Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik eigenlijk ook wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister nog even naar het Conservatoire Citroën geweest. Het was niet helemaal de planning om met de CX te gaan, maar de ruim 800 km zijn toch weer fijn om met een CX te doen
Onderweg weer leuke reacties gehad, 4 mannen in een Q7 toeterend en zwaaiend naar de CX.
Op vakantie onderweg naar Kiel valt de CX ook op. Op de autobahn kwam er met vrij hoge snelheid een groen zilveren (Politie kleuren) Vito aan in mijn spiegels. Echter wanneer je verwacht dat de auto voorbij schiet ben je hem kwijt, die hing dus naast me. Toen ik naar de inzittende keek, kijken ze strak naar voren.
Vervolgens ging die voor me rijden achter een langzamere auto en het overige verkeer schoot er voorbij.
Toen ik naar links kon, kon ik er weer voorbij. Het busje gaf weer gas om voor me te gaan rijden, en jawel daar ging het bord aan “follow me customs”. De Duitse Zoll voert blijkbaar dezelfde kleuren als de politie.
De douane man noemde de CX direct “The Rocket” (waarschijnlijk bedoelde die spaceship?)
Na de standaard vragen waar ik naar toe ging en tabak, drugs en alcohol bla bla, moest de kofferbak open en wilde ze even in het handshoekkastje kijken. Daarna kon ik zo weer verder.
Na de ferry van Kiel naar Oslo moest ik weer door de Noorse douane, en jahwel de CX viel weer op. Dit keer alleen de standaard vragen en mocht weer verder.
Gister naar het Conservatoire Citroën waar zoveel gewaarschuwd werd voor controles helemaal niets gezien.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik denk dat jij opviel en niet de CX.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat sluit ik niet uit natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik weet het wel zeker dat jij opviel maar ook de CX!
Als ik je niet zou kennen, dan zou ik ook denken….. Wat moet die jonge gozer nou met een CX? En daarbij komt ook nog dat deze auto nu (opnieuw gespoten) een plaatje is, met daarbij toegevoegd dat die auto daar in het noorden een erg dure auto is. 1 van die agenten zal toch wel wat autokennis hebben…... Toch maar even checken dus…...
Niet zo raar dat die gasten dachten, dat het hier misschien om een “transportje van ....” kan gaan
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha, iets dat afwijkt is al snel de moeite om even wat vragen te stellen
Goed met die instelling was ik al vertrokken en had het wel verwacht.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
In welk opzicht wijk jij af….
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
TRSarno schreef:Ik weet het wel zeker dat jij opviel maar ook de CX!
Als ik je niet zou kennen, dan zou ik ook denken….. Wat moet die jonge gozer nou met een CX? En daarbij komt ook nog dat deze auto nu (opnieuw gespoten) een plaatje is, met daarbij toegevoegd dat die auto daar in het noorden een erg dure auto is. 1 van die agenten zal toch wel wat autokennis hebben…... Toch maar even checken dus…...
Niet zo raar dat die gasten dachten, dat het hier misschien om een “transportje van ....” kan gaan
Etnisch Profileren?
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo er zit ook weer een verse APK op de CX, dat was allemaal geen probleem.
De airco was inmiddels nagenoeg leeg gelopen. Gelukkig viel het lek mee, dat bleek 1 van de nippels op de pomp te zijn. Zover ik mij kan herinneren ging die er al lastig op. Nu vervangen door een 90 graden nippel, dus volgende keer gemakkelijker te vullen.
Het wordt in elk geval weer flink koud in de auto.
Ook direct een beurtje gedaan met kleppen stellen en nieuwe bougies. Het loopt allemaal net weer even wat fijner.
Tijdens de vakantie was er ook nog een kleine benzine lekkage bij de vulpijp. Helaas is er benzine over de sierlijst onder de tankdop gegaan. Dat heeft de lak op de lijst niet overleeft en is gaan bobbelen.
De lekkage kwam door een gescheurde ontluchtingsslang, benzine loopt dan langs de vulpijp…
De sierlijst is weer netjes de het lek gefixt
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb jij je sierlijksten gespoten….?
Raar want met het goede spul kun je ze perfect oppoetsen en blijven ze mooi.
Maar fijn dat alles is opgelost.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, de sierlijsten heb ik laten spuiten.
Die van een serie 2 worden na verloop van tijd lelijk. Vooral de bovenste rand wordt er grauw. Het lijkt ook wel of de top laag aangetast wordt. Ik heb ook niets kunnen vinden waardoor ze weer mooi werden en dat lang bleven, bijna alles is zeer tijdelijk.
Over het resultaat van het spuiten ben ik wel tevreden.
Verweerde lijsten op een zojuist gespoten auto terug plaatsen was voor mij geen optie
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gewoon zwart laten spuiten ????
Ziet er mooi uit
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja zijdeglans zwart.
De spuiter moet wel goed rekening houden met het materiaal en een goede kunststofprimer gebruiken. En heeft zeer dunne lagen gebruik zodat het niet direct breekt bij het bewegen van de lijsten.
De CX is ook opnieuw uitgelijnd, dit heeft wel een positief effect op het rijden.
Er zijn met een CX dagen dat je blij ben met een moderne auto erbij.
Er zijn ook echt dagen dat je je afvraagt waarom je een moderne auto nodig zou hebben, vandaan is zo’n dag. Even heerlijke kms gemaakt
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ok , nou fraai resultaat hoor Arjan !
Die van de Xantia dan ook maar eens afgeven bij de spuiter want die ” zwartmaakmiddeltjes ” helpen altijd maar beperkt of veel te kort….
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera