Ik denk nu ook aan het contactslot. Ik heb 12V op 1 pool van een stekker tussen bobine en contactslot gezet en de motor start en loopt.
Nu eerst even de stekker op het contactslot doormeten.
Er zitten inderdaad een aantal stekkers onder de accubak en tegen het paravan. Ik heb ze controleerd, schoongemaakt met contactspray en op sommige plaatsen de isolatie hersteld, maar dat op zichzelf heeft niet geholpen.
Even ander contactslot gemonteerd dat ik nog had liggen en start en loopt weer als een zonnetje.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
job done
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi dat die het weer doet!
Ik weet niet of je het al gezien had, maar je bent gespot op het Autoweek-Forum! (2 foto’s)
https://www.flickr.com/photos/127490380@N05/27712706233/in/photostream/
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Cool! Thanks voor de link!
Weet iemand de kleurcode of RAL-code van originele GTI velgen of type 1 GTI 16v velgen?
De GTi heeft net een trip van 3000km (2 x 1500km aan een stuk) naar Oost-Europa achter de rug. Lekker mee kunnen doen op de autobahn. Afgezien van het motorgeluid nog altijd een prima reisauto.
Zit er geen schutbord isolatie in dan?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Zit er wel in, maar ik wilde aangeven dat het luide motorgeluid voor mij zowat het enige is wat me naar een moderne auto verlangt bij dergelijk lange reizen (met hoge snelheden)
De BX wordt nu nog maar gemiddeld 1 x per week gebruikt, en liefst helemaal niet nu er zout gestrooid wordt. Vandaag een rit naar Ikea gemaakt, maar op de terugweg liep de motor heel erg schokkerig bij lage toerentallen en klom hij niet in toeren zoals het hoort. De schokken zijn zo heftig dat ik een andere versnelling moet kiezen om er vanaf te komen. Maar bij hetzelfde toerental en/of gaspedaalstand is het dan weer hetzelfde. In de hogere versnellingen zijn de schokken minder voelbaar, omdat het dan volgens mij meer energie zou kosten de auto te laten schokken.
Stationair loopt hij ok, misschien een tikkeltje rommelig maar wel met constant toerental. Bij op de motor afremmen voel ik geen verschil, dat gaat goed.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Check rotor en verdelerkap.
Gecheckt, en is in orde. Was wel een kanshebber. Is namelijk al 2 keer stuk gegaan dit jaar.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dan de bobine en/of ontstekingsmodule. Moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet zeker weet of de 16V ook zo’n module heeft, maar ik denk het wel. Je klacht komt me voor als typisch een ontstekingsprobleem.
Wat verder gezocht zijn bougies en bougiekabels.
Valse lucht kan ook nog.
Injectierelais kan ook nog
Stappenmotor die niet goed afsluit bij warme motor.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.