Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Citroën heeft zelf ook een modellenoverzicht gemaakt en daar zelfs een heel mooie website voor ingericht, Citroën Origins: http://www.citroenorigins.fr/.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Leuke site, maar helaas niet compleet.
Zo ontbreekt bijvoorbeeld de C2.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De DS en SM missen ook, maar komt wellicht nog.
In ieder geval mooie foto’s!
edit: en, niet onbelangrijk, een teken dat Citroën wellicht meer gaat doen met de historie van het merk.
Jeej.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Misschien komt er ook een site DS Origins en worden de missende modellen daar getoond? De C2 geldt min of meer als voorloper van de DS 3…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Arjan Verkade schreef:ID Break met halfautomaat heeft ook een champignon.
De ID-Break heeft altijd het remsysteem van de DS en dus ook altijd een champignon.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Super, deze overzichten geven een mooi overzicht!
Kijkend naar de Chapron modellen zie ik weinig verschil tussen de cabrio ‘le Daddy’ en de ‘Palm Beach’. Of verschillen zij op details?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Haha, Modelontwikkeling Citroën ID/DS staat nu weer op slot, zodat de lijstjes bij het aanklikken van dat topic direct naar voren komen. Le Caddy en Palm Beach hebben allebei vinnen op de achterspatborden, maar Palm Beach heeft als enige van de Chapron-cabriolets nog zijruiten voor de achterpassagiers. Dat zorgt bij gesloten kap voor een minder massief profiel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Le Caddy is een tweezitter, als ik me niet vergis, de Palm Beach een vierzitter. Met als bijzonderheid ten opzichte van de cabiolet usine dat de achterpassagiers inderdaad een raampje hebben om naar buiten te kijken. Bij de coupés zijn er ook tweezitters (Le Dandy) en vierzitters (Concorde, Le Mans)
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:Le Caddy en Palm Beach hebben allebei vinnen op de achterspatborden
Is dat wel geheel juist?
Neem de Le Dandy (Coupé versie van de Le Caddy) bijvoorbeeld, zowel met als zonder vinnen uitgevoerd.
Le Caddy ook, met en zonder vinnen.
Zoals ik het zie:
De Le Paris is de coupé versie van de Croisette
De Le Dandy is de coupé versie van de Le Caddy, beide eerst met lage achterkant geleverd, later met vinnen
De Concorde is de coupé versie van de Palm Beach
Wordt in dit overzicht ook wel duidelijk.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het topic over de geschiedenis van de Citroën AX is uitgebreid met een overzichtje van AX-afgeleiden. De MAX Roadster met zijn Peugeot-achterlichten is mijn favoriet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Uit Helmond toch? Deze ziet er inderdaad fraai afgewerkt uit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ja, uit Helmond. Jammer dat de verkoop niet van de grond gekomen is!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
In hoeverre geldt de Peugeot 106 eigenlijk als AX-afgeleide? Die stond toch op een iets bijgeschaafd AX-platform?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Haha! De 106 is een afgeleide, maar vanwege de hoeveelheid ontwikkelingswerk en de verkoopaantallen is dat een afgeleide van een heel andere orde. Hij is al geëerd in het Compleet modellenoverzicht Peugeot.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!