5 van de 34
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
GS birotor van Egbert: APK em wiellager
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2016 04:59 PM
  [ # 61 ]

In WPH gelezen dat om de naverbrander extra heet te maken bij stationair de ontsteking ook te laat gezet wordt. Dus nog onzuiniger.
Bij mij is de luchtpomp en luchttoevoer voor de naverbranding er al utgehaald. Ben wel benieuwd of ik dan aan de CO norm ga komen die voor de APK nodig is.

Uitlaat:

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 augustus 2016 05:55 PM
  [ # 62 ]

De vacuumverlating: Gewoon een van de slangen van de verdeler loshalen, zie WPH. Ontsteking te laat, onvolledige verbranding… nog meer rijk gas naar de uitlaat.
Ik denk niet dat je een probleem met de CO krijgt, maar je moet hem wel eerst goed warm rijden en het stationair toerental zeker niet te laag zetten, want dan loopt ie ook met een relatief arm mengsel goed. De naverbranding was voornamelijk om de HC ( onverbrande kool-waterstoffen) omlaag te krijgen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 28 augustus 2016 07:13 PM
  [ # 63 ]

Volgens mij meten ze bij apk geen co t/m ‘74.

Kan dat kloppen?

Daarna wordt het geloof ik max: 6,5% co.


Gr. Wim.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 augustus 2016 07:15 PM
  [ # 64 ]

Max 4.5% vanaf 01-1974

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2016 09:14 PM
  [ # 65 ]

Mooi dat jullie met mij meedenken.


Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2016 10:17 PM
  [ # 66 ]

very good
Dat zit er weer netjes onder!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 augustus 2016 09:42 PM
  [ # 67 ]

Binnenste spoorstangkogels kosten een vermogen en van de donor ook speling. Hadden minder dan 1mm speling dus wel APK waardig. Maar er af gehaald, tik op het plaatje in de diepte van het potgat en speling is er uit.
Achterremmen gangbaar gemaakt.
Wiellager RE achter is te goed hoorbaar, dus dat wordt volgende klus. Zit zelfde als bij een GS alleen iets andere naaf. Uitzoeken of het een gangbaar lager is.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 augustus 2016 10:15 PM
  [ # 68 ]

Volgens het onderdelen boek van de Birotor is het achterwiellager:
35x73,5x33,4
Is dat hetzelfde lager als van een GS??

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 augustus 2016 10:18 PM
  [ # 69 ]
Citroensmgz schreef:
Egbert schreef:

Daarna uitzoeken of de binnenste stuurstang kogels van een GS of een CX zijn, want daar zit op beide kanten speling op.

Egbert: De complete voorwielophanging is van een CX eerste model, niets van een GS erbij. Achter is 100% GS.

Ze hadden het al opgeschreven voor je

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 augustus 2016 10:20 PM
  [ # 70 ]
Egbert schreef:

Binnenste spoorstangkogels kosten een vermogen en van de donor ook speling. Hadden minder dan 1mm speling dus wel APK waardig. Maar er af gehaald, tik op het plaatje in de diepte van het potgat en speling is er uit.
Achterremmen gangbaar gemaakt.
Wiellager RE achter is te goed hoorbaar, dus dat wordt volgende klus. Zit zelfde als bij een GS alleen iets andere naaf. Uitzoeken of het een gangbaar lager is.

Daarom heb ik de voorwiel ophanging gekozen van de “tweede” serie. Wel smalspoor maar gangbaarder en dus goedkoper.
Maar goed tik met de hamer kost niks.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 augustus 2016 10:31 PM
  [ # 71 ]

Helaas is voor niet 100%  CX smalspoor en achter niet 100% GS.
Er heeft hierover in het clubblad van de GS club een mooi artikel gestaan, daaruit blijkt dat het lijkt dat voor CX is en achter GS, maar dat er op een boel punten net weer aanpassingen zijn.
Om wat details uit dat artikel te noemen: achter is de naaf langer dan van GS en voor 5 gats velgen, achter zijn de remblokken van een SM ipv van een GS. Voorremblokken zijn uniek voor voor birotor
Daarom check voordat ik iets bestel.En helaas kan ik bij de door mij gevonden onderdelen leveranciers van GS niet de maten van het achterwiellager vinden.

Dus daarom de vraag: heeft iemand een onderdelen boek GS en kan die opzoeken of achterwiellager 35x73,5x33,4 is?

Edit: Google is my friend. Is inderdaad het zelfde wiellager als van een GS.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 augustus 2016 11:04 PM
  [ # 72 ]

Egbert:

Ik heb in een onderdelenboek van een GS van 72 gekeken: Achterwiellager: ZC9620 341U maat: 35x73,5x33,4

Voor de achterremmen zou ik nog eens goed kijken voor je SM onderdelen gebruikt: Een vroege SM heeft klauwen nr GX2512802A,  een Birotor GX251212801.
Dat zij dezelfde klauwen als voor een GS van na 11/72 of een GSA.
Blokken SM tot 11/72:  5402986 Zonder draad. Blokken Birotor: 5448765G met draad.
De vroege SM blokken zijn groter/langer dan de GS blokken en hebben GEEN draad. De latere SM blokken met een draad passen alleen in de latere klauwen na 11/72, die lijken op CX achterklauwen.  Ik ken geen GS blokken met een verklikkerdraad, daar zal het verschil in zitten. Het verschil tussen GS en SM klauwen zit in de diameter van de zuigers, en dus ook in de remdruk op de schijf. GS’en na 11/72 en GSA’s hebben zuigers van 30 mm, de Birotor ook, de SM heeft remzuigers van 32 mm.
Je hebt gelijk voor de naaf: Een Birotor heeft 5gat’s velgen, dus achter zijn er aanpassingen, en de spoorbreedte lijkt me ook anders dan een GS.
Ik ben geen specialist in de GS/GSA, maar de Sm denk ik toch redelijk goed te kennen.
Je moet dus helaas alles checken in de onderhavige onderdelenboeken. Als je die van de GS en GSA in pdf wilt stuur me dan een PM.


 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 augustus 2016 11:04 PM
  [ # 73 ]

very good

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 september 2016 10:04 PM
  [ # 74 ]

Nog niet zo makkelijk om aan een achterwiellager van GS te komen. Veel leveranciers hebben hem wel online staan, maar bij navraag blijkt die dan niet leverbaar.
Dus van de donor een goede naaf over gezet, eerste waar de donor zijn nut bewezen heeft.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4864
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2016 12:14 AM
  [ # 75 ]

Hier alvast twee wieldoppen voor je velgen!

https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/1012862687.htm?ca=12_s

Niet de mooisten, maar ze zijn lastig te vinden.
Tenzij je 400 euro voor een set NOS wil betalen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 34
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook