Geen airco…. Dat zal de prijs ook drukken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat het in deze prijsklasse het verschil wel mee valt. In het duurdere prijs segment zal airco wel meer marktwaarde hebben.
In deze prijsklasse is airco in mijn ogen volkomen onbelangrijk, roest, originaliteit en of de auto compleet is zijn veel belangrijker lijkt me Ik heb hem ook voorbij zien komen maar was met een andere gti al in een ver gevorderd stadium. Wel is deze kleur veel mooier dan mijn witte…
Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)
Ik snap zoiezo die airco musthave van de laatste tijd niet zo.
Zeker niet als het om een niet dagelijkse auto of hobby auto gaat.
Als het warm is zet je toch gewoon de ramen open, lekker uitwaaien in de rijwind.
De airco in mijn xantia gebruik ik ook alleen als het echt heet is, en dat is niet zo vaak.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja leg het verschil maar eens uit waarom iemand helemaal gek is van een 2CV uit de jaren 70, en de ander helemaal happy wordt van een SM…
Elke gek zijn gebrek…
Een CX was in zijn tijd een luxe auto, airco was in opkomst, dus leuk om erbij te hebben. Past prima in het tijdsbeeld.
Je geeft het zelf al aan, je gebruikt de airco maar weinig. In mijn daily driver staat de airco de laatste weken bijna dagelijks aan. In een zeldzaam geval soms al voor 7 uur smorgens, 130+ rijden met het raam open vind ik dan weer helemaal niets.
Helemaal waar Arjan, maar ga je je bij een vraagprijs van 2500€ voor een dergelijke auto afvragen of er alle opties die je fijn vindt wel op- en aanzitten of kijk je of hij al dan niet het opknappen/restaureren waard is?
Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)
En moet je je afvragen of een 2500€ wagen volledig origineel is?
Mij lijkt het ook belangrijker dat het een deftige basis is die je daarna nog terug origineel kunt zetten.
Hoeveel zouden er mooie originele CX LM velgen van hun auto gooien omdat hij standaard met een simpele stalen velg werd geleverd?
Denk nog niet teveel.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan ga je terug naar de definitie van origineel…
Velgen waren vaak een optie leverbaar, dus je kan het als origineel zien.
Andere zien origineel elke schroef die er in de fabriek is opgezet.
Rik1 schreef:Helemaal waar Arjan, maar ga je je bij een vraagprijs van 2500€ voor een dergelijke auto afvragen of er alle opties die je fijn vindt wel op- en aanzitten of kijk je of hij al dan niet het opknappen/restaureren waard is?
Dat ligt eraan wat je einddoel is.
Als je ermee wil gaan rijden en langzaam aan bijhouden en verbeteren is het wellicht prima.
Wil je gaan restaureren en je ideale auto creëren dan kan het handig zijn om een basis te pakken die al aan je wensenlijstje voldoet. Zoals we al eerder zeiden, een auto in deze prijsklasse met airco is niet veel duurder en die komen ook wel voorbij.
Deze auto heeft wel een origineel NL kenteken, ook daar zijn liefhebbers voor
Oké ik was niet duidelijk mbt “origineel” daarmee bedoelde ik eigenlijk ongelast en nooit overgespoten.
Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)
Als het goed gedaan is, zijn er hier zo’n paar deftig bezig aan hun CX, beter goed opgelast dan een gatenkaas.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach ja mijn CX heeft ook een nieuwe jas. Ik ben er toch erg blij mee. Ik geef het zeker de voorkeur boven een goed gebruikte lak die toch uiteindelijk wat roestblaasjes gaat geven en gewoon door de jaren heen steeds doffer is geworden.
Het mooiste blijft natuurlijk de originele fabriekslak in zeer goede staat. Echter dat vind je eigenlijk alleen maar terug op auto’s met lage kms standen die netjes bewaard zijn gebleven en inmiddels zeldzaam en duur zijn geworden.
Helemaal mee eens hoor, maar ik koop liever een auto die nog gespoten moet worden dan eentje die al gespoten is, mits er een goede fotoreportage is. Vind het gewoon prettig om te weten wat er onder de verse lak zit. Een prachtige kersverse laklaag en ook nog een mooi zwart glimmende chassis met een dikke laag tectiel zonder foto’s oid maken me een beetje wantrouwig, lang niet altijd terecht natuurlijk maar je, schade en schande maken je toch wat wijzer….
Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is ook helemaal waar. Ook fijn als je weet door wie het gedaan is
Ik heb al genoeg CXen gezien die even gespoten zijn soms netjes, soms minder, maar dan is het opbouw werk gewoon een zooitje.
Een fijne ‘76-er in Brun Scarabée op marktplaats.
De eigenaar reed met deze auto mee in de najaarsrit van de CX-club in 2014. Hij had de auto toen, net als ik, net.
Blijkbaar lijkt de liefde over te zijn?
Nette auto met een prachtig interieur.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
lijken wel duitse prijzen tegenwoordig voor een cx. Of worden ze eindelijk wat meer gewaardeerd en er dus meer voor betaald?