waterman schreef:Ik kom zaterdag en zondag, samen met de Wegenwachteend. Wij zijn het wegenwachtteam op de icccr voor alle deelnemers, lid of geen lid.
Tof! Zelfde verdeling als vorig jaar? Henk de A-tjes, jij de rest?
Enfin, je staat onder speeddial
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er is eigenlijk nooit een echte verdeling afgesproken, we klussen gewoon lekker
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En als er meer nodig is, dan is er ook de SOS Noodgarage.
Hier de eerste reparatie: Een vrijwilliger is al een week lang aan het rijden, vervoeren etc met zijn busje en had versleten remmen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geweldige actie Egbert!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gisteren met de auto teruggereden van de jaarlijkse vakantie in Hongarije. Op het laatste stuk A3 ben ik al aardig wat oude Citroëns uit andere delen van Europa tegengekomen. Onder meer twee GS’en, waarvan eentje uit Polen. Een snoek en een BX, beide uit Duitsland en beide met eenzelfde soort aanhangertje.
Maar het mooiste was een kolonne van minstens 7 Traxen uit Der Schweiz.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik zou zojuist online een toegangskaart voor morgen kopen, komen er eerst nog €2.50 servicekosten bij, en ook nog eens 68 cent voor de Ideal betaling; laat maar, ik koop ze morgen wel aan de kassa.
Desnoods maar even in een rij staan
Net op Radio 2 een kort nieuwsbericht over een Citroën evenement in Gelderland dit weekend. Nog geen 3 seconden later belt een collega op ‘He, moet jij daar niet heen?’ Ja, ik ga zondag
haha, vanmorgen om 6:00 al mensen aan de poort van de camping aldus Radio 2?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nog een klein beetje werk
Spul inpakken en we kunnen gaan.
Zullen meteen mooi weer meenemen:coolsmile:
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Doe dat, is na gisteren zeer welkom.
We staan prima hier op een ‘tussenveldje’ met minder bagger en iets meer koeienvlaaien
En veel te drukke kinderen. Ik ga ze maar eens een claxon van een cx laten zien…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ICCR-dilemma
BX of snoek? GS wellicht?
Snoeken zijn er zat heb ik me laten vertellen…
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De linker sleutels kunnen ook nog van een serie 2 CX zijn.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ook in de Gelderlander een stuk gespot over de ICCCR !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
van de voorpagina
ICCCR: 16 in 16 = 3
Na 1981 en 1989 is 2016 het derde jaar waarin Nederland de eer te beurt valt gastheer te zijn van de International Citroën Car Club Rally, het grootste Citroën-evenement ter wereld. Tot en met zondag kun je in De Steeg vele Citroëns bewonderen, maar er is meer! Wij waren er donderdag, met paraplu…
De eerste internationale Citroën-bijeenkomst, toen nog niet ICCCR geheten en met maar een beperkt aantal deelnemende types Citroën, vond plaats in Poreč (nu Kroatië) in 1973. Breda mocht in 1981 de vijfde en Flevohof in 1989 de achtste ICCCR ontvangen. Dit weekend vind je in Kasteel en Tuinen Middachten in De Steeg (Rheden) de alweer zestiende Citroën World Meeting, de derde in Nederland dus.
Een locatie op stand.
Al ruim vóór Arnhem duiken de eerste Tractions, Eenden en HY’s in de achteruitkijkspiegel op en natuurlijk groeten we elkaar. Een half uurtje later gaat dat ervan af, want je ziet bijna alleen nog maar Citroëns, en je moet toch ook nog sturen. Bij landgoed Middachten aangekomen worden we via een halfduistere toegangsweg (vanwege de bomen en het sombere weer) naar een sappig groen weiland gedirigeerd, dat naarmate de dag vordert steeds sappiger zal worden. Vandaar is het maar een klein stukje lopen naar de entree. Wie dacht slim geweest te zijn door thuis een e-ticket aan te schaffen, komt bedrogen uit: je kunt niet zomaar doorlopen, maar moet eerst je toegangskaart laten scannen, in ruil waarvoor je een polsbandje krijgt.
Het bewijs dat wij niet alles uit de duim gezogen hebben.
Al snel komen we een voor ons inmiddels oude bekende tegen: de 2CV-Berlingo van de Zwarte Crossvrienden, want Bart is natuurlijk niet gek en weet goed in the picture te blijven. Tiny Noij is een van de gastheren op de stand en is blij ons te zien.
Hé, jij ook hier?
Citroën, als merk, mag natuurlijk niet ontbreken op dit grootse evenement. Er staat een fraai wit paviljoen, bevrouwd door even fraaie hostessen, waarop het merk patent lijkt te hebben. Op een kleine verhoging staat o.a. een futuristische, ook al weer witte Citroën GT te pronken. Mocht die ooit in productie gaan, dan krijgt Citroën er een nieuw koperspubliek bij, want dit is echt iets héél anders dan een C1 of zelfs een Cactus. Kom maar door met die bolide!
Ready for take-off: de Citroën GT.
In de grote blauw-gele museum- en handelarentent heeft ook Citroën-Forum een plekje gekregen. Marco “Xsara Coupe” en Branko “Citrohenno” zijn de gastheren. Van de hand van de laatste zijn o.a. een opengewerkte GS- en een XM V6-motor te zien, die langs elektrische weg ook nog eens blijken te werken. Verder kun je precies zien hoe het hart van het hydraulische systeem werkt. Iedereen met LHM in plaats van bloed in zijn of haar aderen moet hier even gaan kijken. Je kunt dan meteen een bod doen op de Visa GTI 115 van onze gelijknamige reisverhalenverteller, want die is te koop.
Zó werkt dat dus.
En nóg een bekende.
Inmiddels is er alle reden om het verblijf in de museumtent flink te rekken, want de weergoden hebben, voor deze donderdag in ieder geval, alle medewerking opgezegd: het regent onophoudelijk en sommige gedeelten van het terrein veranderen binnen enkele uren in een glijbaan; de temperatuur haalt misschien nog net de vijftien graden. Arme bezoekers die slechts gekleed in een T-shirtje, een korte broek en sandalen naar De Steeg zijn gekomen!
Wat zijn wij blij dat we binnen mogen staan!
In dezelfde tent staat deze schitterende, op de foto helaas wat onderbelichte rood-zwarte Rosalie te koop. Het is al vaker gezegd, maar het kan geen kwaad het nog eens te herhalen: wie meent dat Citroën eigenlijk pas echt “begonnen” is met de DS/ID of met de Traction Avant doet het merk onrecht. Ook vóór de introductie daarvan werden al prachtige auto’s gemaakt, en met achterwielaandrijving is niks mis!
“Price on request” staat er onderaan het bordje. Dat hebben we maar niet gedaan.
Natuurlijk valt er op ICCCR nog veel meer te zien, maar het aflopen van alle buitenactiviteiten was donderdag niet echt een lolletje. Gelukkig zijn de weersvooruitzichten voor zaterdag en zondag een stuk beter: bewolkt maar droog en temperaturen boven de twintig graden. Mocht je willen gaan: op de site van ICCCR vind je alle info in het Nederlands.
tekst: Rougefurio; foto’s: Citrohenno, Rougefurio