Gegroet!
Toen ik gisteren de peilstok van mijn Deauville raadpleegde, brak/verkruimelde spontaan de plasic bovenkant van de stok af. Alleen het uiterste bovenste stukje zit er nog aan.
Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem of weet er iemand ergens een goede peilstok uit te halen?
Kan er iemand evt. een foto maken cq de bovenkant voor me opmeten zodat ik iets vervangends kan fabrieken?
Is het mogelijk om zonder peilstok te rijden?
Dank!
Gert
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ff naar de dealer gaan, zijn nog gewoon te krijgen voor een euro of 15
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Voor 15,- is ook een redelijke Franse wijn te krijgen…
Deze gehaald, ontkurkt, de kurk op lengte gesneden, de peilstok er doorheen gestoken, et voila: klaar! Een zeer Franse fix voor dit mineure probleem.
Salut!
G
Hmm… drjaegers, ik voel aan mijn water dat die kurkoplossing het niet lang volhoudt. Probeer een nieuwe peilstok te krijgen en vraag je eerst af wat voor motor er in je auto zit, want de lengte kan wellicht per motortype verschillen. De peilstok uit mijn 16 TRS 1990 ziet eruit als op het plaatje.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
drjaegers schreef:Voor 15,- is ook een redelijke Franse wijn te krijgen…
Dan ga je naar de sloop en haal je er eentje voor €5,-... Een 1400 ligt er bij bosjes (peugeot 205, 306, 309, 106, 206 etc, citroen ax, saxo, c15, bx).
En anders heel veel succes met je kurkoplossing, ik denk dat je het over een maand ofzo weer mag doen omdat de kurk in je carter ligt (geen goed idee)
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Sorry voor het late antwoord. Gezondheidsperikelen…
Tim: bij Kerres in Heerlen vertelde men mij dat de peistok niet meer leverbaar zou zijn. Ik kreeg de gegevens van een bedrijf in Kaiserslautern (D) mee. Daar zou nog een stok voor een 1600 liggen…
Een gebruikte lijkt me niet zinvol, die zal toch wel weer verkruimelen.
Rougefurio: de kurk oplossing is slechts ludiek en tijdelijk bedoelt. Bedankt voor het meedenken en voor de foto.
Nog steeds op zoek naar een pijlstok…
Groet!
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
peilstok heeft nummer 1174.49 en is echt nog gewoon verkrijgbaar gezien het feit dat een TU tot een paar jaar geleden is gemaakt staat er altijd wel een ‘nieuwere’ op de sloop, die overleeft je bx dan echt wel hoor
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Dank je! Morgen terug naar Kerres…
drjaegers,
Tim schreef:
Een 1400 ligt er bij bosjes (peugeot 205, 306, 309, 106, 206 etc, citroen ax, saxo, c15, bx).
Ik denk dat Tim gelijk heeft. Zelf heb je het over een peilstok voor een 1600-motor, maar als ik je kenteken op de site van de RDW intyp, blijkt de FZ-FB-32 een 1400-motor te hebben (om precies te zijn: 1360 cc). Het zou best kunnen dat de peilstokken even lang zijn, maar ik zou toch maar op zoek gaan naar een stok voor de juiste motor.
Is een misverstand, maitre Rouge:
Kerres vertelde mij dat ik nr. 117299 moest hebben en dat ik die alleen noch bij Schwinn in Kaiserslautern zou kunnen krijgen. Bij mijn thuiskomst bleek dit nr. te horen bij een peilstok voor een 1600. Hoe verzinnen ze het?
Ik ben me er bewust van dat ik een 1400 rijd… Bedankt voor je oplettendheid!
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Ik had pasgeleden hetzelfde euvel en heb toen de peilstok van mijn 1.1 AX eens naast die van mijn Deauville gehouden. Deze bleken even lang, met de kepingen op exact dezelfde plaats en ook aan de bovenkant van de stok bleek het plastic hetzelfde te zijn. Wellicht ook een tip?
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Bedankt!
Peilstok inmiddels vervangen door een nieuwe met een mooie gele bovenkant.