Altijd al wel gedacht dat de ontwerpers van Citroen toch wel iets moeten hebben met Steven Spielberg. :photo
Rij je rustig op de snelweg met je C5 gaan plotseling alle relais onder het dashboard tekeer; valt de verlichting kort uit; ook TomTom gaat even uit en weer aan; alle servicelampjes gaan aan; de alarmlichten gaan knipperen; relaitjes rammelen nog even door…...en langzaam wordt alles weer normaal.
Nog even in de achteruitkijkspiegel gekeken maar was het ruimteschip alweer weg of wat .......ik snappe nie wat er gebeurde . Het servicelampje bleef wel branden….gestopt….contact uit….en weer aan….servicelampje uit????????? : : : ???????
Wat is dit…...help…..!
Karakter??
we hadden het al vaker geconstateerd: technologie komt tot leven
letterlijk…
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
welkom in de wondere wereld van citroen :photo
bij mij ging het dak s,avonds spontaan open
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Dat komt mij bekend voor. heb ik ook al wel een aantal keren gehad.
Dat tekeer gaan van het relais (tja hoe moet ik dit nu verwoorden) is dat een regelmatige schakeling van het relais, met de aan/uit schakel snelheid die ongeveer hetzelfde is als de snelheid waarmee de lampen van de auto knipperen als je hem op slot doet? (begrijp je het, ik geef toe dat er mensen zijn die het wellicht beter kunnen verwoorden!).
Ik heb dit denk ik al zo’n 5 keer gehad. Na 1 van deze keren was het raam van de bijrijder de 0 stand kwijt.
Het zou natuurlijk ook toeval geweest kunnen zijn dat deze 2 zaken tegelijk kwamen. Of dat hij de 0 stand al langere tijd kwijt was. Het was namelijk in de zomer (weken geen regen gehad). Toen het vervolgens begon te regenen kwam ik achter dat euvel, en laat nou net na het tekeergaan van het relais de bui losbarsten!
Re: Close encounters in a C5?
snah1954 schreef:Altijd al wel gedacht dat de ontwerpers van Citroen toch wel iets moeten hebben met Steven Spielberg. :photo
Rij je rustig op de snelweg met je C5 gaan plotseling alle relais onder het dashboard tekeer; valt de verlichting kort uit; ook TomTom gaat even uit en weer aan; alle servicelampjes gaan aan; de alarmlichten gaan knipperen; relaitjes rammelen nog even door…...en langzaam wordt alles weer normaal.
Nog even in de achteruitkijkspiegel gekeken maar was het ruimteschip alweer weg of wat .......ik snappe nie wat er gebeurde . Het servicelampje bleef wel branden….gestopt….contact uit….en weer aan….servicelampje uit????????? : : : ???????
Wat is dit…...help…..!
Een zeer bekend en herkenbaar verhaal voor mij. Wat ik het lastigst vind is dat de cruise control ook uit gaat. Bij mij heeft de montage van dikkere accuklemmen (door de dealer) een stuk geholpen. Heb het daarna nog wel gehad, maar steeds minder. Gebeurde vooral als er veel zaken tegelijk aanstaan (climate control, navi, cd etc) Duurt maar 1-2 seconden, maar je schrikt je rot. Heb nu pas een nieuwe C5, ben benieuwd of deze ook gaat spoken…
Groetjes uut Grunn
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
Wat gebeurt er met je C5?
m.a. trilsbeek schreef:Dat komt mij bekend voor. heb ik ook al wel een aantal keren gehad.
Dat tekeer gaan van het relais (tja hoe moet ik dit nu verwoorden) is dat een regelmatige schakeling van het relais, met de aan/uit schakel snelheid die ongeveer hetzelfde is als de snelheid waarmee de lampen van de auto knipperen als je hem op slot doet? (begrijp je het, ik geef toe dat er mensen zijn die het wellicht beter kunnen verwoorden!).
Ik heb dit denk ik al zo’n 5 keer gehad. Na 1 van deze keren was het raam van de bijrijder de 0 stand kwijt.
Het zou natuurlijk ook toeval geweest kunnen zijn dat deze 2 zaken tegelijk kwamen. Of dat hij de 0 stand al langere tijd kwijt was. Het was namelijk in de zomer (weken geen regen gehad). Toen het vervolgens begon te regenen kwam ik achter dat euvel, en laat nou net na het tekeergaan van het relais de bui losbarsten!
Jouw auto en de mijne moeten hand in hand de fabriek uit zijn gelopen naar hetzelfde AG-gasinbouwstation want ze hebben dezelfde dezelfde kwaaltjes naar het lijkt.
Ik heb het “Spieberg-effect” nu twee keer mee mogen maken, wat een sensatie!
Wat mij opviel is dat beide keren de brandstofmeter al geruime tijd “laag brandstof niveau” aangaf, het inmiddels welbekende nadeel voor gas-rijders.
Mijn vermoeden is dat er een reset van de boardcomputer plaatsvind als er te lang is doorgereden met dit “laag branstof niveau”
Het zou mooi zijn als een echte kenner van het programma ons helderheid zou kunnen verschaffen
na dat ik een kwaliteitsaccu had gemonteerd geen last meer van spook electronica, passagiersdeur die weer gewoon opengaat e.d
ramen die weer normaal sluiten.
de citroen is blijkbaar erg gevoelig voor een lage accu spanning?
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Ik heb het een keer gehad dat mijn verlichting bleef branden na het uitzetten van de auto (niet handmatig aangezet) en twee keer dat de radio bleef spelen nadat de auto was uitgezet. Even starten en weer uitzetten en de problemen waren weg.
Ook ene keer dat mijn radio spontaan zo’n 6 (!!!) strepen harder ging.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Voorzichtige inventarisiatie van deze problemen (ook van C5-L) leidt mij ertoe te denken dat complete zeer kortstondige uitval van de boordsystemem alleen voorkomt op de versie ZONDER Xenon.
Dat zou betekenen dat de verlichting VOOR een virus in het systeem brengt
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Deze klinken als Com2000 problemen:
Wimmie schreef:Ik heb het een keer gehad dat mijn verlichting bleef branden na het uitzetten van de auto (niet handmatig aangezet) en twee keer dat de radio bleef spelen nadat de auto was uitgezet. Even starten en weer uitzetten en de problemen waren weg.
Ook ene keer dat mijn radio spontaan zo’n 6 (!!!) strepen harder ging.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Deze klinken als Com2000 problemen:
Wimmie schreef:Ik heb het een keer gehad dat mijn verlichting bleef branden na het uitzetten van de auto (niet handmatig aangezet) en twee keer dat de radio bleef spelen nadat de auto was uitgezet. Even starten en weer uitzetten en de problemen waren weg.
Ook ene keer dat mijn radio spontaan zo’n 6 (!!!) strepen harder ging.
Kwestie van een computercheck in de garage?
En ik heb wel Xenonverlichting!
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Daarom passen jouw symptomen ook niet in het beeld van anderen (totale tijdelijke uitval), en lijkt het me eerder Com2000
Alle foutmeldingen ooit staan in de compu’, maar of je dat er ook in terug kunt vinden… :
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
in de phase II worden alle foutmeldingen ook geregistreerd en kan je ze terugvinden (als ik niet verkeerd gelezen heb) in de boordcomputer.gelukkig heb ik nog geen foutmeldingen gehad!wat ik wel had onlangs,was toen ik voor de 2de maal ging tanken, was terwijl ik aan ‘t vullen was ,de wagen spontaan omhoog kwam naar de hoogste stand??? iemand hier ervaring mee??en toen ik de tank afsloot met de sleutel,ontgrendelde de wagen spontaan!maar ik weet niet met zekerheid of ik het knopje op de AB niet per ongeluk heb aangeraakt! de tank word manueel met de sleutel afgesloten en niet met de CV!! in mijn geval
blooper1963 schreef:in de phase II worden alle foutmeldingen ook geregistreerd en kan je ze terugvinden (als ik niet verkeerd gelezen heb) in de boordcomputer.gelukkig heb ik nog geen foutmeldingen gehad!wat ik wel had onlangs,was toen ik voor de 2de maal ging tanken, was terwijl ik aan ‘t vullen was ,de wagen spontaan omhoog kwam naar de hoogste stand??? iemand hier ervaring mee??en toen ik de tank afsloot met de sleutel,ontgrendelde de wagen spontaan!maar ik weet niet met zekerheid of ik het knopje op de AB niet per ongeluk heb aangeraakt! de tank word manueel met de sleutel afgesloten en niet met de CV!! in mijn geval
ja maar als je de auto van contact zet verdwijnen de meldingen.
je kunt alleen die meldingen zien die je krijgt terwijl het contact op staat.
en idd dat met de afstandbediening heb ik ook wel eens.
volgens mij gevoelige knopjes.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ronama schreef:blooper1963 schreef:in de phase II worden alle foutmeldingen ook geregistreerd en kan je ze terugvinden (als ik niet verkeerd gelezen heb) in de boordcomputer.gelukkig heb ik nog geen foutmeldingen gehad!wat ik wel had onlangs,was toen ik voor de 2de maal ging tanken, was terwijl ik aan ‘t vullen was ,de wagen spontaan omhoog kwam naar de hoogste stand??? iemand hier ervaring mee??en toen ik de tank afsloot met de sleutel,ontgrendelde de wagen spontaan!maar ik weet niet met zekerheid of ik het knopje op de AB niet per ongeluk heb aangeraakt! de tank word manueel met de sleutel afgesloten en niet met de CV!! in mijn geval
ja maar als je de auto van contact zet verdwijnen de meldingen.
je kunt alleen die meldingen zien die je krijgt terwijl het contact op staat.
en idd dat met de afstandbediening heb ik ook wel eens.
volgens mij gevoelige knopjes.
welk display heb jij voor je boordcomputer? het A of het C display? want er zijn 2 soorten displays in de phase II,nl een geel met 3 bedieningsknopjes net er naast en een geel zoals ‘t mijn (zonder knopjes) enkel bedienbaar vanaf de radio en met de wisserhendel! bij de mijne kan ik in mijn instellingen zien welke fouten er allemaal geweest zijn ook bvb als ‘t alarm is afgegaan!!!! staat allemaal geregistreerd.