Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014
- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Goedemorgen, ik heb een probleem met de ruitensproeier van mijn C4 Coupe uit 2005. Het ruitensproeier motortje maakt geluid, maar het lijkt alsof er onvoldoende druk wordt opgebouwd om de ruitensproeiervloeistof naar de voorruit te verplaatsen, waardoor de ruitenwissers voor niets wissen. Dit geldt ook voor de achterruitenwisser, waar ook geen ruitensproeiervloeistof naar toe wordt verplaatst.
Ik heb gecontroleerd of de sproeiers verstopt zijn, eerst voorzichtig met een naald en daarna een slangetje doorgeblazen. Maar helaas geen effect.
Wie o wie heeft tips?
Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Voldoende vloeistof erin? (open deur)
Slang stuk? (vloeistof loopt onder de auto)
Slang bekneld? (even kijken)
Ik heb, door gebruik te maken van goedkope (lees slechte) vloeistof, meegemaakt dat de hele slang verstopt was met rose klonten. Werkt ook slecht.
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014
- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
C4yourself schreef:Voldoende vloeistof erin? (open deur)
Slang stuk? (vloeistof loopt onder de auto)
Slang bekneld? (even kijken)Ik heb, door gebruik te maken van goedkope (lees slechte) vloeistof, meegemaakt dat de hele slang verstopt was met rose klonten. Werkt ook slecht.
Hoi, ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gebruikt als vloeistof, ik zelf maak altijd een eigen mix van een scheutje dreft en water. Ik heb met een fietsenpomp geprobeerd de leidingen ‘open’ te krijgen en dat is gelukt, want ik hoorde de lucht in het reservoir ontsnappen. (bellen blazen idee) Misschien heb ik hiermee het motortje beschadigd Waardoor het alleen maar erger is geworden?
Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.
Ik denk niet dat je het erger heb gemaakt, je heb alleen de vloeistof die nog in de leiding zat.
Terug geblazen in je reservoir, je leidingen en motortje staan nu dus droog denk ik?
dat ratelend geluid kan wel wel kloppen, maar wil niet zeggen dat je motortje kapot is hij krijg gewoon geen smering van de ruitenwisser vloeistof zelf.
meestal is het zo het geval dat de vloeistof ook de smering is van het motortje werkt met magneten.
kan je de vloeistof misschien aanzuigen van af je ruiterwisserdan de slangen en motortje weer vol lopen met ruitenwisservloeistof.
Als er ergens een klein gaatje zit tussen de motortje en reservoir dan trekt hij valse lucht aan en kan het motortje ook gaan ratelen.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Heb hetzelfde gehad bij mij was het pompje defect, nieuwe besteld en gemonteerd probleem opgelost.
Wel goed kijken welke slang waar zit en het bijgeleverde nieuwe rubber monteren.
Zit rechts voor onder, volgens mij onder plastic kap los maken of kap in het spatbord dan kan je erbij.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Of alle symptomen bij mij het zelfde waren weet ik niet meer maar ook bij mijn C4 bleek het pompje defect te zijn in elk geval. Als ik het mij goed herinner kwam het straaltje vloeistof op zijn best tot de rand van de motorkap… en dat is niet ver
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014
- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
dank voor jullie reacties . Ik zal eerst proberen om de vloeistof aan te zuigen, mocht dat niet werken dan zit er niets anders op dan een nieuw pompje bestellen en monteren.
Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.
Laat even weten of het is gelukt.
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014
- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
@rijmpje:zal ik doen.
Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.
Bijna zeker pompje kapot…
Vergeet niet een teiltje onder het voorraadvat te zetten bij demontage
Dat zit namelijk altijd helemaal vol bij dit soort problemen.
Maar misschien zit het op een andere plaats dan bij een Xsara Picasso.
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014
- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Het pompje zelf was defect, alle leidingen waren open. Via PCA Janssen in Echt een nieuwe laten plaatsen voor € 60.- incl. arbeidsloon.
Meteen een afspraak gemaakt voor de APK.
Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.