Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
gloeiende gloeiende,
Ik heb de eend nog niet eens af, of ik heb al schade!
Ik reed vanavond naar een vriend van me in Duitsland, die mijn Palmabak nog te leen had, omdat ik toch nog geen eend had. Maar goed, ik rijd daar dus, kom ik op een drukke kruising waar ze met 100 km/h langsrazen. Ik vier uit, kijk naar links zie ik toch nog wat komen, dus ik rem toch nog maar. De auto achter mij, een Fiat Panda (oude type) kijkt ook naar links, maar had verwacht dat ik door was gereden. Boem was het dus. Gelukkig had ik net de rem los en schoot nog iets door, maar flink balen natuurlijk.
Ik uitstappen en kijken. Op het eerste gezicht alleen de bumper ingedeukt en de lamp links kapot, maar verder niets. meteen onder de auto gedoken en naar het chassis gekeken, maar dat zag er allemaal prima uit. Ik overlegd en doorgereden naar een veilige plek en met behulp van een lamp alles eens goed bekeken. Behalve de bumper en de lamp gelukkig geen schade. De man was zelf ook een liefhebber van oude auto’s en rijd normaal in een Fiat 500 en baalde behoorlijk dat hij een zeldzame eend aan reed.
We hebben onderling alles geregeld zonder verzekering e.d. Het meeste heb ik nog in de garage liggen en veel schade was er niet, maar het is geen goed begin. ik rijd er amper 3 maand in, slechts 2000 km en het is al raak!
Het wordt snel tijd om de auto goed op te knappen en te laten taxeren zodat ik hem casco kan verzekeren, want hier wordt je niet vrolijk van.
Helaas baal ik nog het meest van de bumper, dat is van een 52-er eend en nu is hij krom cry Ik ga hem wel weer rechtbuigen, hij was al niet moeders mooiste maar nu is het helemaal de hoepel. Gelukkig had ik mijn palmabak er nog niet op en is er geen lichamelijk letsel.
btw, de panda had de hele bumper door midden liggen, lang leven de trekhaak!
http//www.flyingduckman.com/nocturnenew/nocturnenew32_schade.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturnenew/nocturnenew33_schade.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturnenew/nocturnenew34_schade.jpg
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
balen !!
Fiat- en Citroen-rijders zijn trouwens tegenpolen, daarom rijdt m’n egaa Seicento
sterkte, en succes met het opknappen van de auto !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Da’s even flink balen zeg! Wel mooi dat je het goed hebt kunnen regelen.
Succes met het herstellen.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Mazzel dat het een oude Panda was en geen zwarte of grijze lease-Passat…
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Net nog even bij het daglicht snel weer gekeken. Ik heb geluk gehad, de klap was hard genoeg, maar nog harder en dan was het chassis gaan beschadigen, de oude bumper heeft de klap goed geabsorbeerd en is netjes ingedeukt. De steun is ook netjes meegedraaid, maar nog verder en het chassis was in gaan deuken.
Deze zaterdag maar eens kijken of ik de bumper weer recht kan krijgen, en vanavond even een nieuw glaasje op het achterlicht drukken.
Ik ben allang blij dat ik niet met de Twingo was, die heeft geen trekhaak en zou dus aanzienlijke schade hebben gehad, dat vind ik op zich niet erg, als hij dan maar total loss is zodat we een C2 kunnen kopen -) maar daar was de klap dus niet hard genoeg voor, dus weer een gelukje dat ik de eend nog heb! -)
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Net bij het langsfietsen vanaf het KDV (had je de auto niet met de schade naar de weg kunnen zetten, nou moest ik over het voetpad) de schade even in real live aanschouwd (niet gestopt).
Mooie kronkel in de bumper inderdaad, maar de achterkant ziet er eigenlijk nog prima uit (behalve die Palmabak natuurlijk).
Je trekhaak heeft verder niets beschadigd? Vind namelijk vooral de vorm van de bumper achter de trekhaak erg “komisch”.
Tikje was zeker van linksachter?
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Links achter inderdaad,
De bumper is flink ingedeukt en het achterlicht geraakt. De Palmabak zat er nog niet op op dat moment, die was ik aan het ophalen.
Maar hoezo lelijk? Valt toch in het niet bij de auto! -)
Ik ben zelf wel dol op dat ding, superveel ruimte en practisch en nog iets wat niet afgebrand was toen mijn auto afbrandde.
dus tja…stukje emotie weer he -)
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Vanuit statistisch oogpunt gezien is de kans dat je nogmaals wordt aangereden veel kleiner. Misschien wel gelukkig dat het zo afgelopen is?
Ik houd er van om overal de zonnige kant van in te zien.
Suc6 met de herstelwerkzaamheden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Van achteren was ik de laatste jaren ook nog niet aangereden, nu zal ik wel een keer geen voorrang geven van rechts en van rechts aangereden worden, want alleen daar ben ik nu nog schadevrij
2002 eend brand van binnen uit, brandstichting
2003 tijdelijke jap komt in aanraking met fietser die achter zich keek, ik stond stil!
2004 Bij een uitrit van mijn werk staat een busje geparkeerd links. Ik rijd er rechts langs, hij trekt zonder in z’n spiegels te kijken op en ramt me van links. (hij bekende zelf schuld)
2005 van achteren aangereden op kruispunt…
Zelf alleen een keer een paaltje geraakt die ik over het hoofd zag, maar dat was niet met mijn eigen auto…uiteraard….dat zal ook rond 2002 geweest zijn.
Ik heb vanaf 1996 mijn rijbewijs en tot 2002 eigenlijjk nooit schade gehad…
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
FLYING DUCKMAN schreef:
2002 eend brand van binnen uit, brandstichting
2003 tijdelijke jap komt in aanraking met fietser die achter zich keek, ik stond stil!
2004 Bij een uitrit van mijn werk staat een busje geparkeerd links. Ik rijd er rechts langs, hij trekt zonder in z’n spiegels te kijken op en ramt me van links. (hij bekende zelf schuld)
2005 van achteren aangereden op kruispunt…
Sodeknetters, daar sta ik dan met mijn statistisch geleuter…. het kan dus erger. Laat het dan nu echt de laatste aanrijding zijn geweest??? We duimen mee.
Zo heb ik ook het vermoeden dat ik ook nog eens aangehouden wordt als ik die drie-vier keer per jaar mijn auto vol gas geef op de A7. 9 vd 10 keer houd ik me netjes aan de snelheid, maar ooit kom ik in Blik op de Weg denk ik.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Nou ik bedacht me net dat ik de zijkant rechts ook al gehad heb, toen met mijn vaders auto, dus laten we hopen dat het cirkeltje ook echt rond is nu -)
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Zo heb ik ook het vermoeden dat ik ook nog eens aangehouden wordt als ik die drie-vier keer per jaar mijn auto vol gas geef op de A7. 9 vd 10 keer houd ik me netjes aan de snelheid, maar ooit kom ik in Blik op de Weg denk ik.
Patrick
zullen we dan hierbij afspreken dat we reclame gaan maken voor dit CitroenForum in Blik op de Weg, zodra we ooit eens in beeld komen :photo
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Re: schade
FLYING DUCKMAN schreef:
Helaas baal ik nog het meest van de bumper, dat is van een 52-er eend
Die moderne bumper met dat chromen latje?
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Re: schade
Yannick schreef:FLYING DUCKMAN schreef:
Helaas baal ik nog het meest van de bumper, dat is van een 52-er eend
Die moderne bumper met dat chromen latje?
Straks is die Palmabak ook van ‘52. Je leest hier nogal wat.