3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
2016 CXperience
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 30 augustus 2016 09:05 AM
  [ # 31 ]

Moderne elektrische stuurbekrachtiging heeft ook terugloop, weliswaar niet zo bruusk en niet zo duidelijk centrerend als Diravi, maar toch. Diravi is passée!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 30 augustus 2016 09:17 AM
  [ # 32 ]

@Nielsje:

Even een foutje rechtzetten: experience/expérience betekent natuurlijk geen experiment, maar ervaring of ondervinding. Evengoed blijft het een weinig originele of inspirerende naam.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 30 augustus 2016 11:01 AM
  [ # 33 ]

Nou, als we daar de oorlog mee moeten winnen.

Godzijdank blijft het een concept…

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 augustus 2016 11:13 AM
  [ # 34 ]
FastFred schreef:

Nou, als we daar de oorlog mee moeten winnen.

Jij woont zeker dicht tegen de Duitsche grens aan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2016 01:16 PM
  [ # 35 ]
Rougefurio schreef:

Hét kenmerk van de diravi is nu juist de automatische terugloop (direction à rappel asservi). Dat de bekrachtiging ook snelheidsafhankelijk is, is een secundair kenmerk.

Nou nee. Je kan nooit een mega licht draaiende zeer directe stuurbekrachtiging gebruiken als je die niet snelheids afhankelijk maakt. Koppel de verzwaring maar eens af en ga harder rijden dan een km of 80 en je wordt echt helemaal gek…

De diravi heeft ook het kenmerk, net als de Direass dat de wielen geen feedback geven aan het stuur. Dat heeft een elektrische stuurbekrachtiging ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 30 augustus 2016 01:40 PM
  [ # 36 ]

We praten langs elkaar heen geloof ik. Wat ik wilde zeggen is dat “DIRAVI”, uitgeschreven in het Frans, vertaald wordt als “besturing met bekrachtigde terugloop”. Dát werd dus kennelijk als het belangrijkste kenmerk gezien, maar ik beweer natuurlijk niet dat de afnemende bekrachtiging bij toenemende snelheid technisch onbelangrijk is. Overigens heb ik met mijn XM na aanschaf en zonder het te weten, een tijd lang rondgereden met volledige bekrachtiging bij elke snelheid. Als je niet beter weet went het, alleen moet je geen kleine kinderen naast je hebben die opeens je stuur beetpakken, want dan sta je meteen achterstevoren…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2016 01:43 PM
  [ # 37 ]

Right!

Nou heeft de Xm de minst aggressieve diravi (3 rondjes links rechts dacht ik) en de Sm de meest aggressieve ( 2 rondjes)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 30 augustus 2016 01:52 PM
  [ # 38 ]

We dwalen af! Ik hou een topic graag zo zuiver mogelijk. Smile

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 30 augustus 2016 08:31 PM
  [ # 39 ]
Rougefurio schreef:

@Nielsje:

Even een foutje rechtzetten: experience/expérience betekent natuurlijk geen experiment, maar ervaring of ondervinding. Evengoed blijft het een weinig originele of inspirerende naam.

eh sorry…met alle respect…‘expérience’ betekent wel degelijk ‘experiment’.
Het betekent zowel ‘ervaring’ als ‘experiment’.

zie ook:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Expérience

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 augustus 2016 10:20 AM
  [ # 40 ]

Je hebt zeker gelijk, alhoewel mijn van Dale F-N “experiment” pas als derde betekenis geeft, na “ervaring” en “verstand”. Belangrijker is dat in het persbericht waarop het artikel is gebaseerd de nadruk ligt op de beleving van de inzittenden (een cocon van rust en ruimte, etc.). Dat de CXperience een proef of poging zou zijn, zou ik als lezer of potentiële koper ook niet als een aanbeveling zien. Evengoed bedankt voor je oplettendheid!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 september 2016 04:35 PM
  [ # 41 ]

Aan de vooravond van de 88e Mondial de l’Automobile, waar de CXperience zijn beursdebuut zal beleven, gunt Citroën ons een kijkje in het Centre de Style, zodat we the making of kunnen meebeleven.

foto’s: Citroën Communications

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook