Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja, het is toch een ontwerp ergens uit de jaren 70 - en dat merk je ook aan dit soort dingen. De charme van het rijden met een C35, zullen we maar zeggen. Door de brede cabine is rijden met een open raampje gelukkig ook prima te doen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Yep, en mijn cabine is nog wat breder, alleen heeft de Neba schuifraampjes die maar een klein stukje open gaan.
We gaan wel zien hoe het allemaal werkt.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Afgelopen vrijdag zijn we vertrokken naar Den Helder voor de meeting van het Classic Camper Forum, wat zeer geslaagd was.
Aansluitend koers naar de Oostzee gezet. Dit berichtje schrijf ik aan de oever van de Elbe, maar vanavond staan we aan de Oostzee, vlakbij de Deense grens.
Tot nu toe is alles goed gegaan, op een lege dieseltank na…
Over een paar dagen zal ik een wat uitgebreidere update plaatsen met wat foto’s.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Veel plezier, goed om te horen dat jullie op pad zijn en alles goed gaat. Groet vanuit Engeland
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op de ICCCR heb ik vier C35’s gespot op de camping. En twee op het parkeerterrein. Daar had de Neba ook mooi bij gepast . Fijne vakantie.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Sja, het is dat de meeting die we bezocht hebben en de ICCCR samen vielen, anders had dat ook wel op mijn wensenlijstje gestaan.
Hartelijk dank en tot de volgende update!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Even een vraagje tussendoor: Welke olie kan ik het beste in de 2.5D gooien? Hij wil graag een beetje erbij hebben.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Werkplaats handboek zegt 20W50 of 20W40. Uiteraard van Total .
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
En bedankt! Zal ik morgen een litertje zien te bemachtigen.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Weer even een kleine update. Een uitgebreid bericht met wat foto’s volgen later als ik weer aan boord ben.
Gisteren een litertje olie bijgevuld. Wel 15W40, want 20W40 of 20W50 is hier in Duitsland schijnbaar niet te krijgen.
Vandaag moest er olie bij het rem-systeem. Op de of andere manier heeft het systeem me toch te pakken gehad.
Vrij plotseling zat ik zonder remmen (gelukkig niet in een moeilijke situatie) en bleek het vaatje wel erg laag te staan.
Ik heb me de hele tijd blind gestaard op dat pijl-gevalletje op de tank. Beter niet doen dus, gewoon ook eens in het vaatje kijken.
Bij gebrek aan echte LHM maar automotive hydrauliek olie bijgevuld, het is groen, dat is al iets. En nee, het is geen rem-vloeistof.
Ach ja, en vandaag vond de kilometerteller-kabel het ook nodig om er de brui aan te geven. Erg vervelend, want ik gebruikte de dagteller als tankmeter, want de tankmeter doet het niet…
Nu dus maar kijken hoe de snelheidsmeter-app op de telefoon het gaat doen…
Maar goed, op de onderhouds-planning staat nu dus wel: Motor verversen en rem-systeem verversen.
Het zal voorlopig wel houden, maar ik heb liever dat het spul draait met de voorgeschreven vloeistoffen.
Groeten vanaf het eiland Rügen!
Niet op Rügen maar in Neukloster. Heb hier nog geen foto’s gemaakt…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een flesje of twee HLM hoort eigenlijk wel standaard aan boord te staan voor je weet maar nooit. Raar is trouwens dat je geen rode lamp hebt gezien in het dashboard voor te laag peil en/of te lage druk. Lampje kun je testen met een testknop rechts onderin het tellerblok.
Veel plezier op Rügen, prachtig gebied.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik zie dat ik vergeten ben te melden dat het lampje idd ineens ging branden en ik zodoende wist dat ik zonder remmen zou zitten.
En de situatie liet het prima toe erop te anticiperen. Maar vervelend is het wel.
Ik vermoed dat het vlottertje van de indicator, die ook het laag-niveau alarm behoort te geven, vervuild was/is. Nu geeft ie vol aan.
Gewoon de zaak verversen met LHM als we weer terug zijn en het tankje met aanverwanten reinigen, dan moet het weer jaren goed gaan.
Maar je hebt zeker gelijk, een paar busjes LHM hoort eigenlijk aan boord te zijn. In de Acadiane had ik ook altijd een busje liggen.
Waarom in deze niet? Laksigheid. Komt nog wel. Dat soort gedachtes. Maar daar komt nu wel verandering in als de zaak ververst is!
Rügen is zeker de moeite waard, morgen weer rijden en genieten!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Het is best noodzakelijk om een litertje of 2, 3 mee te nemen inderdaad. Het waarschuwingslampje is erg handig, volgens mij zijn er meerdere uitvoeringen.
De mijne heeft helaas geen niveau waarschuwing. Wel te lage druk of te veel verschil tussen voor en achter. Als we weer thuis zijn zal ik een verslagje posten van onze trip. Dat waarschuwingslampje heeft ook bij ons (weer) goed gefunctioneerd….
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Oké, nog steeds geen update met foto’s, maar die gaat echt nog volgen voor de liefhebbers.
Gisteren zijn we terug gekeerd en vandaag het werk weer opgevat.
De “schade” aan de C35 na meer dan 2.000 km toeren: 1 liter motor-olie, 2 liter groene hydrauliek-olie, een kapotte kilometerteller-kabel en een gescheurd uitlaat-spruitstuk die naar alle waarschijnlijkheid de dynamo wat te het heeft gemaakt, die echter nog wel laad.
Kortom, ik moet achter een teller-kabel, uitlaatspruitstuk en misschien een dynamo aan.
Het spruitstuk gaf een uur voor thuiskomst de geest. Gelukkig niet eerder, want die uitlaatgassen zijn niet het gezondste, heb ik me laten vertellen. :p
Ergens vind ik het wel een lastige keuze om te maken, de huidige techniek repareren of versneld op zoek naar een sterkere krachtbron.
Zal een kwestie van centen worden, denk ik. Als zo’n teller-kabel en spruitstuk een klein vermogen gaan kosten overweeg ik een “aandrijflijn-wissel” te versnellen. Maar als ik voor redelijk geld aan die delen kan komen, dan laat ik de huidige machine nog wel even zitten.
Hij heeft zich tenslotte wel betrouwbaar getoond, want hij loopt mooi, heeft geen slag verkeerd gedaan en start altijd de eerste keer zonder rook of commentaar.
Anderzijds, de versnellingsbak heeft graag dat ik de 3 rustig inleg en de achteruit protesteert vrijwel altijd. Maar goed, daar valt nog wel mee te leven.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110