37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 

16e ICCCR, De Steeg, 11-14 aug 2016
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 19 augustus 2016 10:38 PM
  [ # 541 ]

Mooie woorden en nog mooiere beelden Very Happy.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

OliZX
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 849

- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gepost: 21 augustus 2016 01:02 AM
  [ # 542 ]

Als vrijwilliger heb ik de ICCCR waarschijnlijk compleet anders beleefd dan de gemiddelde bezoeker.

Zes dagen opbouwen, vier dagen helpen waar nodig, daarna nog twee dagen afbreken en opruimen. Lange dagen, korte nachten. De groep waarmee we dat gedaan hebben was geweldig. Er is hard gewerkt, er zijn problemen opgelost. En dat alles zonder een onvertogen woord, maar met veel inzet en vooral humor. Duizenden mensen uit alle windrichtingen hebben hopelijk vier bijzondere dagen in Nederland beleefd. Voor ons was het een thuiswedstrijd, voor velen de bestemming van een lange reis. Toen zondag en maandag mensen met lachende gezichten, opgestoken duimen en luid toeterend over de Middachterallee het terrein verlieten, leek onze missie geslaagd.

Als toetje mocht ik dinsdag helpen de GT naar buiten te duwen. Smile Sinds dinsdag ben ik in en om Amsterdam en in het Groene Hart nog plukjes Citroëns met buitenlandse kentekens en/of ICCCR-bordjes tegengekomen. Dus niet iedereen is meteen naar huis gereden. Wink

Al aardig wat fraaie foto’s (en filmpjes) heb ik zien voorbijkomen. Graag gooi ik ook mijn foto’s nog in de groep. Die staan hier:

http://www.glimeend.nl/auto/albums/ICCCR2016/

Foto’s van het opbouwen en van het afbreken staan in twee albums op Facebook:
https://www.facebook.com/icccr2016/

Groet van
Oliver a.k.a. Jesper

[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 augustus 2016 02:48 AM
  [ # 543 ]

Ik heb 4 dagen op de camping gestaan en 4 dagen het super naar mijn zin gehad! Ik was eerst een beetje bang dat ik het zat zou worden, maar eigenlijk heb ik achteraf niet eens alles van het evenement gezien.

We waren met een groep van 5, op de zondag met z’n 9en en tussendoor waaide er ook het e.e.a. af en aan. Bij aankomst op woensdagavond na eerst een korte Citroënfile gehad te hebben gelijk een stuk afgezet op de camping en met opbouwen begonnen. Er druppelde steeds meer campinggasten binnen. Op woensdagavond hebben we alles in het zonnetje op kunnen bouwen gelukkig. ‘s Avonds koelde het af naar 5 graden, dat was koud! Donderdag de hele dag regen. Toen druppelde (haha) de rest van de campinggasten ook binnen en die stonden in de regen alles op te bouwen, vreselijk! De rest van de dagen was het gelukkig wel mooi.

Onze sleutelloods was vlakbij het evenement, we hebben de tweede dag die ook nog even voor een deel naar het evenement verhuisd, er stonden op een gegeven moment het dubbele aantal auto’s dan personen. Laughing

IMG_20160810_185348 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20160810_202428 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20160814_130922 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20160812_121633 by Timo van Vuurde, on Flickr

IMG_20160814_131037 by Timo van Vuurde, on Flickr

Dit was heel gaaf, de drive-in bioscoop. Groot scherm voor je, de radio instellen op een bepaalde frequentie zodat het geluid van de film via de speakers de auto in kwam en genieten meer! The Day of the Jackal, heel toepasselijk. Ik kende hem nog niet in elk geval!

IMG_20160812_213655 by Timo van Vuurde, on Flickr

De rest van de foto’s:

https://www.flickr.com/photos/timo1990nl/albums/72157671796141301

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 augustus 2016 03:52 PM
  [ # 544 ]

Hier zijn al mijn foto’s van dit fantastische evenement: klik!

Profiel  

vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1889

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 21 augustus 2016 07:33 PM
  [ # 545 ]

Mooie plaatjes !!!!

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  

Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 990

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 21 augustus 2016 08:14 PM
  [ # 546 ]
CitroenAZU schreef:
Visa 1.4 TRS schreef:

Voor de liefhebbers zijn mijn foto`s van het ICCCR te zien door op onderstaande link te klikken.

https://flic.kr/s/aHskBX6tzg

Wij waren overburen volgens mij… Wink

Mooie foto’s!

Bedankt!

Dat klopt inderdaad! Mooie besteleend! very good

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 24 augustus 2016 08:41 PM
  [ # 547 ]

van de voorpagina

SOS! De noodgarage op de ICCCR

Ben je helemaal uit Polen of Spanje naar de 16e ICCCR gereden en dan wil je Citroën niet meer van de camping af: SOS! De Wegenwacht-Eend rukt uit en in de noodgarage van DS-TT worden de mouwen opgestroopt. Egbert vertelt over deze grote logistieke operatie.

