Ik heb dezelfde bobine besteld als die staat aangeboden bij Citroworld.
Ik ga ervan uit dat deze oke is voor de ontsteking.
Mede doordat Arjan dezelfde opstelling heeft.
Maar ik kijk het na.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Hoe lang rijden met “schuur"blokken?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Om de schijven glad te krijgen bedoel je?
Bij mij was 1-2 keer stevig remmen genoeg.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Let wel op, de auto remt dan erg slecht.
Door het systeem nog’s te ontluchten heeft het probleem zich opgelost.
Echter het geratel wat ik hoorde bij draaiend motor niet.
Ik ging er vanuit dat de kleppen nog niet helemaal juist afgesteld stonden.
Deze zijn gisteren nog’n keer gesteld.
Maar het geratel is er nog en reageert op het gaspedaal.
Ik heb, dmv een lange schroevendraaier tegen mijn oor te houden, getracht het geluid te lokaliseren.
En het komt duidelijk vanuit het blok.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
O jee…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
De laatste update is alweer van een hele tijd geleden.
Na lang zoeken hebben we eindelijk het probleem gevonden.
De kleppen werden niet voldoende van olie voorzien.
Reden hiervan was dat enkele tuimelaarasjes tijdens de revisie verkeerd waren terug geplaatst.
Ondertussen zitten ze er weer op de juist in en het geratel is gelukkig verdwenen.
We kunnen weer verder.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Al doende leert men!
Mooi dat het opgelost is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10254
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
SalsaChris schreef:De laatste update is alweer van een hele tijd geleden.
Na lang zoeken hebben we eindelijk het probleem gevonden.
De kleppen werden niet voldoende van olie voorzien.
Reden hiervan was dat enkele tuimelaarasjes tijdens de revisie verkeerd waren terug geplaatst.
Ondertussen zitten ze er weer op de juist in en het geratel is gelukkig verdwenen.
We kunnen weer verder.
Gaatjes aan de bovenkant gezet?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad, had beter moeten opletten toen ik het uit elkaar haalde.
Maar al bij al ben ik blij dat het de tuimelaarasjes waren en niet bvde distributieketting.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Er is weer ea aan de DS gedaan.
Een aantal kinderziektes zijn verholpen, zo stond de radiator niet goed vast, is er voor de nieuwe alternator (interne regelaar) een zwaardere kabel richting batterij gelegd, het appeltje van het stuurhuis is afgesteld, aandrijfashoezen zijn opnieuw voorzien van ligarex (vorige zaten niet strak genoeg)...
Omdat ik nog geen nieuw pakking-setje voor de carburator in huis heb is de carburator voorlopig terug geplaatst zodat er een testritje gedaan kon worden.
Wat meteen opvalt bij het vertrekken met een koude motor is dat ze inhoud en begint te stotteren.
Eens op temperatuur heeft ze er verder geen last meer van.
Zou dit te wijten zijn aan de “vuile” carburator?
Voor de rest houd de motor zich super, ze is stiller en sneller ook het schakelen verloopt vlot en soepel.
Om het starten te versnellen na langere stilstand, denk ik eraan om een elektrische pompje (I.E.) bij te plaatsen.
Deze wil ik dan met een knopje op het dashboard aan en uit kunnen zetten, zodat reguliere pomp het kan overnemen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Misschien is de opbrengst van de benzinepomp niet voldoende?
Het membraan kan verteren na 40+ jaar…
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar moet je even goed over nadenken…
Een IE brandstofpomp geeft ook een retour, dat zal jouw tank niet hebben.
Een retour is wel handig, zo kan je ook de brandstofdruk regelen, als je dat niet doet wordt de druk erg hoog.