Hallo allemaal,
Nadat ik een paar jaar geleden mijn laatste BX 14 Deauvile heb verkocht, heb ik nu een C4 2.0i Exclusive uit 2005 bemachtigd! Motorisch niets mis mee, maar heeft wel een aantal cosmetische probleempjes.
Het middengedeelte van de voorstoelen (wat op suede lijkt) heeft enorm last van pluizen. Is dit te herstellen, of zit ik aan vervangende bekleding vast? Kan een poetsbedrijf hier iets mee?
De velgen hebben flikne blaren aan de zijkant van de spaken; niet mooi dus. Is het waard deze op te laten knappen, of zijn nieuwe velgen voordeliger. Er liggen toch te ‘platte’ banden (205/45 R17) onder, dus deze wil ik zo wie zo op termijn vervangen door de juiste maat (205/50 R17). Het mooiste zou zijn dat ik originele velgen uit plaatje 2 kan vinden en daar de nieuwe banden omleg, want deze vind ik mooier. Probleem is dat ik ze nergens kan vinden.
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Misschien helpt zoeken op de naam Resolfen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ah, zo heten ze dus. Dank je wel. Die van mij schijnen Toka Toka te heten.
Wel raar dat ze maar 6,5J zijn; daar zou geen 205 op mogen passen, maar max. 195.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Hallo, mooie exclusive! Mooie kleur ook.
De middenbanen van de stoel bekleding zijn bekleed met van Alcantara en dat schijn je te kunnen scheren.
Als ik daar op google dan zie ik dat je dat scheren letterlijk kunt nemen. Met een scheermesje…
Jou velgen (en de mijne ook) heten inderdaad Toka Toka. Ik vind ze zelf wel mooi maar de Resolfen’s zijn opvallender. De mijne hebben trouwens ook flink wat blaasjes in de lak. Tot nu toe heb ik er niks aan gedaan. Misschien laat ik ze ooit spuiten.
De standaard bandenmaat is prijstechnisch niet heel gunstig dus vandaar dat er wel eens van afgeweken wordt. Ik heb mijn banden van het voorjaar vervangen door Pirelli P7’s in de standaard maat.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Interessante informatie! Ik ga het scheren zeker uitproberen; ik heb nog een blokker pluizentondeuse liggen die wel eens heel geschikt zou kunnen zijn. En dan professioneel laten reinigen.
De huidige maat banden die er onder liggen is niet goedkoper dan de standaard maat. Waarschijnlijk zijn die er gewoon opgezet voor de platte look. Maar de omloop is wel 3% minder, en dat 3% meer toeren, dus meer benzine. Daarom wil ik de originele maat er weer onder. Scheelt ook in comfort denk ik. Ik ga voor de Michelin Primacy 3.
Ik laat de velgen wel opnieuw stralen/spuiten, want het ziet er niet uit, en de corrosie lijkt mij ook niet echt goed. Het geeft wel een logistiek probleem; ik heb eigenlijk een setje leenwielen nodig. Ik kan gaan goochelen met het reservewiel, maar dan hen ik verschillende maten onder de auto (ook al is het maar een paar dagen).
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Als het niet goedkoper is dan zal het wel voor de looks zijn inderdaad.
Ik ben wel benieuwd wat het spuiten/poedercoaten van velgen kost. het logistieke probleem heb ik ook…
ik koos voor de Pirelli’s omdat die goedkoper te krijgen waren, dat is de enige reden eigenlijk.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Een adresje in Groningen doet het voor €85 ex BTW per velg. Dat is nat spuiten. Poedercoaten zal duurder zijn. Ben nog aan het shoppen.
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
edokter schreef:Ah, zo heten ze dus. Dank je wel. Die van mij schijnen Toka Toka te heten.
Wel raar dat ze maar 6,5J zijn; daar zou geen 205 op mogen passen, maar max. 195.
Deze heb ik ook onder mijn C4 gehad, mooie velg echter snel last van corrosie. Fabrieksaf zit er standaard een 205 op, zelf had ik er zelfs 215 op. Gaat perfect en nooit problemen mee gehad. Ik vond het de velgen toen der tijd niet waard om te laten opknappen, voor ht zelfde geld kun je vaak op MP een knap 2de hands setje scoren. Niettemin succes met opknappen! Betreffende het ‘scheren’ van de bekleding zou ik hier toch ook voorzichtig mee zijn, de bekleding wordt er dunner van!
Mooie kleur C4 trouwens!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Dank je. Even de kleur opgezocht: KPU = Bleu Oriental Nacre (= paarlemoer).
Ik heb ook deels alcantara in mijn C4. Heb eens wat opgezocht over het scheren van alcantara, had daar nooit van gehoord en bij mij is het echt niet om aan te zien zo vreselijk slecht.
Het schijnt ook met een kledingontpluizer te kunnen, € 13,- bij Bol.com
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1805
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik deed dat in m’n Xantia met alcantara interieur altijd met een pluizentondeuse, werkt prima ....
Paar euro bij de blokker
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 828
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Velgen als nieuw in Heerde is goed en betaalbaar, als je je velgen wil laten stralen en coaten.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
De ergste pluizen zijn nu weg dmv de pluizentondeuse. Nu maar eens een poetsbedrijf uitzoeken (tips voor Groningen?) De velgen zijn reeds onder behandeling (ik rij nu op en setje leenwielen met winterbanden).