SalsaChris schreef:Tom Verheyden heeft nog een grote stock liggen, dacht tussen 90 en 100€/band.
Op de ICCCR 2016 staat-ie:
Hallo,
Net terug van een geslaagd ICCCR evenement te Middachten.
Daar stond een stand van “de snoekfabriek”
Hij bood daar nieuwe velgen tubeless (gelast), incl. de Retro Classic band aan.
Weet niet of er ook andere aanbieders voor gelaste tubeless velgen zijn.
Er gaat niets boven…...
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Dank voor de info!
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Wie weet waar je band en velg kunt laten balanceren, zodat er de minste lood nodig is (ze draaien dan de band tov de velg tot er de minste onbalans is)
Omgeving Eindhoven !
Nog nooit meegemaakt zo’n service…
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn monteur heeft het een paar keer gedaan voor mij.
Ik had dan wél lichtmetalen velgen voor de CX.
maar ze zijn er dus wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Harry de Bliek in Apeldoorn doet dat ook wel eens voor een goede klant.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
als je je wielen laat uitbalanceren op de auto (scooteren) , kan je diff dat aan of loop je serieus risico met een oude bak ?
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat gaat wel goed. Alleen wel de auto in de rijstand voor ie op de krik gaat en de motor liefst laten lopen zodat ie in de rijstand blijft staan en de aandrijfas niet onder een te grote hoek komt te staan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inmiddels Retro’s achter gemonteerd.
Geleverd door Tirendo (ging niet helemaal vlekkeloos maar uiteindelijk toch goed gekomen) en laten monteren door vd Helm garage in Den Haag.
Balanceren moesten zij uitbesteden maar eind van de middag oude banden gebracht, volgende ochtend 10:00 klaar.
Prima service!
O ja, nog een tip: als je nog oude balanceerloodjes hebt, bewaar ze, en neem die mee naar de monteur. De nieuwere gewichtjes zijn moeilijker in model te meppen en kunnen daardoor makkelijker los.
Plakgewicht kan soms wel, maar moeten natuurlijk vaak precies op de plaats waar de wieldop vastklemt…
Mooi voorbeeld van een ‘Vredestein-bobbel’. Volgens mijn DS-garage een euvel waar de meeste Vredestein-banden op enig moment mee te maken krijgen.
Maar het was natuurlijk niet meer een van de jongste banden. Desondanks bevond die zich nog steeds, van bandenzwart voorzien, onder de kap van een fraaie, gerestaureerde, DS.
Tom Verheyden heeft (of krijgt binnenkort) weer een hele lading retro’s binnen.
Geen White-whall toestanden en nu niet enkel 185’ers maar ook de 165!!!!
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
O, dat is interessant!
Ik heb min of meer noodgedwongen de 185 genomen omdat ik de whitewalls geen porem vind onder een snoek.
Maar 165 achter is wel correcter natuurlijk…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe ziet het profiel eruit van een 165 band?
Op een DS was dit toch nooit een XVS?
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jawel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste