Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik was het al bijna weer vergeten, maar een paar weken geleden in Frankrijk kwam ik een lichtgrijze prestige automaat uit ~1983 tegen. Nette zwart leren bekleding en helemaal hard. Het is niet wat ik zoek, maar misschien dat hier een liefhebber naar zoiets op zoek is.
Het was bij Garage Bigot, 1 km ten noordwesten van Issigeac.
Naar de prijs heb ik niet meer gevraagd, maar hij wilde er graag vanaf. De vorige eigenaar had hem in moeten leveren omdat hij niet meer kon rijden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Pallas uit 1983 van 1e eigenaar…
Niet iedereen wil een automaat, maar ik vind het serieus niet veel geld voor zo een prachtig bewaard gebleven exemplaar!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Phoe,..... een 2400IE : daar gaat de brandstof al door als een draaikolkje, en dan ook nog een automaat !
How deep does your (CX) love go.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Is een 2400ie dorstiger dan een 2400 carb?
automaat is wel euh.. ‘ongunstig’.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij staat de 2400 carb bekend als dorstigste motor in een CX. Natuurlijk nog erger in combinatie met C-Matic of Automatique. Helemaal in een break
De 2400 IE of nog beter de 25 IE zijn volgens mij zuiniger.
Aan de andere kant alles is inmiddels erg oud, dus staat en afstelling zullen ook een grote rol spelen.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Een exemplaar als deze moet je natuurlijk ook niet dagelijks gaan rijden (in my humble opinion), die paar kilometers die je er paar mee zou rijden (zomer, mooi weer, zo vaak komt dat niet voor ), dan maakt het verbruik ook niet uit.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Lijkt mij idd een non issue , zoiets koop je niet om 25k per jaar mee te rijden ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
25trd schreef:Pallas uit 1983 van 1e eigenaar…
Niet iedereen wil een automaat, maar ik vind het serieus niet veel geld voor zo een prachtig bewaard gebleven exemplaar!
Mooi is die CX aan de buitenkant zeker (als het nog de originele lak is), maar van het interieur ben ik niet heel erg onder de indruk. De kilometerstand is daarentegen wel weer aangenaam laag.
Jammer trouwens dat de verkoper niet aangeeft waarom de huidige eigenaar er al na 1½ jaar weer vanaf wil…
P.S. volgens de advertentietekst is de auto overigens van de 2e eigenaar. Dat verklaart gelijk het ‘nieuwe kenteken 3-SHS-26, een kenteken uit 2013.
Wat is er mis met dat interieur. Voor een serie 1 CX ziet dat er nog netjes uit toch?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Palas schreef:
P.S. volgens de advertentietekst is de auto overigens van de 2e eigenaar. Dat verklaart gelijk het ‘nieuwe kenteken 3-SHS-26, een kenteken uit 2013.
Dan is wellicht de tekst in de advertentie aangepast of ik had mijn bril niet op het stond er toch echt
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Sla je slag op de ICCCR 2016:
Een matige, Franse, CX Tissier ‘Fourgon de Presse’ voor € 8.000,—
En een, redelijk geprijsde, optisch nette, Nederlandse CX 25 TRD Turbo 2 voor € 3.950,—
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Die diesel ken ik wel, is een wagen waar een heleboel liefde in zit! Deze zal mits juist geadverteerd in het buitenland redelijk snel een blije nieuwe eigenaar gaan vinden…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
en wat vinden jullie van deze
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1077658613-citroen-cx-2-5-gti-turbo-2-132-000-km.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=8, is die bekend? Lijkt me een lage prijs…
Citroën CX, verder nix..
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De schade aan het achterscherm drukt natuurlijk wel de prijs naar beneden, vandaar dat het misschien wel aardig klopt.
De rest van de auto komt ook wat vermoeid over, maar wellicht een leuke basis om op te laten knappen.
De kleur zie je maar weinig bij deze uitvoering
Ik denk dat je zal moeten gaan kijken of de echte staat goed te beoordelen.
Hallo,
Ik heb deze GTI bezocht, aardige verkoper! Ik ben Athena gewend, maar toen ik in deze GTI stapte wist ik niet wat me overkwam, wat een super snelle cx! Heerlijk om hierin te rijden.
Ik heb geen verstand van de electronische componenten en ik had bij Citroville gevraagd wat er zoal kan gebeuren. Om storingen op te sporen moet je bekend zijn met die componenten Ik ben daar nog niet aan toe.
Gegroet,
Wim