Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Kun je die hevel niet gewoon weer (laten) lassen? Anders heeft Nanko wellicht nog zo’n ding. De tellerkabel is nog gewoon nieuw leverbaar en dat wil je, als je niet binnenkort weer met een breuk of een trillende naald op het dash wilt zitten.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Misschien het beste om bijde delen maar te vervangen van de teller kabel.
ik weet alleen niet of die bevestiging nogmaals te maken gaat zijn, maar zal wel zien wanneer ik kan starten met de revisie
heb maar een boven en onder kabel besteld
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Prima, dan ben je in de regel van de ellende af en het zijn de kosten niet, toch?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
daarom de keuze van bijde. mijn insteek is om de wagen zover te krijgen dat we er een tijdje van kunnen genieten, zonder weer met veel kosten te komen.
maar dan moet wel de distributie riem lukken
vandaag begonnen aan mn bx, voor het eerst in 10 jaar, maar dat wisten jullie misschien al.
vandaag het lhm vat weggehaald en schoongemaakt, en de kappen van de distributie weggehaald.
wat een k….... karwei is dat, pffff.
morgen motorolie aftappen en koelvloeistof eruit laten.
dan nog eens rustig bekijken hoe die distributie riem te vervangen.
zag in de vraagbaak dat ik de onderste poelie moet weghalen om de riem te kunnen verwijderen.
ik hoop dat hij er gemakkelijk afgaat
Kan je het beste met z’n tweeën doen.
Eén om een schroevendraaier tegen de starterkrans te drukken en één om met een forse hefboom de moer los te draaien.
Het onstpannen en weer spannen van de riem is ook wel een dingetje…
oké. als alles goed gaat, is vanmiddag mijn maat bij me, dan kunnen we da t samen eens bekijken.
maar voordat ik er ook maar iets afhaal, moer ik eerst zien dat ik het hele spul getornd krijg voor de pinnen erin te steken
ik ben met de restauratie van mijn bx bezig en nu loop ik tegen 2 puntjes aan.
ik hoop op een tip.
1. bij het weghalen en leeggooien van mn lhm vat, viel er een soort lagertje uit, en nu heb ik geen idee waar hij vandaan gekomen is, en ik kan het ook niet in mn vraagbaak vinden.
2. ik heb eindelijk een nieuwe octopus, en MOET de oude vervangen doordat deze gescheurd is.
maar nu heb ik m gevonden, maar nu wil ik mn aandrijfas en motorsteun weghalen. maar is dit allemaal nodig?
ik zie niets dat ik daarbij kan komen, op een andere manier.
pffff 2 weken bezig en loopt niet allemaal even soepel.
ik dacht dat mn distributie het zwaarste zou zijn.
ben nu begonnen met mn octopus vrij te krijgen, maar helaas lukt het maar niet om mijn aandrijfas uit het tussenlager te krijgen.
heb al veel geprobeerd, maar ben nu bang meer te slopen dan nodig is.
ik heb de 2 boutjes van het tussenlager los, en aandrijfas ligt los bij de wielnaaf.
is er een tukje voor om hem eruit te krijgen?
Afgelopen week de bx voor de apk aangeboden, en zoals ik verwachtte was het afkeur.
Alleen niet op die punten die ik verwacht had.
Apk meester vond 3 punten.
1 hoes van stuurhuis links was stuk.
Had deze volledig over het hoofd gezien, scheur was aanzienlijk.
2 een stukje HD leiding was te ver gecorodeerd.
En remschijf ra moest ik even op borstelen.
Dit afgelopen week gedaan, dinsdag herkeuring, fingers crossed
Beetje laat, meer hier weer een update, hoewel ik niet weet of het gelezen wordt.
De herkeuring verliep zonder al te veel problemen gelukkig, en inmiddels zijn wel al bijna 1000 km verder
Nu pas kom ik er achter dat mijn veerbollen toch echt wel zijn versleten, en daar heb ik nieuwe voor besteld, die er hopelijk donderdag onder kunnen.
Ook dan wil ik de vloeistof voor het reinigen van mijn systeem eruit halen en verse lhm erin doen.
Maar nu het volgende.
Stationair blijft hij aan de 1200 tpm zitten, en dat vind ik hoog.
Nu wil ik mijn ontsteking testen, maar dan moet hij zn 850tpm draaien.
Hoe krijg ik dat naar beneden?
Daarna met een stroboscoop kijken.
Nu spreken ze in mijn boek over de vacuüm slang loshalen, maar welke bedoelen ze dan?
Misschien een domme vraag van mij, maar ik doe dit bij de bx voor te eerst
Beetje laat, meer hier weer een update, hoewel ik niet weet of het gelezen wordt.
De herkeuring verliep zonder al te veel problemen gelukkig, en inmiddels zijn wel al bijna 1000 km verder
Nu pas kom ik er achter dat mijn veerbollen toch echt wel zijn versleten, en daar heb ik nieuwe voor besteld, die er hopelijk donderdag onder kunnen.
Ook dan wil ik de vloeistof voor het reinigen van mijn systeem eruit halen en verse lhm erin doen.
Maar nu het volgende.
Stationair blijft hij aan de 1200 tpm zitten, en dat vind ik hoog.
Nu wil ik mijn ontsteking testen, maar dan moet hij zn 850tpm draaien.
Hoe krijg ik dat naar beneden?
Daarna met een stroboscoop kijken.
Nu spreken ze in mijn boek over de vacuüm slang loshalen, maar welke bedoelen ze dan?
Misschien een domme vraag van mij, maar ik doe dit bij de bx voor te eerst
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar misschien is het handig om te vermelden welk type BX je hebt met welke motor etc. Een carb kan je afstellen naar minder stationair toeren, een injectie stelt zelf het stationair toerental.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Het is in ieder geval een 19tzi, vermoedelijk dus een XU9M(DDZ). Met carb, denk ik… Bouwjaar? Beetje meer info maakt meedenken inderdaad makkelijker. Nog kunnen achterhalen waar dat ‘lagertje’ in je LHM-vat vandaan kwam? Dat lijkt mij best een vreemd voorwerp om in zo’n vat tegen te komen.Het aanbrengen van de nieuwe octo is dus gelukt? Dat is inderdaad een rotklus, net als de distributie trouwens.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’