Hallo Xsara-rijders,
Sinds kort ben ik overgestapt vanuit mijn BX 19 TGD Break (diesel) op een Xsara Break 1.6i 16v. Nu had ik net onder mijn BX Break een setje xsaravelgen van eerste type xsara met een nieuw setje winterbanden in de Xsaramaat, dus 185/65 r14. Onder mijn Xsara Break ligt nu 195/55 r15.
Kwa omtrek zijn ze gelijk, maar nu de grote vraag: gaat de 14 inch velg van een Xsara uit 2000 op een Xsara uit 2002 passen? Ik weet van de Xantia dat ze later grotere remschijven zijn gaan gebruiken, maar van de Xsara weet ik nog bijna niks… Wie heeft het verlossende antwoord?
Groeten,
Jan Drenth
gewoon even een velg eraf en passen
Dat zou de beste methode zijn, maar sinds het ongeluk afgelopen zomer ben ik een groot deel van mijn kracht in de rechterarm kwijt. Dus ik moet het laten doen en de BX break staat 65 km verderop in mijn stalling. Als dus iemand het antwoord zo al kan vertellen zou het wel zo makkelijk zijn…
Groeten,
Jan
Ik denk dat het niet past…mijn xantia had dezelfde remschijven als de picasso, en daar wilde een 14 inch wiel NIET overheen
Chinco schreef:Dat zou de beste methode zijn, maar sinds het ongeluk afgelopen zomer ben ik een groot deel van mijn kracht in de rechterarm kwijt. Dus ik moet het laten doen en de BX break staat 65 km verderop in mijn stalling. Als dus iemand het antwoord zo al kan vertellen zou het wel zo makkelijk zijn…
Groeten,
Jan
Check ff de diameter van de remschijven op masterbase. Als je schijven voor jouw type Xsara hetzelfde is als het type schijven voor de donorxsara van je velgen maak je een grote kans dat het wel moet passen.
van Masterbase (direct linken werkt niet).
Remschijf
24.0122-0194.1 50,50 EUR / stuk (Adviesprijs)
Ø 266,0 mm, Remschijfdikte 22,0 mm, Minimale dikte (in mm) 20,0 mm, Remschijftype geventileerd, Aantal gaten 4
Inbouwplaats vooras
Gebruikersnr.: Kuhne oud RF3035ATE
Zelfde maatje als de BX 16v en lichte Xantia’s die ook 14 inch slikken. Daar zou 14 inch wel overheen moeten passen. Meja, meten is weten (en zweten). Dan weet je het pas zeker.
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb een Xsara 1.8i 16V met dezelfde 266 mm schijven en Lucas remklauwen. Hierop past zowel de 14 inch stalen velg als de 15 inch lichtmetalen velg zonder problemen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
M&M schreef:Ook wel een beetje iel 14” ...
‘t Rijdt inderdaad voor geen meter…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:M&M schreef:Ook wel een beetje iel 14” ...
‘t Rijdt inderdaad voor geen meter…
Mijn xsara staat ook op 14 inch, maar nog nooit in een auto gereden die zo lekker stuurt en rijdt! En ik heb toch al in aardig wat auto’s gereden…
Xsara_Coupe