Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Een week of wat geleden kocht een collega bij een “RDW-erkend” autobedrijf een 2-liter C5 Break Exclusive (benzine) uit 2002. Meteen op dag 1 storing (ESP) met als gevolg auto afgesleept naar Citroëndealer. Daar constateerde men dat er slechts 1 liter olie in het carter zat, dus 3 liter bijgekieperd en karren maar. Zelfde dag weer een storing, afgesleept naar Citroëndealer, die na enkele dagen zoeken een storing in het brandstofsysteem vaststelde. Uiteindelijk is de auto gerepareerd (onbekend hoe), tot afgelopen zaterdag hetzelfde euvel zich weer voordeed. Gisteren is de auto ter reparatie aangeboden bij het (verkopende) autobedrijf om aan het eind van de dag door betreffende collega weer te worden opgehaald. Vannacht is de auto, na een luide knal, grotendeels uitgebrand, vermoedelijk als gevolg van de problemen met het brandstofinlaatsysteem.
Nu de vraag: bestaat er een verband tussen het te lage oliepeil en de storing in het brandstofsysteem.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: Verband tussen laag oliepeil en storing brandstofsysteem
PBO schreef:Een week of wat geleden kocht een collega bij een “RDW-erkend” autobedrijf een 2-liter C5 Break Exclusive (benzine) uit 2002. Meteen op dag 1 storing (ESP) met als gevolg auto afgesleept naar Citroëndealer. Daar constateerde men dat er slechts 1 liter olie in het carter zat, dus 3 liter bijgekieperd en karren maar. Zelfde dag weer een storing, afgesleept naar Citroëndealer, die na enkele dagen zoeken een storing in het brandstofsysteem vaststelde. Uiteindelijk is de auto gerepareerd (onbekend hoe), tot afgelopen zaterdag hetzelfde euvel zich weer voordeed. Gisteren is de auto ter reparatie aangeboden bij het (verkopende) autobedrijf om aan het eind van de dag door betreffende collega weer te worden opgehaald. Vannacht is de auto, na een luide knal, grotendeels uitgebrand, vermoedelijk als gevolg van de problemen met het brandstofinlaatsysteem.
Nu de vraag: bestaat er een verband tussen het te lage oliepeil en de storing in het brandstofsysteem.
het is lastig om hier antwoord op te geven, ik zie niet direct verband, maar weet ook totaal geen historie van de auto.
Vervelend, hopelijk is de verzekering goed geregeld.
Enne ieder bedrijf wat auto’s kan vrijwaren is RDW erkend, die titel is gewoon te koop zeg maar, dus zegt verder niets.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Re: Verband tussen laag oliepeil en storing brandstofsysteem
oldenhage schreef:Vervelend, hopelijk is de verzekering goed geregeld.
All-risk, dus geen probleem.
oldenhage schreef:Enne ieder bedrijf wat auto’s kan vrijwaren is RDW erkend, die titel is gewoon te koop zeg maar, dus zegt verder niets.
Die indruk had ik ook al. Sowieso niet slim om een auto zonder de afgesproken APK en met olietekort af te leveren.
M.b.t. de historie weet ik alleen dat het een ex-leasewagen betreft met (bij aanschaf) 130.000 op de teller.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
ok, 2 opmerkingen:
Niet slim om met een auto te gaan rijden waar geen olie in zit
3L erbij en karren maar…dat lijkte me niet, als er nog maar 1L in zat ga je niet zo maar weg. is 4L dan genoeg
2 vraagjes:
Onbekende reparatie
Belangrijker: is het een 2.0 16v of een 2.0HPi :
2 ideetjes:
Afslepen vanwege een ESP storing vreemd, maar een storing in de BMI zou zich kunnen uiten via het ESP…
Luide knal + uitbranden technisch onderzoek door de brandweer op verzoek van de verzekering
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Vooropgesteld: de auto is/was van een collega, zodat ik alleen zijn verhaal hoor.
eviltwin schreef:ok, 2 opmerkingen:
Niet slim om met een auto te gaan rijden waar geen olie in zit
Mijn idee
eviltwin schreef:3L erbij en karren maar…dat lijkte me niet, als er nog maar 1L in zat ga je niet zo maar weg. is 4L dan genoeg
Kennelijk is de auto voor aflevering niet nagekeken, want ook de toegezegde APK zat er niet op; moest ‘ie na het weekend maar voor terugkomen. Na de eerste storing is het geheugen uitgelezen (gereset) en is er 3 liter olie in het carter gemikt, waarna de auto de weg weer is opgestuurd.
eviltwin schreef:2 vraagjes:
Onbekende reparatie
Wat er precies is gerepareerd is mij niet bekend. De auto heeft anderhalve dag aan de computer gehangen. Nadien heeft de dealer nog verder lopen zoeken naar het probleem, waarbij uiteindelijk de storing in het brandstofsysteem als oorzaak van de 2e uitval werd aangewezen.
eviltwin schreef:Belangrijker: is het een 2.0 16v of een 2.0HPi :
2.0 16V
eviltwin schreef:2 ideetjes:
Afslepen vanwege een ESP storing vreemd, maar een storing in de BMI zou zich kunnen uiten via het ESP…
Luide knal + uitbranden technisch onderzoek door de brandweer op verzoek van de verzekering
Verzekeringsexpert is sowieso op de zaak is gezet. Afgelopen maandag is de C5 bij het verkopende autobedrijf i.v.m. de storing aan het brandstofsysteem ter reparatie aangeboden. Vervolgens brandt de auto de daaropvolgende nacht af, met dus als mogelijke oorzaak hetzelfde brandstofsysteem. Me dunkt dat de reparateur ook nog een bezoekje van de expert kan verwachten.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Verband tussen laag oliepeil en storing brandstofsysteem
PBO schreef:Een week of wat geleden kocht een collega bij een “RDW-erkend” autobedrijf een 2-liter C5 Break Exclusive (benzine) uit 2002. Meteen op dag 1 storing (ESP) met als gevolg auto afgesleept naar Citroëndealer. Daar constateerde men dat er slechts 1 liter olie in het carter zat, dus 3 liter bijgekieperd en karren maar. Zelfde dag weer een storing, afgesleept naar Citroëndealer, die na enkele dagen zoeken een storing in het brandstofsysteem vaststelde. Uiteindelijk is de auto gerepareerd (onbekend hoe), tot afgelopen zaterdag hetzelfde euvel zich weer voordeed. Gisteren is de auto ter reparatie aangeboden bij het (verkopende) autobedrijf om aan het eind van de dag door betreffende collega weer te worden opgehaald. Vannacht is de auto, na een luide knal, grotendeels uitgebrand, vermoedelijk als gevolg van de problemen met het brandstofinlaatsysteem.
Nu de vraag: bestaat er een verband tussen het te lage oliepeil en de storing in het brandstofsysteem.
Tsjonge wat een drama! Wens je collega in iedergeval sterkte namens iedereen, denk ik, op dit forum.
Met modder gooien doen we gelukkig niet in dit forum, ook geen ‘naming & shaming’, maar wie was de verkopende partij ? Doe maar via PB.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png