Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Beste mensen,
Om de indianenverhalen te kunnen scheiden van de werkelijkheid ben ik benieuwd. Het verhaal gaat dat het zou voorkomen dat C6-en tijdens onderhoud of reparatie weken of zelfs maanden uit de roulatie zijn omdat gewacht moet worden op onderdelen.
Wie van jullie heeft uit eigen ervaring (niet van horen zeggen) zoiets meegemaakt? En om welk(e) onderdeel/onderdelen ging het dan?
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Portierruit van de bestuurdersdeur. Stond in backorder en zou minimaal 3 weken duren zonder echt zicht op een leverdatum. Het ging om de gelaagde versie. Deze was gebarsten, maar sloot nog goed af. Ik heb een gebruikte ruit via een autodemontagebedrijf gekocht en geplaatst.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Er gaat gelukkig erg weinig kapot in een C6. Alles is van betere kwaliteit lijkt het dan de standaard autos.
Bovendien zijn er al verschillende gesneuveld zodat er ook tweedehands onderdelen te koop zijn. En ook onderhuids zijn er veel komponenten gemeen met andere Citroens en Peugeots.
Knopjes voor de cruise control staan al minimaal 6 weken in backorder. Niet echt een cruciaal onderdeel natuurlijk. Maar voor specifieke C6 onderdelen die niet in andere PSA modellen worden gebruikt en die niet meer op voorraad zijn kan de wachttijd dus aardig oplopen omdat Citroën niet verplicht is binnen een bepaalde tijd te leveren gezien het feit dat er maar een zeer beperkt aantal C6-en zijn geproduceerd.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geo schreef:omdat Citroën niet verplicht is binnen een bepaalde tijd te leveren gezien het feit dat er maar een zeer beperkt aantal C6-en zijn geproduceerd.
Is dat zo?
De C6 is toch “gewoon” jaren lang in productie geweest?
Normaal moeten ze 10 jaar lang onderdelen kunnen leveren. Echter ik weet niet of daar ook een levertijdstermijn voor staat…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er staat geen termijn waarbinnen er geleverd moet worden. Het aantal auto’s doet er niet toe, zijn het er meer dan (ik geloof 250) stuks, dan geldt dat er 10 jaar spullen geleverd zouden moeten kunnen worden.
Er is echter een beperkte voorraad en er is een hele grote afnemer die altijd voor gaat op ALLE andere klanten: de Franse staat. En ja, het kan dus zijn dat je het bokkie bent en een tijd op je onderdelen kunt wachten. Wen er maar aan, het is niet anders en beter wordt het helaas niet. Citroën is qua onderdelenvoorziening nog niet op het niveau van mercedes of BMW.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oftewel ze doen het allemaal netjes via het boekje…
Daar ben je als klant natuurlijk niets mee geholpen.
Zoals ik het begrijp: tien jaar lang onderdelen kunnen leveren na het uit productie gaan van een model, van welk merk dan ook, schijnt de norm te zijn. Echter, Citroën heeft veel minder C6’en gemaakt dan gepland, waardoor de (benadeelde) toeleveranciers zich niet meer aan die termijn gehouden achten. Wellicht komt het daardoor dat je wekenlang op een portierruit moet wachten en ten slotte een tweedehands ruit moet laten monteren, zoals furriegurrie schreef.
Gelukkig was mijn hydraulische leiding er binnen twee dagen. Volgende week montage.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de C6 pas twee maanden, hij rijdt fantastisch, maar het is een te korte termijn om te oordelen of de auto stil komt te staan wegens wachten op onderdelen.
Met name ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen van C6-rijders, om een goed beeld te krijgen (en niet mijn indruk te baseren op basis van algemeen “horen zeggen”).
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Arjan Verkade schreef:Oftewel ze doen het allemaal netjes via het boekje…
Daar ben je als klant natuurlijk niets mee geholpen.
ik zou eerder suggereren met de Franse slag
Walter:smt212
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Met name ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen van C6-rijders
Tot nu toe is de “score”:
- Portierruit van de bestuurdersdeur
- Knopjes voor de cruise control
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Dan wil ik wel eens weten wat de Duitse slag is. Slechts een maal in mijn leven een Duitse auto gekocht.
( ondertussen meer dan 25 Citroens en ik heb er nu nog vijf ! ). En het is de meest afgrijselijke auto ervaring in mijn leven, het sloeg alles van wat je ven de Franse slag zou verwachten ook wat betreft fabrieks / garage service. En laten we ook niet vergeten de door Oostenrijkers ontwikkelde 1.6 benzine motoren, dan wel gebouwd door PSA, die geen van allen een lang leven beschoren zijn.
Hoe zit het eigenlijk met levering van Thermostaathuis? Ik overweeg om die maar te bestellen voor het geval dat… Of er zelfs preventief een nieuwe in te zetten en de oude als reserve te gebruiken… Ik neem aan dat motor onderdelen wel te krijgen zijn aangezien deze in meerdere modellen (en door meerdere merken) worden gebruikt en dus weinig tot geen specifieke onderdelen voor de C6 bevat (uitgezonderd wellicht enkele specifieke onderdelen voor AMVAR systeem).
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)