Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik ook.
JW
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zie ik hier een forumuitje ontstaan?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgens mij wel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik besef me dat ik me met mijn opmerking in de gevarenzone begeef.
JW
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Hoe dat zo JW?
Jij ging dat toch organiseren hoorde ik net?
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Zou ik best willen maar het valt waarschijnlijk weer midden in de gezins-zomervakantie. Dus ik houd de keus wel of niet te gaan het liefst zo lang mogelijk open.
JW
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
RensKorevaar schreef:Zie ik hier een forumuitje ontstaan?
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
X2! Gaaf uitje als Eloise rijdt tzt. Wat een inspiratie zo, na 1 mooie post over dit evenement!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
RensKorevaar schreef:Zie ik hier een forumuitje ontstaan?
En de CX kan er maar geen genoeg van krijgen. Gisteren naar Luxemburg en vandaag weer terug.
Heerlijk weer even de berg op en af.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
En zo rijden we lekker door.
Al weer een paar maanden uit de stalling.
Ik had vorig jaar al veel last van bokken en schokken op lage snelheid. Met 98 in de tank was het wat minder maar nog steeds aanwezig. Vorige week nieuwe bougies erin. En daarbij trok ik de bougiekabel van cilinder 4 aan gort. Die was dus al brak. Met een andere bougiekabel geen gebok meer.
Soms zijn de oplossingen erg eenvoudig.
Gisteren de eerste grotere rit. De KNAC voorjaarsrit. Een routeboek/bolletje pijltje rit rond Amsterdam. Dit keer met Oudere en nieuwere auto’s van heel verschillend pluimage.
De Cabrio rijders hadden pech want het bleef op sommige momenten verre van droog.
Ik heb de uitslag niet meer afgewacht maar we hadden een hele leuke dag.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Terwijl de TRS met gedemonteerd motorblok in de ziekenboeg ligt moest ik ineens nog aan de bak met de GTi. Een achterbol leek geklapt. Een vreemd aanvoelend rempedaal en een keiharde achtervering gaf een duidelijke verdenking in die richting. Maar een achterbol vervangen blijkt niet zo eenvoudig. De compleet vastgerotte wartels bevestigden het gevreesde vootuitzicht. Met de slogan: “wees niet bang voor de zijkniptang” is het demonteren van een veercilinder geen probleem. Maar met het doorknippen van zo’n belangrijke ader weet je ook dat er nog een hoop werk volgt. Het andere eind van de leidingen zit aangesloten op een soort verdelertje op de achterbrug.
Aangezien ik ook dit geklieder op de oprit heb gewaagd (wat overigens vlekkeloos is verlopen), lig je heerlijk op je rug met een leidingsleuteltje een eindeloos lijkende losdraaisessie van wartels te doen. Gelukkig liet de splitpen zich zonder protest losmaken uit de voet van de veercilinders.
Met de veercilinders op de werkbank kon ik het verwijderen van de wartels nog eens stevig overdoen. Eerst met een dopje, daarna begeleid met wat krachttermen en de griptang om vervolgens de dreiging van de slijptol ook werkelijk uit te voeren. Twee hele platte kanten om meer grip te hebben. Maar het meest hielp nog wel de veroorzaakte hitte die op deze manier op de wartel losgelaten werd. Moeizaam maar zeker kwam the sucker uit zijn schulp. Bij het verwijderen van een van de oude leidingen werd duidelijk dat het ook maar beter was zo. Zonder kracht brak deze in tweeën. Beter hier dan op de périférique van Parijs over een maand.
Na wat schoonmaken verse bollen op de cilinders. Twee nieuwe leidingen gemaakt en de boel weer aangesloten. Achterremmen ontlucht, wat is het LHM systeem toch super wat dat betreft, en als kers op de taart in een kwartier de voorbollen ook gedaan. Als beloning een proefrit met een als nieuw verende GTi. Beter dan ooit want de vorige eigenaar had er waarschijnlijk in het verleden comfortbollenzooi opgeschroefd.
Afgelopen week nog een middendemper via de forum advertenties gescoord in België. Afgelopen dinsdag er meteen onder gehangen en met een oliewissel moet het nu weer even afgelopen zijn met dat gesleutel. En avant! 31 juli rijden we weer mee met de Traversée de Paris.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
En avant! 31 juli rijden we weer mee met de Traversée de Paris.
Dit lijkt me hartstikke leuk om eens mee te maken. Een leuk evenement om richting Parijs te gaan .
Kan je zomaar deelnemen? of hoe gaat het daar?
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Het is een evenement waar je voor in moet schrijven. Helaas is de inschrijving al gesloten. Max 700 deelnemers.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Had inderdaad gezien dat er maar een bepaald aantal plaatsen waren. Waarschijnlijk zal die moeten doen als de inschrijving opent, want zal ook snel vol zijn. Iets voor volgend jaar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
En zo zijn we weer terug van een rondje Frankrijk/Engeland.
Vorige week reden we voor de tweede keer mee in de Traversée de Paris. Het was weer een fantastische ervaring. Terwijl Parijs inmiddels ook oude auto’s weert uit het stadshart mochten de liefhebbers een keer genieten van een dagje vrijbrief voor alles wat pruttelt, stinkt, het verkeer ophoudt, maar ook de sfeer terugbrengt van vroeger. Samen met meer dan 700 andere oude vehicules konden we weer onder toezicht van la Police onze bolides prominent parkeren bij de grootste bezienswaardigheden van Parijs.
Vanaf de start bij Chateau Vincennes vroeg in de ochtend tot een picknick aan de finish in Meudon was het een fantastische dag.
Foto: ’s ochtends bij Chateau Vincennes, Parijs
Later die dag zijn we doorgereden naar Dieppe en Le Tréport om er nog een stuk vakantie aan vast te plakken. Met als ècht blokje om de nachtboot in Dieppe naar Newhaven. Met de rest van de week een rondje langs de zuidkust van Engeland. Van Cornwall tot Dover. In een week met wisselend weer hebben we fantastische ervaringen opgedaan. Wat een heerlijke wegen met bergen en dalen, mooie uitzichten en verrassende overgangen van tweebaans naar vierbaans en, als het de routeplanner beter lijkt, ineens tussen de hagen en wallen waar je met beide spiegels de struiken aan het snoeien bent.
De GTi heeft ons weer dapper overal heen gebracht. Onderweg kon ik haar nog parkeren naast een Engelse C6.
Gelukkig geen telefooncel nodig gehad
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900