrijstalen slangenklem bevestigd op het overgebleven gedeelte van het oorspronkelijke deel van de luchtfilterbehuizing en klaar is Kees. Werkt prima (altijd koele lucht) en het staat nog mooi ook.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
christophe schreef:Binnen enkele weken wordt mijn c2 geleverd. Is het verstandig om direct de sportfilter te monteren of moet de motor eerst ingereden worden met de standaard filter?
volgens mij vervalt je garantie… (je kan het door de dealer laten doen dan is het opgelost)
verder zou ik hem denk zeker tot de 1500km beurt niet aanpassen.
eerder mag je hem toch ook niet doortrekken
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zodra je C2 haar eerste beurtje tussen de 1500 en 2500 kilmeter heeft gehad, gewoon dat luchtfilter er op laten schroeven. Dat kost je echt geen garantie. Mijn dealer deed althans niet moeilijk. Bovendien wat maak je kapot met een open luchtfilter? Niks. De verbranding wordt juist beter omdat de motor meer (koele) lucht binnenkrijgt. Het is geen chiptuning of een andere ‘zwaardere’ aanpassing.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Oh ja, na het eerste beurtje is je auto gewoon ingereden hoor. Bij 3500 kilometer komt ie pas echt een beetje los. Als je 2500 km op de klok hebt, kun je planken. Wel eerste netjes warm rijden, natuurlijk… wink
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zo zit trouwens bij mij het sportluchtfilter gemonteerd. Rechts op de foto mijn aanpassing voor koele luchttoevoer. Het resultaat van: 1. de oorspronkelijke plastic toevoerbuis van het originele luchtfilterhuis doorzagen en daarop: 2. een bijgevijlde rubberen tankhals van een MG B monteren met een roestvrijstalen slangklem.