Op de inhoudelijke startbijeenkomst van de ICCCR in oktober 2014 bood ik spontaan aan om een noodgarage op te zetten. Of er budget vanuit de ICCCR zou komen, was onduidelijk. Daarom besloot ik direct dat het zonder budget moest. Snel kwam ik erachter dat echte bruggen vanwege de benodigde vergunningen onmogelijk zouden zijn, maar zogenaamde poetsbruggen konden wel. De firma ADMT.nl wilde als promotie drie van zulke bruggen ter beschikking stellen.

Ook de onderdelenvoorziening leek lastig, maar gelukkig bleek de firma Ruygrok in Abbenes bereid om drie maal een levering te doen. Brezan in Dieren wilde ook meewerken en zelfs op zondag leveren. Uiteindelijk bleken de meeste onderdelen bij handelaren op het terrein te vinden te zijn.
Bandenbedrijf Van Essen uit Eerbeek wilde de twee werkdagen van de ICCCR naast de noodgarage komen staan.

Met de hulp van Henk “Wegenwacht Eend” was de samenwerking met de ANWB Wegenwacht snel beklonken. Peter Pronkhorst van Technocar Schoonhoven voegde zich ook snel bij het organisatiecomité.

Citroën Nederland gaf aan dat wij geen moderne Citroëns met CAN-bus konden doen. De Van Hunnik Autogroep zegde een erkende reparateur voor alle vier de dagen toe en er kwam een absolute topmonteur! Michiel moest maar één C6 repareren, maar sleutelde voortdurend enthousiast mee aan oudere modellen, inclusief de Traction Avant.

Het vinden van goede monteurs ging vlot. Uiteraard deed de hele ploeg van DS-TT mee. Verder vonden wij via Citroën-Forum.nl en via Facebook snel een forse ploeg enthousiaste monteurs. Bij nadere kennismaking bleken er zelfs veel garagisten bij te zijn. Citrest uit Sappemeer kwam een dag met twee man. Ideé-André-DS uit Nieuw en St-Joosland kwam een halve dag met wel acht mensen en er heeft zelfs een garagist uit Californië meegeholpen: Lon Price. Ook Johan Oldenhage uit Nieuw-Vennep kwam meerdere keren per dag langs om adviezen te geven.

In totaal zijn 83 auto’s geholpen. De Wegenwacht is 15 keer uitgerukt. De overige reparaties zijn in de noodgarage gedaan. De top 3 van meest geholpen auto’s is: 19 TA, 11 ID/DS, 11 2CV. De oudste wagen was een C4G Torpedo uit 1932 uit Duitsland, waarvan we de bougies vervangen hebben.

Al voor de officiële opening hebben we op woensdag de remmen van een bus van een vrijwilliger gerepareerd. Deze bus was onmisbaar voor de opbouw van het evenement. De chauffeur was zo druk dat er geen tijd was om de onderdelen af te rekenen. De grap was al snel dat onze eerste klant ook onze eerste wanbetaler was, maar dat is later uiteraard helemaal goedgekomen.

Donderdag was slap en we waren blij als er een klant kwam, dus toen namen wij alles aan. Vrijdag kwam de klapper: het was een komen en gaan van auto’s en wij konden het echt maar net aan. Om 20 uur verlieten wij tevreden en vermoeid de garage. We hadden alle auto’s gemaakt!

Bezorgd gingen wij de nacht in, maar zaterdag was het alweer rustiger en zondag nog rustiger. Een topper was de TA met versleten rubberen bevestigingsbussen van de starterkrans. Veel te veel werk, maar toen de eigenaar wit wegtrok bij het idee van repatriëring naar Frankrijk (hij was daar niet voor verzekerd), wist Yuri ons over te halen de klus toch te doen. Yuri is met nog een monteur vijf uur bezig geweest: klus geklaard!

Wat is er niet gelukt? Een Pool had een paar jaar geleden DOT-remvloeistof bij de LHM gedaan en nu deden zijn remmen niets meer. Wij verwezen hem door naar een van onze netwerkgarages, maar dat werd hem te duur. Ze waren met een groep uit Polen gekomen en hadden een auto-ambulance mee, dus zo was ook dat probleem weer opgelost. Een kapotte ruit van een 2CV is een eitje, zou je zeggen. Bij de montage sprong de nieuwe ruit en sloeg de faalangst toe. Johan Kuijn van garage Ruimzicht heeft toen de volgende ruit gemonteerd. Er was ook een TA uit Finland, waarvan al na 2.000 km het druklager kapotgelopen was. Dat was ons een te grote klus. De eigenaar heeft toen met wat hulp en gereedschap van ons de reparatie zelf op de parkeerplaats van de noodgarage gedaan.

