hallo,
weet er iemand waar ik de hydraulische schema’s kan vinden zodat ik weet waar wat loopt, wat de stuur en de retourleidingen zijn, of heeft iemand zin om dit te tekenen…?
Mijn haynes manual is reeds besteld maar dat duurt 2 weken dus ik zou graag ondertussen de lhm lek vinden en maken, maar voor ik wat loskoppel had ik graag verstand gehad welke leiding wat doet…
Ik moet hem door de keuring krijgen en ik vrees als ze lhm druppels zien dat ik er niet door ben… Vraag me niet vanwaar de druppels komen. Het lhm vat is vet, het gedeelte aan het stuurhuis voor het servostuur, en nog diverse leidingen. Ik vind het straf dat na 12 jaar een bx begint te lekken….
De radiator begint ook al…
Letten ze bij een bx specifiek op details gekenmerkt voor bx?
thx
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Kijk eens hier:
daar staat niet alles op maar wel oa de een schema vd retourleidingen naar het voorraadvat.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
waarom de haynes kopen ?? je kan deze ook voor nop downloaden. das gratis. en dan kan je deze altijd nog uitprinten wat je nodig hebt.
is altijd nog goedkoper en direct bij de hand
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Op die Hongaarse BX-site staat een enorm boekwerk over de hydraulica van diverse Citro’s, met o.a. een compleet uitgetekend kleurenschema van de BX!
http://www.tramontana.co.hu/citroen/guide.html
(overigens in het geheel een heel interessante site)
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ik kan me niet voorstellen dat ze de bx afkeuren op een paar druppels LHM die gelekt zijn. Maar zou je toch die angst hebben, maak het dan schoon. Inspuiten met remmenreiniger, en afspuiten die handel. Alles glimt weer en misschien vind je dan ook het lek
Ben wel voorzichtig waar je spuit met hoge druk. Blijf uit de buurt van de bougiekabels en verdeler en dergelijke, anders start ie niet meer (ervaring )
Maar zoals met alles…...met mate dus!
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:Ik kan me niet voorstellen dat ze de bx afkeuren op een paar druppels LHM die gelekt zijn.
Dan moet je niet bij een willekeurige kwikfitter zijn. Daar is elke LHM-lekkage meteen een lekkage aan het remsysteem, dus een afkeur. “Want het veer- en remsysteem is een, en moet dus dicht zijn”.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm