4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
EW’s ZX-break 1.9Dairco: de handel ingedrukt
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 14 februari 2006 12:28 PM
  [ # 46 ]

Laat eens per jaar voor de zomer de airco controleren (vullen/reinigen).

Eens per jaar vullen lijkt me een beetje teveel van het goede.

Jeroen

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 februari 2006 08:04 PM
  [ # 47 ]
toniclight schreef:

Laat eens per jaar voor de zomer de airco controleren (vullen/reinigen).

Eens per jaar vullen lijkt me een beetje teveel van het goede.

Geen idee, dat zegt de aircoboer Confused:
Waarschijnlijk zegt hij dat om zijn bankrekening bij te vullen Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 februari 2006 08:08 PM
  [ # 48 ]
hogervp schreef:

De Xantia heeft 195 banden, en breder is vrijwel altijd duurder.

Die mogen trouwens best vervangen worden voor 185érs, de maat die op de TD hoort te zitten. Mijn pa heeft destijds gewoon weer 195 Michelin banden erop gezet omdat die maat er toen opzat…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 februari 2006 11:42 AM
  [ # 49 ]

Vanmorgen met een beetje haast naar mijn werk gereden en weer terug naar huis.


Gewend aan de Xantia moet ik toch het volgende kwijt:

Wat is die ZX een rappe auto! zit voor je het weet op de 150!


(verschil van 200 kg is dan goed te merken!)

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 16 februari 2006 11:51 AM
  [ # 50 ]

(verschil van 200 kg is dan goed te merken!)

Inderdaad, voor mijn gevoel accelereerde mijn vorige BX-en Break 19D echt niet minder snel dan mijn huidige 19 TD.

Jeroen

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 februari 2006 10:08 AM
  [ # 51 ]
citroen1996 schreef:

Dit weekend dus lang stuk gereden(500km). 45 minuut ongeveer file rijden, langzaam rijdend verkeer, verder bijna steeds 130 gereden. Toch mooi verbruik van 1 op 16,8. Das dus weer een prima uitkomst.

Wat voor ZX heb jij? Gezien je bandenmaat vermoed ik namelijk dat het geen break is. De break heeft namelijk een minder gunstige stroomlijn.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 februari 2006 07:19 PM
  [ # 52 ]

V.w.b. het gebruik van de ZX 1.9 reflex : ik heb 1.5 jaar geleden ook zo’n zelfde ZX gehad (van ‘93)...die ietsje duurder was in gebruik dan mijn BX 1.9 tzd’s.
Die ZX van mij zat zo rond de 1 op 17, terwijl ik met de BX diesels rond de 1 op 18 a 19 zat….met wel 80 % snelweg-km’s.
(allen waren berline’s)

Wellicht dat dit toch te maken heeft met de minder aantal PK’s van dat blok…want de ZX had/heeft 65 PK, terwijl de BX er 71 had. (net als de Xantia 1.9 D)

En die 65 PK van het 1905 blok van de ZX is exact dezelfde als die van de BX, zij het dat er bij de ZX een EGR op zat/zit.
Qua gewicht onlopen de ZX en BX elkaar niet veel…zitten rond de 1000 kg.

Marten stelt dat die EGR niks te maken heeft met het verbruik….ik heb daar toch zo mijn twijfels over. Wink

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 19 februari 2006 07:19 PM
  [ # 53 ]

Dit weekend dus lang stuk gereden(500km). 45 minuut ongeveer file rijden, langzaam rijdend verkeer, verder bijna steeds 130 gereden. Toch mooi verbruik van 1 op 16,8. Das dus weer een prima uitkomst.


wauw Shocked  dat haald de mijne echt never niet

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 februari 2006 07:40 PM
  [ # 54 ]
Bram schreef:

Die ZX van mij zat zo rond de 1 op 17, terwijl ik met de BX diesels rond de 1 op 18 a 19 zat….met wel 80 % snelweg-km’s.
(allen waren berline’s)

Wellicht dat dit toch te maken heeft met de minder aantal PK’s van dat blok…want de ZX had/heeft 65 PK, terwijl de BX er 71 had. (net als de Xantia 1.9 D)

Stroomlijn van een BX is ook (zichtbaar) beter dan van een ZX: neus heeft een vergelijkbare vorm, maar de kont is van een BX vele malen gunstiger. Wat dat betreft zou het wel interessant zijn om een BX-Break met een ZX-Break te vergelijken.

Overigens heb ik het 69PK blok erin liggen (als het goed is).

Als je met een ZX-berline in de buurt van de 1 op 17 komt, doet mijn ZX het trouwens ook niet zo slecht met 1 op 15,5. De verschillen bij de Xantia’s zijn groter.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 19 februari 2006 08:08 PM
  [ # 55 ]

Marten stelt dat die EGR niks te maken heeft met het verbruik….ik heb daar toch zo mijn twijfels over.

Ik heb het getest 1 tank met en 1 zonder EGR en het scheelt ongeveer wel wat maar niet schokkend 1 op 14.7 tegen 1 op 14.
rijstijl hetzelfde alleen de omstandigheden waren iets anders zonder EGR was het wat minder koud en de ritten waren iets langer

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 maart 2006 05:41 PM
  [ # 56 ]

Brandstofverbruik zit nog steeds in de buurt van de 1 op 15.

Vandaag kon ik eindelijk een nieuwe avatar maken. De Xantia is nu dus vervangen.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 maart 2006 04:14 PM
  [ # 57 ]

Omdat ik af en toe het gevoel van een misfire had en omdat ie onderin soms wat hikkerig was heb ik er gisteren bij de Halfords maar eens 8,95 tegenaan gegooid om bij een halve tank diesel een flesje Wynn’s dieselreiniger te gooien. Deed de dealer standaard bij een beurt van de Xantia ook al.

Effect is duidelijk merkbaar: Heb ongeveer een kleine 40 km stadsverkeer gereden sindsdien en heb het idee dat:
-hij beter oppakt bij lage toerentallen
-geen misfires meer gehad
-mogelijk beter start: Xantia hoorde je de startmotor nauwelijks van, de ZX moest voor mijn gevoel 2 keer rond voor ie aansloeg. Lijkt erop dat dat terug is gegaan naar anderhalf.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 maart 2006 02:40 PM
  [ # 58 ]

Ons zoontje is nu twee weken en inmiddels groot genoeg om over kortere afstanden met de auto vervoerd te worden.


Nu heb ik toch echt een nadeel ontdekt van de ZX-break t.o.v. de Xantia:

Ons zoontje kan helemaal niet achter mijn bestuurdersstoel zitten (die Römer babysafe is zo groot dat die babysafe, de bestuurdersstoel en mijn persoontje niet tussen het stuur en de rugleuning van de achterbank passen) en onze dochter zit op haar Römer King met haar voeten tegen mijn stoel aangeklemd (en dan begint ze dus te schoppen).

Nouja, met een paar maanden heeft ze hopelijk de benen zo lang dat ze gewoon naar beneden kunnen.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 13 maart 2006 07:32 PM
  [ # 59 ]

nou afgelopen weekend een lekker eind gereden met de diesel met nieuwe verstuivers het stotteren met koudemotor is nu wel verholpen maar m’n dieselverbruik blijft hetzelfde 1 op 14 ik baal er gewoon van want de wagen rijd perfect maar wil niet zuiniger gaan lopen ik vind het een heel raar verhaal ook zuinig rijden heeft geen effect ik heb nu alles geprobeerd (behalve andere banden dit is te duur voor mij) ik zal me er maar bij neer leggen dat de mijne dorstiger is dan menig andere. Crying or Very sad

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 13 maart 2006 10:31 PM
  [ # 60 ]

Neen die kleppen heb ik nog niet laten bekijken de auto moet over ongeveer 1000km een grote beurt hebben dan ben ik dat wel van plan maar voorlopig blijf ik ff rijden.
De verstuiverrevisie was al een geintje van iets meer dan 300 euro moet weer ff sparen ik heb ook net nieuwe remschijven en blokken gemonteerd dus langzamerhand word ie helemaal nagezien.
Alles op z’n tijd.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook