Bak lekt bij aansluiting tellerkabel. Weet iemand of hier een pakking of o ring hoort te zitten?
Weet iemand (mocht dat niet het geval zijn) een oplossing om deze lekkage te stoppen?
Het is een overigens een halfautomaat (orginele pallas uit 1966, rood systeem)
Bij voorbaat dank!!
Hoor eens bij Harry Martens.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daar hoort geen O-ring te zitten. Het plastic buisje waar je tellerkabel in zit moet voldoende afdichten.
Zit je bak niet veel te vol met olie?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Halfautomaat bakken willen wel eens gaan lekken op de hydraulische schakelcilinders in de bak. Dan komt t peil te hoog te staan en gaat ie lekken langs de km tellerkabel. Ff checken dus.
Succes
Ik heb ontdekt dat er teveel olie in de bak zat en niet zo’n beetje ook! Ik schat zeker 2 liter! Ik heb de boel afgetapt!
Nu is de grote vraag of de vorige eigenaar dat op zijn geweten heeft óf dat de hoeveelheid olie is toegenomen door lekkage vanuit de hydraulische bediening. Dat is dus een hele goede tip!
In dat geval rij ik rond met een mengsel van vernellingsbakolie en LHS en gaat de hoeveelheid weer toenemen.
Wat mij dus te doen staat is het restant versnellingsbakolie af te tappen, nieuwe olie erin te doen en vervolgens regelmatig te checken of de hoeveelheid olie toeneemt (en de LHS in het voorraadvat af…)
Bedankt iedereen alvast voor het meedenken!