1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Close encounters in a C5?
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 06 maart 2006 10:42 PM

Altijd al wel gedacht dat de ontwerpers van Citroen toch wel iets moeten hebben met Steven Spielberg. :photo Very Happy
Rij je rustig op de snelweg met je C5 gaan plotseling alle relais onder het dashboard tekeer; valt de verlichting kort uit; ook TomTom gaat even uit en weer aan; alle servicelampjes gaan aan; de alarmlichten gaan knipperen; relaitjes rammelen nog even door…...en langzaam wordt alles weer normaal.
Nog even in de achteruitkijkspiegel gekeken maar was het ruimteschip alweer weg of wat .......ik snappe nie wat er gebeurde Rolling Eyes . Het servicelampje bleef wel branden….gestopt….contact uit….en weer aan….servicelampje uit????????? ConfusedConfusedConfused:  ???????
Wat is dit…...help…..!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 maart 2006 11:13 PM
  [ # 1 ]

Karakter??  Razz

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 07 maart 2006 03:35 AM
  [ # 2 ]

we hadden het al vaker geconstateerd: technologie komt tot leven

letterlijk…  Razz

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 07 maart 2006 05:16 PM
  [ # 3 ]

welkom in de wondere wereld van citroen :photo
bij mij ging het dak s,avonds spontaan open Laughing

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 07 maart 2006 05:19 PM
  [ # 4 ]

Dat komt mij bekend voor. heb ik ook al wel een aantal keren gehad.

Dat tekeer gaan van het relais (tja hoe moet ik dit nu verwoorden) is dat een regelmatige schakeling van het relais, met de aan/uit schakel snelheid die ongeveer hetzelfde is als de snelheid waarmee de lampen van de auto knipperen als je hem op slot doet? (begrijp je het, ik geef toe dat er mensen zijn die het wellicht beter kunnen verwoorden!).

Ik heb dit denk ik al zo’n 5 keer gehad. Na 1 van deze keren was het raam van de bijrijder de 0 stand kwijt.
 
Het zou natuurlijk ook toeval geweest kunnen zijn dat deze 2 zaken tegelijk kwamen. Of dat hij de 0 stand al langere tijd kwijt was. Het was namelijk in de zomer (weken geen regen gehad). Toen het vervolgens begon te regenen kwam ik achter dat euvel, en laat nou net na het tekeergaan van het relais de bui losbarsten!

Profiel  
 
mirjam66
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 19-12-2004

Gepost: 07 maart 2006 08:18 PM
  [ # 5 ]

Re: Close encounters in a C5?

snah1954 schreef:

Altijd al wel gedacht dat de ontwerpers van Citroen toch wel iets moeten hebben met Steven Spielberg. :photo Very Happy
Rij je rustig op de snelweg met je C5 gaan plotseling alle relais onder het dashboard tekeer; valt de verlichting kort uit; ook TomTom gaat even uit en weer aan; alle servicelampjes gaan aan; de alarmlichten gaan knipperen; relaitjes rammelen nog even door…...en langzaam wordt alles weer normaal.
Nog even in de achteruitkijkspiegel gekeken maar was het ruimteschip alweer weg of wat .......ik snappe nie wat er gebeurde Rolling Eyes . Het servicelampje bleef wel branden….gestopt….contact uit….en weer aan….servicelampje uit????????? ConfusedConfusedConfused:  ???????
Wat is dit…...help…..!

Een zeer bekend en herkenbaar verhaal voor mij. Wat ik het lastigst vind is dat de cruise control ook uit gaat. Bij mij heeft de montage van dikkere accuklemmen (door de dealer) een stuk geholpen. Heb het daarna nog wel gehad, maar steeds minder. Gebeurde vooral als er veel zaken tegelijk aanstaan (climate control, navi, cd etc)  Duurt maar 1-2 seconden, maar je schrikt je rot. Heb nu pas een nieuwe C5, ben benieuwd of deze ook gaat spoken…

Groetjes uut Grunn

DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 08 maart 2006 12:02 AM
  [ # 6 ]

Wat gebeurt er met je C5?

m.a. trilsbeek schreef:

Dat komt mij bekend voor. heb ik ook al wel een aantal keren gehad.

Dat tekeer gaan van het relais (tja hoe moet ik dit nu verwoorden) is dat een regelmatige schakeling van het relais, met de aan/uit schakel snelheid die ongeveer hetzelfde is als de snelheid waarmee de lampen van de auto knipperen als je hem op slot doet? (begrijp je het, ik geef toe dat er mensen zijn die het wellicht beter kunnen verwoorden!).

Ik heb dit denk ik al zo’n 5 keer gehad. Na 1 van deze keren was het raam van de bijrijder de 0 stand kwijt.
 
Het zou natuurlijk ook toeval geweest kunnen zijn dat deze 2 zaken tegelijk kwamen. Of dat hij de 0 stand al langere tijd kwijt was. Het was namelijk in de zomer (weken geen regen gehad). Toen het vervolgens begon te regenen kwam ik achter dat euvel, en laat nou net na het tekeergaan van het relais de bui losbarsten!

Jouw auto en de mijne moeten hand in hand de fabriek uit zijn gelopen naar hetzelfde AG-gasinbouwstation want ze hebben dezelfde dezelfde kwaaltjes naar het lijkt.
Ik heb het “Spieberg-effect” nu twee keer mee mogen maken, wat een sensatie! Confused  Shocked
Wat mij opviel is dat beide keren de brandstofmeter al geruime tijd “laag brandstof niveau” aangaf, het inmiddels welbekende nadeel voor gas-rijders. Wink
Mijn vermoeden is dat er een reset van de boardcomputer plaatsvind als er te lang is doorgereden met dit “laag branstof niveau”
Het zou mooi zijn als een echte kenner van het programma ons helderheid zou kunnen verschaffen Very Happy

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 08 maart 2006 01:29 AM
  [ # 7 ]

na dat ik een kwaliteitsaccu had gemonteerd geen last meer van spook electronica, passagiersdeur die weer gewoon opengaat e.d
ramen die weer normaal sluiten.
de citroen is blijkbaar erg gevoelig voor een lage accu spanning?

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 08 maart 2006 02:51 PM
  [ # 8 ]

Ik heb het een keer gehad dat mijn verlichting bleef branden na het uitzetten van de auto (niet handmatig aangezet) en twee keer dat de radio bleef spelen nadat de auto was uitgezet. Even starten en weer uitzetten en de problemen waren weg.
Ook ene keer dat mijn radio spontaan zo’n 6 (!!!) strepen harder ging.

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 maart 2006 06:32 PM
  [ # 9 ]

Voorzichtige inventarisiatie van deze problemen (ook van C5-L) leidt mij ertoe te denken dat complete zeer kortstondige uitval van de boordsystemem alleen voorkomt op de versie ZONDER Xenon. Idea

Dat zou betekenen dat de verlichting VOOR een virus in het systeem brengt Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 maart 2006 06:34 PM
  [ # 10 ]

Deze klinken als Com2000 problemen:

Wimmie schreef:

Ik heb het een keer gehad dat mijn verlichting bleef branden na het uitzetten van de auto (niet handmatig aangezet) en twee keer dat de radio bleef spelen nadat de auto was uitgezet. Even starten en weer uitzetten en de problemen waren weg.
Ook ene keer dat mijn radio spontaan zo’n 6 (!!!) strepen harder ging.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 08 maart 2006 06:46 PM
  [ # 11 ]
eviltwin schreef:

Deze klinken als Com2000 problemen:

Wimmie schreef:

Ik heb het een keer gehad dat mijn verlichting bleef branden na het uitzetten van de auto (niet handmatig aangezet) en twee keer dat de radio bleef spelen nadat de auto was uitgezet. Even starten en weer uitzetten en de problemen waren weg.
Ook ene keer dat mijn radio spontaan zo’n 6 (!!!) strepen harder ging.

Kwestie van een computercheck in de garage?
En ik heb wel Xenonverlichting!

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 maart 2006 07:31 PM
  [ # 12 ]

Daarom passen jouw symptomen ook niet in het beeld van anderen (totale tijdelijke uitval), en lijkt het me eerder Com2000 Idea

Alle foutmeldingen ooit staan in de compu’, maar of je dat er ook in terug kunt vinden… Confused:

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 maart 2006 11:25 AM
  [ # 13 ]

in de phase II worden alle foutmeldingen ook geregistreerd en kan je ze terugvinden (als ik niet verkeerd gelezen heb) in de boordcomputer.gelukkig heb ik nog geen foutmeldingen gehad!wat ik wel had onlangs,was toen ik voor de 2de maal ging tanken, was terwijl ik aan ‘t vullen was ,de wagen spontaan omhoog kwam naar de hoogste stand??? iemand hier ervaring mee??en toen ik de tank afsloot met de sleutel,ontgrendelde de wagen spontaan!maar ik weet niet met zekerheid of ik het knopje op de AB niet per ongeluk heb aangeraakt! de tank word manueel met de sleutel afgesloten en niet met de CV!! in mijn geval

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 09 maart 2006 11:28 AM
  [ # 14 ]
blooper1963 schreef:

in de phase II worden alle foutmeldingen ook geregistreerd en kan je ze terugvinden (als ik niet verkeerd gelezen heb) in de boordcomputer.gelukkig heb ik nog geen foutmeldingen gehad!wat ik wel had onlangs,was toen ik voor de 2de maal ging tanken, was terwijl ik aan ‘t vullen was ,de wagen spontaan omhoog kwam naar de hoogste stand??? iemand hier ervaring mee??en toen ik de tank afsloot met de sleutel,ontgrendelde de wagen spontaan!maar ik weet niet met zekerheid of ik het knopje op de AB niet per ongeluk heb aangeraakt! de tank word manueel met de sleutel afgesloten en niet met de CV!! in mijn geval

ja maar als je de auto van contact zet verdwijnen de meldingen.
je kunt alleen die meldingen zien die je krijgt terwijl het contact op staat.
en idd dat met de afstandbediening heb ik ook wel eens.
volgens mij gevoelige knopjes.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 maart 2006 11:41 AM
  [ # 15 ]
ronama schreef:
blooper1963 schreef:

in de phase II worden alle foutmeldingen ook geregistreerd en kan je ze terugvinden (als ik niet verkeerd gelezen heb) in de boordcomputer.gelukkig heb ik nog geen foutmeldingen gehad!wat ik wel had onlangs,was toen ik voor de 2de maal ging tanken, was terwijl ik aan ‘t vullen was ,de wagen spontaan omhoog kwam naar de hoogste stand??? iemand hier ervaring mee??en toen ik de tank afsloot met de sleutel,ontgrendelde de wagen spontaan!maar ik weet niet met zekerheid of ik het knopje op de AB niet per ongeluk heb aangeraakt! de tank word manueel met de sleutel afgesloten en niet met de CV!! in mijn geval

ja maar als je de auto van contact zet verdwijnen de meldingen.
je kunt alleen die meldingen zien die je krijgt terwijl het contact op staat.
en idd dat met de afstandbediening heb ik ook wel eens.
volgens mij gevoelige knopjes.

welk display heb jij voor je boordcomputer? het A of het C display? want er zijn 2 soorten displays in de phase II,nl een geel met 3 bedieningsknopjes net er naast en een geel zoals ‘t mijn (zonder knopjes) enkel bedienbaar vanaf de radio en met de wisserhendel! bij de mijne kan ik in mijn instellingen zien welke fouten er allemaal geweest zijn ook bvb als ‘t alarm is afgegaan!!!! staat allemaal geregistreerd.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook