Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Ree schreef:Op het ICCCR heb ik er een stuk of vijf gezien, allemaal strak in de lak en op bezoek in de noodgarage.
Inderdaad, dat heb ik ook de zaterdag gezien, het was Traction Six tijd in de noodgarage.
De zondag waren de ID/DS aan de beurt.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag eerst met hulp van mijn eerste monteur de bumper goed gemonteerd. Alles was krom en hing aan anderhalve bout. Nu zit het weer lekker stevig.
De v-snaar (die naar de dynamo/ventilator) zit te los.
Kan dit gesteld worden?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi exemplaar Ree, lekker mottig
Leuke bak, Ree!
even de kruiskopschroefjes waarmee het 15 six logo op het achterspatbord zit vervangen door mooie lenskopjes en je bent klaar!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ga het direct aan mijn lijstje toevoegen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
met zaaggleuf, maar dat spreekt voor zich
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De afgelopen dagen heb ik me lekker met bijzaken bezig gehouden.
Om te beginnen benzine wezen tanken. Dan komt je er achter dat na ruim 65 liter de tank gaat lekken. Blijkbaar lekt de tank ergens bovenin. Maar daarna kom je vervolgens nog zo’n plaatje tegen.
Van Peter van Bemmelen een hele mooie benzinedop gekregen:
Elektrisch. Superchique.
Daarnaast nog veel meer wezen shoppen. Een kentekenplaathouder.
Ik had alleen twee rechter knipperlichtjes. Nu ook een linker.
Kofferdekselrubber.
Op deze ventilatie openingen zat geen greepje.
Nu wel.
En er zal alleen een tochtruitje links. Nu ook rechts.
Als achterbankzitting werd een rugleuning gebruikt. Was geen succes.
Deze past beter. Nu alleen nog op zoek naar de goede stof.
De tuut bij de slinger is afgebroken.
Deze heb ik alvast.
Hier mag trouwens ook wel een nieuw rubbertje.
Deze creatieve oplossing is gebruikt als bout voor het reservewiel door het wieltje:
Maar nu een originele die niet doordraait.
En mijn vervroegingskabel was stuk. Deze niet
En aangesloten.
En het mechanisme om de motorkap open te houden.
Maar helaas…
Daar moet dus nog een list op bedacht worden.
Ook alvast vier nieuw chevrons gekocht.
Links onder maar alvast gemonteerd. De rest nog niet, maar het oogt meteen al wat minder sneu.
En de koplampen gemonteerd.
Dat was het voor vandaag. Voor morgen kan ik nog wel wat klusjes bedenken…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vraagje. Mag je een blauw kenteken schilderen? Lijkt me zo veel mooier dan platen laten drukken…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Geweldig dat al je ‘nieuwe’ onderdelen net zo’n uitstraling hebben als de auto. Alleen die tankdop glimt wel heel hard…
Volgens mij moet ook een blauw kenteken een officiële plaat zijn. In de praktijk zie je echter vaak genoeg oldtimers waar het iets minder nauw wordt genomen. Zo is het ook niet toegestaan een plaat te delen (vroege 2CV bestelletjes, DS neuzen), een kromme plaat te hebben (met de kromming van de bumper van de TA mee), het formaat en lettertype staan vast (terwijl je soms zelfs Nederlandse kentekens in buitenlandse stijl ziet)... Met andere woorden: Volgens mij wordt bij oldtimers iets meer door de vingers gezien. Als je bovendien een correcte plaat bij je hebt en direct kunt monteren, mag je vaak zonder boete je weg vervolgen, is ook de ervaring van mensen die met een pre-GAIK-plaat rijden.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ziet er voor mij jaloersmakend uit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie plaatjes!
Tja je hoeft niet voor de APK toch? Zolang je de platen met wat tyraps bij je het kom je vast wel weer thuis
Hee Ree, leuk al die dingetjes.
Jouw kentekenplaathouder is wel heel bijzonder. Daar staat nog een noord-hollands provenciaal kenteken op.
Heel bijzonder, echt iets voor in een museum zou ik zeggen.
Heb er zelf nog 1 liggen met het eerste “moderne” kenteken uit 1951..
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Denk dat ik er gewoon een blauwe plaat op pop. Is inderdaad jammer om het provinciale kenteken over te schilderen…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Goed bezig geweest! Zo te zien heb je al flink wat klusjes aangepakt.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*