734 van de 859
« Eerste  < Vorige 732 733 734 735 736 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 augustus 2016 12:08 AM
  [ # 10996 ]

Geen airco….Neutral Dat zal de prijs ook drukken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2016 08:51 AM
  [ # 10997 ]

Ik denk dat het in deze prijsklasse het verschil wel mee valt. In het duurdere prijs segment zal airco wel meer marktwaarde hebben.

Profiel  
 
Rik1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-2007

Gepost: 21 augustus 2016 10:59 AM
  [ # 10998 ]

In deze prijsklasse is airco in mijn ogen volkomen onbelangrijk, roest, originaliteit en of de auto compleet is zijn veel belangrijker lijkt me Ik heb hem ook voorbij zien komen maar was met een andere gti al in een ver gevorderd stadium. Wel is deze kleur veel mooier dan mijn witte…

Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 21 augustus 2016 11:43 AM
  [ # 10999 ]

Ik snap zoiezo die airco musthave van de laatste tijd niet zo.
Zeker niet als het om een niet dagelijkse auto of hobby auto gaat.
Als het warm is zet je toch gewoon de ramen open, lekker uitwaaien in de rijwind.
De airco in mijn xantia gebruik ik ook alleen als het echt heet is, en dat is niet zo vaak.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2016 12:22 PM
  [ # 11000 ]

Tja leg het verschil maar eens uit waarom iemand helemaal gek is van een 2CV uit de jaren 70, en de ander helemaal happy wordt van een SM…

Elke gek zijn gebrek…

Een CX was in zijn tijd een luxe auto, airco was in opkomst, dus leuk om erbij te hebben. Past prima in het tijdsbeeld.

Je geeft het zelf al aan, je gebruikt de airco maar weinig. In mijn daily driver staat de airco de laatste weken bijna dagelijks aan. In een zeldzaam geval soms al voor 7 uur smorgens, 130+ rijden met het raam open vind ik dan weer helemaal niets.

Profiel  
 
Rik1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-2007

Gepost: 21 augustus 2016 01:35 PM
  [ # 11001 ]

Helemaal waar Arjan, maar ga je je bij een vraagprijs van 2500€ voor een dergelijke auto afvragen of er alle opties die je fijn vindt wel op- en aanzitten of kijk je of hij al dan niet het opknappen/restaureren waard is?

Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 augustus 2016 01:54 PM
  [ # 11002 ]

En moet je je afvragen of een 2500€ wagen volledig origineel is?
Mij lijkt het ook belangrijker dat het een deftige basis is die je daarna nog terug origineel kunt zetten.
Hoeveel zouden er mooie originele CX LM velgen van hun auto gooien omdat hij standaard met een simpele stalen velg werd geleverd?
Denk nog niet teveel.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2016 03:48 PM
  [ # 11003 ]

Dan ga je terug naar de definitie van origineel… Wink

Velgen waren vaak een optie leverbaar, dus je kan het als origineel zien.
Andere zien origineel elke schroef die er in de fabriek is opgezet.

Rik1 schreef:

Helemaal waar Arjan, maar ga je je bij een vraagprijs van 2500€ voor een dergelijke auto afvragen of er alle opties die je fijn vindt wel op- en aanzitten of kijk je of hij al dan niet het opknappen/restaureren waard is?

Dat ligt eraan wat je einddoel is.
Als je ermee wil gaan rijden en langzaam aan bijhouden en verbeteren is het wellicht prima.

Wil je gaan restaureren en je ideale auto creëren dan kan het handig zijn om een basis te pakken die al aan je wensenlijstje voldoet. Zoals we al eerder zeiden, een auto in deze prijsklasse met airco is niet veel duurder en die komen ook wel voorbij.

Deze auto heeft wel een origineel NL kenteken, ook daar zijn liefhebbers voor Wink

Profiel  
 
Rik1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-2007

Gepost: 21 augustus 2016 08:13 PM
  [ # 11004 ]

Oké ik was niet duidelijk mbt “origineel” daarmee bedoelde ik eigenlijk ongelast en nooit overgespoten.

Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 augustus 2016 11:10 PM
  [ # 11005 ]

Als het goed gedaan is, zijn er hier zo’n paar deftig bezig aan hun CX, beter goed opgelast dan een gatenkaas.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2016 06:05 PM
  [ # 11006 ]

Ach ja mijn CX heeft ook een nieuwe jas. Ik ben er toch erg blij mee. Ik geef het zeker de voorkeur boven een goed gebruikte lak die toch uiteindelijk wat roestblaasjes gaat geven en gewoon door de jaren heen steeds doffer is geworden.

Het mooiste blijft natuurlijk de originele fabriekslak in zeer goede staat. Echter dat vind je eigenlijk alleen maar terug op auto’s met lage kms standen die netjes bewaard zijn gebleven en inmiddels zeldzaam en duur zijn geworden.

Profiel  
 
Rik1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-2007

Gepost: 22 augustus 2016 06:12 PM
  [ # 11007 ]

Helemaal mee eens hoor, maar ik koop liever een auto die nog gespoten moet worden dan eentje die al gespoten is, mits er een goede fotoreportage is. Vind het gewoon prettig om te weten wat er onder de verse lak zit. Een prachtige kersverse laklaag en ook nog een mooi zwart glimmende chassis met een dikke laag tectiel zonder foto’s oid maken me een beetje wantrouwig, lang niet altijd terecht natuurlijk maar je, schade en schande maken je toch wat wijzer….Wink

Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2016 06:15 PM
  [ # 11008 ]

Dat is ook helemaal waar. Ook fijn als je weet door wie het gedaan is Wink

Ik heb al genoeg CXen gezien die even gespoten zijn soms netjes, soms minder, maar dan is het opbouw werk gewoon een zooitje.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4910
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 september 2016 10:36 PM
  [ # 11009 ]

Een fijne ‘76-er in Brun Scarabée op marktplaats.
De eigenaar reed met deze auto mee in de najaarsrit van de CX-club in 2014. Hij had de auto toen, net als ik, net.
Blijkbaar lijkt de liefde over te zijn?

Nette auto met een prachtig interieur.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 08 september 2016 11:46 AM
  [ # 11010 ]

lijken wel duitse prijzen tegenwoordig voor een cx. Of worden ze eindelijk wat meer gewaardeerd en er dus meer voor betaald?

Profiel  
 
 
734 van de 859
« Eerste  < Vorige 732 733 734 735 736 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook