Helaas is geconstateerd dat de ecu van mijn c3 1.4 hdi uit 2002 defect is.
De voeding naar de injectoren schijnt te haperen.
Ben dus op zoek naar een gebruikte ecu en ik heb begrepen dat dan ook de bsi en het contactslot vervangen moet worden.
Natuurlijk al een ander op internet gezocht maar nog niet de juiste kunnen vinden.
Wie kan mij verder helpen ik ben in auto elektronica niet echt thuis.
Alvast bedankt .
Gr Rob
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Er zijn tegenwoordig ook specialisten, die deze ecu, bsi, repareren, dit scheeld aanzienlijk in de kosten, en heb je dus geen andere componenten nodig, omdat je de oude gewoon terug krijgt,
Even googelen, op Mp komen ze ook voorbij,
Nog wel even een vraag, je hebt niet ergens illegaal met je electronica gerommeld , bv andere verlichting, andere radio,of weet ik veel wat, dit zijn dingen, die storing kunnen geven aan je bsi,
Nee niet aan gerommeld.
Rijd al een jaar of 2 zonder veranderingen.
Vreemd is wel dat als ik wegrijd alles normaal is maar zodra ik even in moet houden hij daarna in storing gaat.
Zet ik de motor af kan ik vaak na 5 min weer normaal weg rijden.
Hij doet dit al een tijdje maar word steeds erger.
Gaf ook storing op de egr klep maar die is gereinigd.
Als ik naar de ecu kijk lijkt het alsof hij al eens eerder gerepareerd is ,zou het dan toch nog mogelijk zijn om hem weer te repareren en is er een goed en goedkoop adres.
De auto heeft nu 340.k gelopen en hoewel net gekeurd wil ik er niet te veel geld meer in steken.
Zit hij hier niet tussen ??
https://bartebben.nl/online-onderdelen-zoeken.html?zoektype=4
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Helaas niet.
Ook op E-bay ben ik ‘m meerdere keren tegengekomen.
Als dit ‘m niet is wat voor citroen nummer staat er op de ECU en/of BSI ??? 96….....
Indien je googeld op dat nummer dan komt hij 2e hands wel te voorschijn. Tip: dit fff op afbeeldingen onder de google zoekbalk om hem te vergelijken met je huidige/defecte ECU en BSI.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bij marussia had ik al gekeken maar ze geven zelf aan niet de juiste te hebben.
Met een beetje geluk lukt het me om een foto van de nrs van de ecu te plaatsen .
Ben zelf niet zo handig op internet dus misschien kan iemand me helpen daarmee.
Ik weet niet of het met bsi is: je zult even moeten bellen. Op e-bay.fr staan er ook nog wel een paar.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank je.
Weet niet goed welke nrs relevant zijn maar heb een mail gestuurd naar de eerste link en ga ze maandag ff bellen.
Iemand enig idee wat zoiets mag kosten?
Bij die eerste dan ook fff het 5W….. en HW96…... nummer navragen of dat overeenkomt.
Bij die 2e kun je aan de sticker zien dat alles overeenkomt maar of daar ook de BSI bijzit ????
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Laten repareren kost je inclusief verzending een 300€, laat hem ineens codevrij zetten heb je nooit meer last met het niet coresponderen met de BSI en contactslot.
Waarde van die startveiligheid is toch zo goed als nul, mensen met slechte bedoelingen omzeilen dat in een oogwenk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Heb alles gevonden bij de eerste link van citroen23.
Bedankt daarvoor.
Is wel wat werk om alles over te bouwen maar ook wel weer leuk om te doen.
Kosten vallen mee inclusief verzendkosten 165 Euro.
Hopelijk krijg ik het snel binnen en rijd mijn auto dan weer zoals voorheen.
Laat nog wel weten hoe het afgelopen is.
Vandaag alles binnen en ingebouwd.
Viel best mee ,alleen het deurslot vervangen is wat moeilijker.
Eerste proefrit leek hij veel beter te lopen.
Tweede proefrit reed hij heel goed totdat ik wat langer stationair voor het stoplicht moest wachten.
Toen kwam hij weer niet op toeren en minder vermogen.
Ik verdenk de egr maar misschien iemand nog een ander idee?
Waarom laat je hem niet uitlezen, gaat stukken goedkoper zijn dan in het wilde weg alles te vervangen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat ga ik ook zeker doen weet nu niet of er in de nieuwe ecu nog storingen opgeslagen zijn.
Beetje voorbereid zijn is nooit weg .
Overigens was de ecu daadwerkelijk defect maar mogelijk is er meer defect.