Gaat dat dan allemaal vanzelf? Nee! Gelukkig is Gertrude zo vasthoudend geweest om vooraf aan te geven dat de monteurs eten en drinken moesten krijgen, omdat ze daar zelf geen tijd voor zouden hebben. Gertrude bedacht ook een aanmeldpunt met een sluitende logistiek van werkopdrachten en roosters: hulde aan Gertrude!

Nu is het weer voorbij en zijn we zelfs al weer uitgerust. Wij van DS-TT willen graag alle vrijwilligers, partnerbedrijven, medeorganisatoren en het bestuur van de 16e ICCCR bedanken voor het mogelijk maken van deze noodgarage. Wij hebben best zin om in 2020 in Polen weer aan de slag te gaan!

tekst: Egbert, foto’s: par eXeMple! en het team van DS-TT

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7582

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 augustus 2016 10:27 PM
  [ # 548 ]

Geweldig om te lezen wat er op andere plekken op het evenement allemaal gebeurde Smile. De verkeersregelaars moesten soms met spoed auto’s tegen het verkeer in laten rijden om er zeker van te zijn dat de garage gehaald zou worden. Mooi dat al die mensen dus ook echt geholpen konden worden. very good

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 07 oktober 2016 07:41 PM
  [ # 549 ]

ICCCR 2016, the 16th Citroën World Meeting

Via de webshop van CitroExpert kun je het herdenkingsboek ICCCR 2016, the 16th Citroën World Meeting bestellen. Anders dan de titel doet vermoeden, is de tekst in het Nederlands. De 500 illustraties dragen ook hun steentje aan het nagenieten bij. Het boek verschijnt in november, maar je kunt het nu al bestellen. De prijs is €15 inclusief verpakking en verzending binnen Nederland.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 oktober 2016 07:55 PM
  [ # 550 ]

En op http://www.ICCCR2016.nl kun je de film bestellen. 70 minuten waarin je ziet wat je wellicht gemist hebt tijdens je bezoek en een film van een half uur van het concours d’elegance.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 07 oktober 2016 08:16 PM
  [ # 551 ]

Het boek verbaast mij in meerdere opzichten, maar ik twijfel of ik er goed aan doe dat te vermelden. Enkele buitenlandse bezoekers die niet 100% tevreden waren, zijn op Facebook nogal hard van repliek gediend door officials. Of waren dat slechts officieel doende bezoekers? Nu ja, we zijn hier niet op Facebook, dus vooruit. Een Engelse titel met een puur Nederlandse inhoud is op zich al vreemd, maar zeker als je bedenkt dat zelfs de 15e ICCCR in 2012 met een meertalig gedenkboek gekomen is, terwijl zij het excuus van een wereldtaal als moedertaal hadden kunnen gebruiken. Ook dat er nog geen oplossing is voor verzending naar het buitenland is vreemd. Ik begrijp het wel een beetje dat sommige buitenlanders zich afvragen of de Nederlanders vergeten zijn waar de eerste letter in de afkorting ICCCR voor staat.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 oktober 2016 09:08 PM
  [ # 552 ]

Behalve de Fransman die op Facebook meldde dat er dan wel veel bezoekers gelokt waren, maar dat er totaal geen sfeer was op de ICCCR, proef ik op Facebook toch vooral dat heel veel mensen juist genoten hebben van het internationale karakter. Maar dit terzijde. Ik ben net als jij benieuwd of er ook nog meertalige publicatie van het evenement komt. Want dat zou je inderdaad verwachten.

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4892

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 oktober 2016 09:19 PM
  [ # 553 ]

Alleen in het Nederlands? Nou, da’s wel suf zeg.
Volgens mij is het een kleine moeite om op z’n minst alles te vertalen in het Engels.
Mogelijk komt het door de woordkeuze? Volgens de website van CitroExpert was het een ‘eclatant’ succes.

Overigens staat op de website van CitroExpert dat er niet wordt verzonden naar het buitenland, wegens hoge portokosten. Naar een oplossing wordt gezocht.
Beetje jammer dat men het op z’n minst niet aanbiedt voor die hoge kosten: wegens de lage oplage (nog 746 boeken beschikbaar op moment van schrijven), kan het best wel eens zijn dat op het moment dat men lage kosten heeft gevonden, de boeken reeds uitverkocht zijn..

Profiel  

Gepost: 07 oktober 2016 10:51 PM
  [ # 554 ]

Er gaan veel indianenverhalen de ronde, maar de opzet is nog steeds een viertalig boek dat uiteraard ook internationaal verzonden wordt. Altijd goed als er over gepraat wordt Smile

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 07 oktober 2016 10:59 PM
  [ # 555 ]

Indianenverhalen?

Profiel  

37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook